Lite jobbigt blev det idag...

Det är så roligt att få spåra, jag har så bråttom fram till spåret nu att MOR knappt hänger med.

Spåret hade Ann & MOR lagt bland buskar & snår, nära lite vatten, med bloduppehåll & vinkel. Det blev lite klurigt för mig, men med lite hjälp av MOR så redde jag ut det hela och spårade mig fram till klöven till slut. Ingvar sa att jag var jätteduktig, trots att det tog lite längre tid än vanligt, framför allt tycker han att jag håller ett mycket bra tempo, dvs lugnt och sansat.

Nu skall vi ha juluppehåll, ända fram till nästan mitten av januari, ev längre om snön ligger så djup att Ann & Anita inte kan hålla huvudet ovanför snödjupet meddelade Ingvar. Snö, det har jag bara upplevt lite av innan, jag minns att det var kul och hoppas givetvis på att få uppleva det igen så att man kan ha snöbollskrig med familjen och få plufsa runt ordentligt.

MOR har lovat att höra med Ann om vi tillsammans kan träna någongång emellan, så att jag inte glömmer bort det jag lärt mig. Hoppas att hon har lust till det, kanske kan jag muta henne med en mumsig kaka!


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej din pussgurka(ursäkta men det är min mattes uttryck).De klart att vi ska lägga spår tillsammans!Matte tyckte att jag spårade som en "kratta"igår så jag behöver väl också träna vad jag kan förstå.Matte bad mej hälsa att du inte behöver muta henne med kaka(ärligt talat så tror jag att hon är rädd att du bakar in hundkex o tuggben i den).Människor är konstiga,dom fattar inte vad som verkligen är gott här i livet.

2006-12-03 @ 21:12:42
Postat av: Elliot

glömde att säja ett par saker.För det första så skulle jag också tycka att var himla kul med lite snö.Den enda gång som jag sett det så kom de så lite att jag med lätthet kunde äta upp det(jag lovar att jag försökte i varje fall).Det andra som jag skulle säja är att jag faktiskt hoppade in i bilen själv igår,ja ja med viss form av våld(om jag får säja)men ändå....trägen vinner....säjer dom.

2006-12-03 @ 21:18:05
Postat av: Wallander

Pussgurka, det uttrycket använder MOR också, så det är helt OK jag är van.

Spårade som en kratta, det skulle jag allt velat beskåda, ha ha det måste ha sett kul ut. Men jag skall avslöja något som din matte förmodligen inte berättat för dig, Ingvar hade lagt ett extra besvärligt spår, så hav tröst broder!

Sedan tycker jag att våra mattar skall ta hänsyn till att vi faktiskt bara är 8 månader.

Du min MOR skulle aldrig lura någon att äta något som dom inte gillar. Jag kan faktiskt förstå om din matte inte skulle gilla en kaka med tuggben i, hennes tänder skulle aldrig hålla. Tuggben kan bara tuggas på rätt sätt av killar som du och jag, dvs med stora starka tänder.

Hoppat in själv i bilen, ja inte ville du väl vara sämre än mig. Bra jobbat, du skall se hur skönt det blir att slippa "våldsamheterna".

2006-12-03 @ 22:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback