Min egen lilla Julafton...

... har jag haft idag.

Min LILLMATTE har envisats med att alla paketen skulle ligga under granen. Jag har hört MORs varningsord: "Tänk om Wallander öppnar dom". Det gör han inte svarade LILLMATTE och MOR fick ge sig.

Idag när FAR lämnade mig ensam så skulle jag bara kika lite och se hur många klappar som fanns till mig. Jag hittade bara 2, en liten och en STOR. Jag började med den lilla, mums vad gott! (tänker inte berätta vad det var i, det vet bara Elliot). Sedan gick jag på den STORA, mums vad gott även i den, där fanns ett jätte stort ben (se bilden nedan). Jag han inte så långt tyvärr för FAR var borta alldeles för kort stund.

Men jag lovar, det var jätteroligt att öppna paket, det vill jag göra fler gånger.


Så här lämnade jag det efter mig:


110274-55

Så här mycket lämnade jag kvar av benet:

110274-56

Tack snälla Elliot,  ÄLDREMATTE & LILLMATTE för julklapparna. Det är först nu sedan MOR kommit hem som jag förstår att jag nog skulle ha väntat lite. MOR sa att det bara är dan, före dan, före doppare dan (man skall tydligen inte öppna före julafton). Ja ja, gjort är gjort, inget att göra någonting åt nu.


Kommentarer
Postat av: Enzo

God Jul och Gott Nytt År
brorsan önskar jag och hela min familj dig och din familj.
Snyggt jobbat med paketen! Jag hoppas också få några att öppna fast jag tror att alla väntar med att lägga fram julklapparna. De litar nog inte på mig lika mycket som de gjorde hos dig...
Råkade häromdagen tugga upp mattes rulle som hon tagit in för att ha till att binda upp några blommor. Sedan var det visst lill-mattes stickade alster från syslöjden som jag provsmakade när hon bara slängt in dem i hallen för att hon skulle hinna med en buss... Fast mormor är på min sida och säger att de får skylla sig själva som inte håller koll på sina saker. Hon är så klok mormor.

2006-12-22 @ 18:16:31
Postat av: Elliot

Hej Wallander!
Jag tycker att dom får skylla sig själva när dom lägger paketen så irriterande nära din nos.Och det var trevligt att du uppskattade godispaketet som jag hade gjort åt dej.Men säg åt dom att det faktiskt går att packa in det stora benet igen.Hur går det med "kvack-kvack"(ja du vet vem jag menar)?Hörde att i varje fall du uppskattade den lilla gula rackaren(men det gjorde inte dina människor eller hur?hihi).Grattis förresten på 9 månaders-dagen!God Jul från Elliot

2006-12-22 @ 20:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback