Nu fungerar det igen....

Jag har inte kunnat skriva på ett tag, blogsoft har saknat en minnesmodul som de installerat idag. Tur för dom, jag hade knappt klarat mig en dag till utan att få "blogga" av mig.

Först måste jag börja med att berätta att jag tycker jätte synd om min kompis Guinness. Han har typ inflammation i alla sina trampdynor. I tisdags var han hos doktorn, han blev sövd för att det skulle gå att raka av pälsen för att komma åt och se hur inflammerat det var. Han fick lite medicin på plats och sedan fick matte Lena stränga renhållningsinstruktioner, fotbad efter utegång, nogrann torkning och därefter insmörjning med salva. Tabletter skall intagas i 20 dagar, det ända positiva med det är att Guinness berättade att han får en hel del godsaker när han är duktig, tabletterna slinker ner utan problem när de är doppade i mjukost. Han får absolut inte lov att slicka sig på tassarna och framförallt på natten måste han ha en tratt på sig och det gillar han inte. Jag hoppas att han snart blir frisk, för jag vill kunna leka med honom igen.

Idag har jag varit lite busig.... tycker i alla fall mina familjemedlemmar. Jag snodde en halv macka från LILLMATTE när hon tittade bort en millisekund. När MOR diskade smet jag in på LILLMATTES rum och tog hennes stora pepparkakshjärta. Tyvärr hann jag inte äta så mycket innan MOR kom på mig. Sedan när FAR satt och spelade lite gitarr, tog jag hela brödförpackningen som låg oöppnad på köksbordet, inte heller denna gång hann jag få i mig speciellt mycket, FAR anade oråd och kom också på mig. AJ AJ, jag får nog allt passa mig framöver, det verkade inte att uppskattas precis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men wallander. fy.

2006-12-14 @ 22:20:05
Postat av: Wallander

Du som skrivit denna kommentar får gärna berätta vem du är, annars kan jag inte skämmas när vi möts nästa gång.

2006-12-14 @ 22:54:42
Postat av: Sigge

Hej Wallander!
nu har jag äntligen hittat hit med hjälp av matte och jag har läst ditt inlägg du gjorde efter att vi hade träffats senast. Jag har inte sett varken dig eller Guiness på länge men det kanske beror på att min matte tycker vi ska gå ut på väldigt konstiga tider. Som nu t ex - vi har inte varit på nattrunda i parken ännu fast nu fick jag ju skriva lite på datorn så det får väl vara okej då.

STACKARS, STACKARS Guiness! Jag tycker också jättesynd om honom! Vi kanske kan köpa några snygga moderiktiga hundskor till honom i julklapp som skyddar hans små tassar...? Det där med tratt är inte alls roligt men dom kanske kan maskera den till en slags felvänd stjärngossestrut..? Kanske känns roligare då...eller inte. Vi håller alla tassarna för att han blir frisk snabbt!

HAHAHA! High five till dig för dina lyckade matstölder idag! Synd att mattar & hussar har något slags sjätte sinne för att upptäcka sånt där bara.... Och akta dig lite så de inte drar in julklapparna! Du får spara de värsta busen till efter jul...eller åtminstone tills efter paketen är utdelade. Julafton och dagarna runt där brukar annars vara utmärkta för att kunna stjäla eller charma till sig en & annan skinkbit eller köttbulle. De tvåbenta gör inte så mycket annat än äter förstår du & eftersom "det ju bara är jul en gång om året" kan man komma undan med det mesta bara man ser tillräckligt söt ut.. Ett tips bara från en som varit med om julen tidigare... Hoppas vi ses snart! Hälsa din familj!

2006-12-15 @ 00:17:12
Postat av: Elliot

Men Wallander då!E du tjuv?!De skulle jag aldrig våga göra.Det enda som jag brukar försöka att stjäla är katternas jättegoda,superkladdig burkmat,ja,ja,deras torrfoder också ibland.Min egen mat är också jättegod men.....för lite...tycker jag i varje fall.Jag tror inte att jag kommer att få så där väldigt mycket av deras julmat för min matte är jätterädd att jag ska bli kass i magen.Men något blir det.Det vet jag säkert.

2006-12-15 @ 10:56:43
Postat av: Guinness

Hej Walle!

Äntligen har jag kommit ut på nätet igen. Eftersom jag inte får/vill vara ute och busa så kan jag skriva några rader här. Något kul måste man ju ha.

I mitt nya hus är det helt plötsligt väldigt konstiga rutiner nu för tiden. Varje gång jag har varit ute så kommer matte med fotbad. Jag har vant mig nu och om jag gör som matte säger så får jag godis och det är det värt. Sedan bär det av till köket med samma procedur en gång till. En godis per tass och tvättning med något illaluktande medel. Ibland är det dessutom en tredje procedur när matte virar in pekfingret i gladpack och smetar på en läskig salva.

Det som är lite jobbigt är att jag blir så kopiöst kissenödig hela tiden och måste gå ut varannan timme. Du kan förstå hur många gånger om dagen matte måste göra iordning mina tassar. Jag tror att hon tycker att det är lite jobbigt faktiskt.

Två gånger om dagen har jag också börjat få mjukost i ganska stora mängder. Det är väldigt smaskigt ska du veta. Jag tackar och tar emot, jag brukar ju aldrig få sådana godsaker. Jag har också hört matte nämna ordet leverpastej flera gånger och är väldigt nyfiken på vad det kan vara för något. Är det ännu bättre än mjukost??

Nä, nu måste hag sluta för John Blund kallar. Oj, vad jag sover mycket nu för tiden.

Saknar dig jättemycket, Walle! Hoppas att min matte snart låter dig komma hit till mig så att vi kan busa igen. Tack för alla kryapådig-pussarna jag fick häromkvällen!

Guinness

2006-12-15 @ 12:17:05
Postat av: äldrematte.

hörredu din lilla bus. jag ber om ursäkt att mitt namn ej kom med men internet e inte som det ska vara. jag tycker allt att du busar lite mycket nuförtiden, du får nog akta dej lite. även om du e lillebror så kan man få arga föräldrar efter sig om man inte sköter sig, det vet både jag o lillmatte!

2006-12-15 @ 14:56:21
Postat av: Enzo

Snyggt jobbat brorsan! Det är mina tag det, märks att vi är syskon vill jag lova. Jag har gjort lite småkap här hemma men jag gjorde en 10-poängare i veckan. Var hos mormor och morfar med Cockie för matte och de andra skulle vara borta länge. Tror du inte att mormor bakar då... Hi, hi, när hon lägger sig på soffan så var det fritt fram för mig i köket. Mums vad gott det är med klenäter! Matte klagade lite på kvällen för att jag släppte lite dofter från mig. Men det var det värt för att få i sig 8 klenäter.

2006-12-17 @ 15:50:42
Postat av: Wallander

Välkommen till min blogg Sigge, vad roligt att du äntligen har hittat hit.

Jag har faktiskt undrat vart du har tagit vägen, men jag förstår nu varför. Men varför envisas din matte med att gå nattrundan så sent, det kan vara farligt att vara ute på nätterna. Men du vaktar säkert henne, eller?

Det där med stjärngossestrut var faktiskt ett väldigt bra förslag, det har nog inte Lena tänkt på. Det skulle vara kul att beskåda, nä det skulle det nog inte, det skulle vara rätt taskigt faktiskt. Tänk om det är vi som tvingas ha en tratt nästa gång. Men det har tydligen hjälpt att vi tillsammans hållit tassarna.

Hoppas att vi ses en dag innan jul! Skall ni vara hemma?

Jag & familjen skall börja fira lite redan på lillejulafton och sedan slutar det väl först efter annadagen. Men vi kommer att befinna oss i Malmö alla dagar.

Hälsa matte & husse.

PS. Jag har avhållt mig från bus i helgen, så oddsen har nog ökat.

2006-12-17 @ 23:58:56
Postat av: Wallander

Guinness vad jobbigt det mesta vara för er alla att hålla på med så mycket omvårdnad. Tur att du får det där lilla extra, det är du verkligen värd.

Skönt att du definitivt är på bättringsvägen, vi hade kul idag när vi busade bakom fotbollsplanen.

Jag tyckte att du blivit lite mager, jag tror att jag skall säga till din matte att hon får ge dig extra mycket leverpastej. Har du fått smakat ännu? Var det mumsigt?

Tänk nu fyller du snart 1 år. Skall du ha något kalas då? Jag bara undrar så att jag inte bestämmer något annat den dagen.

2006-12-18 @ 00:04:58
Postat av: Wallander

Jasså det var du ÄLDREMATTE som skrev utan namn, kunde tro det. Dina datakunskaper är ju inte alltid dom bästa.

Du det där med arga föräldrar, verkar inte ha tagit någon skada på varken dig eller LILLMATTE så jag skall nog också klara det då.

2006-12-18 @ 00:08:00
Postat av: Wallander

Elliot, vad är en tjuv, är man det om man tar mat som är andras? Ordet tjuv låter inte bra, finns det inget annat namn som låter lite mjukare?

Menar du att du aldrig ens har försökt med något annat än kattens burkmat? Du gör man det snyggt så är det inte farligt, det tar alltid en liten stund innan man blir upptäckt. Du om du tycker det är för lite kattmat hemma hos dig för en hund så tycker jag att du skall komma in till Malmö, för i Magistratsparken finns det inte lite utan mycket kattmat, någon gammal tant är snäll och ser till att även de vilda djuren skall ha mat. Vild är man ju när man rymmer iväg, så det måste vara ämnat för oss också. Kanske är det inte så uppskattat av din matte, men vi behöver inte berätta det för henne. "Det man inte vet har man inte ont av".

2006-12-18 @ 00:17:00
Postat av: Wallander

Kära Enzo bror, vad skönt att du är lika på hugget som jag. Jag tycker att de som lämnar godsaker & annat utan uppsikt faktiskt får skylla sig själv lite grann. Det är lätt att frestas av goda dofter.

Men 8 stycken var kanske lite att ta i, är inte klenor väldigt feta? (Det är viktigt att tänka på figuren i dagens samhälle, glöm inte det!)
Tog inte Cockie några, var det bara du som vågade busa? Blev din mormor arg på dig när hon upptäckte det? Tur att du bara förpestade luften lite grann, tänk du kunde ha blivit riktigt kass i kistan om du haft otur. Kanske hade det varit bra någon gång, då hade vi kanske lärt oss en liten läxa.

Var nu försiktig i jul, det är nog inte så roligt om vi förstör julstämningen genom att hitta på bus. Är vi snälla så bjuds vi nog på en eller annan godbit!

2006-12-18 @ 00:27:55
Postat av: Elliot

Ja du walle tjuv är man är man tar saker som inte tillhör en själv.Kommer inte på något som låter bättre faktiskt(för det är ju inte något som är bra,merän för stunden).Men vi kan ju kalla dej för "lånare"istället även om det blir lite svårt att lämna tillbaka det(ivarje fall i ursprungligt skick örk!).Nääää jag har verkligen aldrig tagit något annat än den där kattmaten,och jag hade nog inte tagit den heller om det inte varit för att den bara står där till ingen nytta =).DOM ÄTER JU SÅ FÖRB....T LÅNGSAMT!Och lämna mat,det finns bara inte i min värld.Jag tycker det är ofint faktiskt.

2006-12-18 @ 12:25:19
Postat av: Enzo

Nej, Wallander du förstår att Cockie är så himla väluppfostrad nu för tiden. Men jag har nog hört om hennes bravader när hon ätit upp kladdkakor och potatisgratänger som stått på kylning utomhus, brödkorgar som satts ut för fika och som försvunnit ner på marken, frukt som stulits ur skolväskor och husses jobbeväska osv så jag vet nog att hon kan hon också!

2006-12-18 @ 17:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback