Min första utställning 2006-11-12

Placeringsmässigt gick det inte så bra, jag placerade mig som 3:a av 3 tävlande. Domaren tyckte att jag var FÖR lugn men att jag ändå var en väldigt fin hund.

Så här löd för övrigt bedömningsutlåtandet::
Stram mask välmusklad kille, ganska bra huvud dock lite mkt stop, framskjuten skuldra som får halsen att se kort ut, ngt kort bröstben i övrigt välformad bröstkorg,ngt brant kors, ngt knappt vinklad bak, passande benstomme, rör sig lite lojt, med kort steg, behöver bli stabilare fram & bakifrån, vacker päls, trevligt temperament.

Det här var första gången jag var på någon utställning och lite tagen var jag nog av allt ståhej runt omkring. Vart man än tittade sig omkring så var det valpar & åter valpar, mattar och hussar och sedan dessutom en massa hundintresserade åskådare.

Jag tyckte faktiskt att både jag & MOR skötte oss riktigt bra och det är huvudsaken. 

Innan vi gick in i ringen så viskade MOR till mig att oavsett hur det skulle gå, så skulle jag ändå vara densamma duktiga/gosiga/snälla & fina Wallander.

Det gick lite bättre för min brorsa Elliot, samt för mina kompisar Baloo & Blomman dom placerade sig alla på 2:a plats.

Bilden är inte så bra, men bevisar att jag varit där:

110274-43


Kommentarer
Postat av: Lina

hejhej!
Lina här, Niklas syster med Rufus..:)
Vad skoj att gå på utställning, jag har faktiskt också tänkt på att göra det någon gång. Hur är det? Hur går det till? Är det väldans mycket förberedelser? Vad behövs liksom?
Har hört att Rufus ska ha fina linjer så hade ju varit intressant att en dommare får titta på honom.
hoppas att allt är bra med er
Lina

2006-11-14 @ 11:04:39
Postat av: Elliot

Hej min gullige bror!
Ni skötte er jättebra båda två,det såg jättefint ut i ringen tyckte vi,mn matte o jag=)!Vad dom skriver e inte så mycket att ta på allvar.Och när man är i vår ålder så är man lite slängig o långbent o alla muskler har inte blivit så stabila o då blir det så här(som jag som hade höga frambensrörelser hihi!)En ska e säker;VI KOMMER IGEN! När vi växt till oss lite,eller hur?Kram från Elliot.
ps.jag måste bara säja att min husse blev lite förnärmad å mina vägnar när han läste kritiken,speciellt då han vet hur förträfflig jag är =)

2006-11-14 @ 12:57:25
Postat av: Enzo

Hej brorsan!

Jag har också varit på utställning och min domare tyckte också att jag behövde bli stabilare. Vadå, vi behöver ju inte bli gamla och stela i förtid? Jag och Matte var i Åstorp och där kryllade av hundar som oss och andra som liknade oss lite. Sedan var där några med långa öron som Matte sa var spaniels. Jag blev också 3:a så det är inte alls dåligt, även om vi var några fler än ni var. Matte var jättenöjd med min kritik för min domare petade inte så mycket i vad som var fel utan skrev bara en massa bra saker. Det tycker jag är bättre!
Du är en toppenbrorsa och jag gillar dig som du är!
Slick på nosen från Enzo

2006-11-14 @ 19:58:13
Postat av: Wallander

Hej,Niklas syster Lina med Rufus.
Kul att även du hittat till min bloggis.

Detta var en valputställning, där valparna ställdes ut i 3 åldersgrupper,4-6,6-9,9-12, hanar för sig och tikar för sig.

Förutom att jag har gått/går på valpkurs så har MOR och jag tränat en hel del själv. Det är viktigt att kunna gå fint i koppel, att kunna stå upp så att domaren kan studera en från alla håll.

Jag e inget bra på när olika utställningar är: men du kan alltid hålla utkik på nätet.

Hälsa Rufus

2006-11-15 @ 23:10:02
Postat av: Wallander

Tack brorsan Elliot, skönt att höra att ni tyckte att vi gjorde bra ifrån oss. Så här första gången blev man nog allt lite chockad över att få läsa och höra om allt som inte var till belåtenhet hos domaren. Men helt klart, vi kommer igen, vi ger oss inte så lätt vi "nattkullare".

Klart du är förträfflig, det är vi väl alla i våra mattar/hussars ögon.

2006-11-15 @ 23:16:16
Postat av: Wallander

Enzo, vad roligt att höra från dig!

Grattis till din 3:e plats. Domaren i Åstorp verkar ha fattat hur man ser på ej helt färdigutvecklade valpar och föra fram saker på ett positivt sätt.

Men som sagt, det gäller att ligga i om man vill vara på topp, så det är väl bara till att fortsätta träna och hoppas på bättre tur nästa gång (för jag tror ärligt talat att det är lite lotteri med i spelet).

Tack för att du gillar mig som jag är, jag har varit lite orolig eftersom att du morrade på mig sist vi träffades.

Jag är definitivt inte långsint så jag hoppas att vi kommer överens nästa gång vi ses, som jag hoppas inte dröjer allt för länge.

Sköt om dig grabben!

2006-11-15 @ 23:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback