Så blev MOR lite fattigare...

.. men glad över att det inte var något farligt.

Då mitt öga inte såg mycket bättre ut idag så ringde MOR till Djursjukhuset. Vi fick en tid kl 13.40, men kom in först 14.40!

Det var lite långtråkigt att vänta så länge, men det kom hela tiden in nya kompisar som också var lite sjuka så jag roade mig med att spana in dom lite. Fast de flesta fick sitta i bur, lite taskigt tyckte jag.

Veterinären jag fick idag (Maria Larsson) var jätte snäll, i början var jag lite reserverad men sedan pussade jag henne glatt. Hon fick titta på mina ögon och efter en stund tog hon ett färgprov som skulle visa om något var skadat på hornhinnan för hon tyckte att jag knep lite med ögat. Men som tur var det inte så. Hon använde ett fint ord för det som jag drabbats av, follikulit. Hon förklarade för oss att det hade någonting med tredje ögonlocket att göra. Det var vanligt hos unghundar enda upp t o m 2 års ålder. Kan mycket väl vara så att jag även får det i andra ögat och att det kan komma att återkomma med jämna mellanrum. Så länge jag inte verkar vara irriterad över det så räcker det långt med att behandla med koksaltslösningen som MOR redan inhandlat.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!

Fy vad läskigt med ditt öga. Tur att det inte var något farligt.

Nu tycker jag faktiskt att vi har varit sjuka tillräckligt för lång tid framöver. Må 2007 gå i hälsans tecken.

Gott Nytt År!
Guinness

PS! Bry dig inte om smällarna. De är inte farliga, har min matte sagt.

2006-12-31 @ 18:14:00
Postat av: Elliot

Hej både Wallander o Guinness och god fortsättning!jag tycker att det är jättesynd om er som haft så mycket "skit"!Och det låter verkligen inte kul det där med ögat.

Konstigt nog så har jag klarat mej(än så länge)trots att min matte alltid brukar ha otur med sina hundar säjer hon.
Igår var jag o mina människor borta på middag.Jag klarade rakterna jättebra men tror ni inte att nu på morgonen idag när jag var i trädgården och kissade så vad det någon idiot som fyrade av sådana "knatterband" så jag blev jätteskraj.Jag e trött på detta nu!I varje fall så önskar jag er och mej själv ett jättemycket bättre 2007!Kramizar från Elliot

2007-01-01 @ 10:48:59
Postat av: Wallander

Halloj killar, ja jag tycker också "skiten" räcker för mig & Guinness nu. Vi får helt enkelt se till att 2007 blir ett bra friskt år, risken är annars att vi stämplas för att vara för klena.

Elliot, var glad för att du klarat dig, det är inget kul att vara "krasslig".

Jag tycker att vi skall ut och demonstrera mot raketskjutning, det borde förbjudas helt.
Det skrämmer livet av djur & gamla människor samt att många skadas av skiten också.

2007-01-01 @ 22:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback