HUNDSIM...

... det var roligt (efter ett tag).

Man fick gå igenom väntrummet på djursjukhuset och sedan kom vi in ett annat rum där det fanns stolar bord, biabädd, stor hundbur, detta var uppehållsrummet för friskvårdssimmare. Innanför detta rum fanns simbassängen.

Dessa "förhållningsregler" hade vi tidigare erhållit:

Tiden är mellan 10.00-11.00 och det är ytterligare en hund som är med och delar på tiden. Ni har således ca 15 min var i bassängen för städning ska vara avklarad innan timmen är slut och nästa simmare dyker upp.
> Ta gärna med regnbyxor för det brukar bli blött värre : ) 
Tur, för blött blev det verkligen.
> Stövlar & regnjacka finns att låna. 
Tur, annars hade Lena blivit dyblöt, nu blev hon bara  jättevåt, undrar varför?
> Viktigt att bara en hund är i bassängen åt gången och att de duschas noga innan.
Tur, det hade blivit trångt och smutsigt annars.
> Handdukar likaså.
Tur, för att man blev ju blöt in på bara kroppen ju.
> Flytväst finns och är bra att använda för nybörjare.
Tur, jag tror inte att vi klarat oss utan flytväst.
> Det är lättast om ni är två.
Förstår varför nu .... gör du det också Lena?
> Ha gärna med en egen leksak som flyter.
Tur, jag hade en med mig och den kom mer än väl till pass. Men nu ligger den i soppåsen, jädrans skit dom säljer i affärerna nuförtiden.
> Ni hjälps åt att städa våtutrymmena efter simningen
Tur, att våra mattar var med, för städa är inget roligt och definitivt inte efter att man simmat och blivit jätte trött.
> De kommer med största sannolikhet vara en som har simmat förut så bara fråga om du undrar något.
Tur, det hade aldrig gått utan Gibsons husse, då hade vi inte varit uppför rampen ännu. 

Detta var bland det roligaste jag gjort hitintills i mitt liv.

Först blev det en rejäl duschning, sedan åkte flytvästen på (vadden i öronen glömde MOR i "fyllan & villan?). In i bassängrummet och då var jag tvungen att bestiga en ramp som var döläskig, men Gibsons husse stöttade mig. Sedan skulle en ny ramp sänkas ner i ett rakt läge i vattnet innan man fick påbörja simningen. Denna ramp kallades för en viloramp. Efter några minuter var jag i vattnet. Skiträdd var jag rent ut sagt, tills jag förstått att jag inte kunde drunkna. Men det gick bättre och bättre och till slut simmade jag utan att någon höll i mig.

MOR, detta vill jag mer än gärna göra om, får jag det??????????????

Lägger in lite bilder, vi hade ju proffsfotografen med oss.

Ta mig härifrån, snälla... detta känns livsfarligt
image90

Så ja, nu är jag betydligt lugnare, har fått kläm på det här...
image91

Men lite vila behövdes....
image92

Ser ni så fina simtag jag tar....
image93

Guinness måste också vara med på bild utan honom som kompis hade jag inte fått pröva på detta

Plask i plask.... Guinness var mig en riktig stänkare
image95
 
Men också lugn & sansad...
image96

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag blir himla nyfiken, det ser både läskigt och spännande ut. Vill prova! Om ni funderar på att åka dit igen och vill ha en hund till med så gläfs till så bokar jag in mig och matte. Jag har bra insyn i hennes filofax!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback