Jag tror att polletten...

... trillat ner även för MOR nu, i alla fall när det gäller att lägga viltspår. Även idag fick hon äran att lägga Elliots spår men denna gång skulle det vara ett spår med återgång. Återgång? Visst låter det konstigt, men Ann hade kanske redan innan spårläggningen en aning om att spåret inte bara skulle gås utav Elliot. (Ann är många gånger väldigt förutseende). Det blev alltså så pga ett litet missförstånd att både Henke, Guinness, jag & Elliot fick spåra i samma spår.

Jag tyckte faktiskt att det var lite svårt idag, kanske var det en nackdel för mig att flera gått spåret innan, eller så berodde det på att spåret var för svårt, eller så berodde det på värmen, eller kanske bara så enkelt att det bara berodde på mig och min egen koncentration, eller ..... skit samma inte lönt att försöka hitta orsaker. Det är bara att jobba vidare och försöka att vara mer fokuserad nästa gång. I vilket fall som helst så sa Ingvar att jag var duktig.

Guinness, nästa vecka blir det förhoppningsvis till att åka SKODA igen på söndagar och dessutom att vi skall få sitta i bur. Hoppas att det är OK för dig, för jag vill inte gärna åka/sitta ensam. MOR säger att det är betydligt säkrare att sitta i en bur. Vi kommer också att få bättre spaningsläge och inte minst få bättre luft (eftersom att bagageluckan kan vara öppen) när vi måste sitta "inspärrade" då våra 2-beningar är ute och lägger spåren.

Jag har tjuvtränat på att hoppa in/ur i Elliots bur ett par gånger och det var lite läskigt men vi vänjer oss nog ganska snabbt.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Wallander,din Mor har blivit en fena på att lägga spår alltså!Hon är nästan bättre på att lägga svåra spår än lätta(hur dumt lät de?)!

I fall du tyckte att det var svårt så är det inte konstigt jag menar nu med återgången o allt.Matte har sagt att man blir en jättebra spårhund av att gå dels i svårt terräng o dels ett som någon annan har gått före en.Hörde oxå att Guinness var duktig och det är ju jätteroligt speciellt när det inte ens var säkert att han skulle komma på denna kursen.

Själv tyckte jag det var superkulit och bra o dessutom lättare för mej att klara återgången eftersom jag annars får sådana som är minst 12 och upp till 24 timmar gamla.

Kanske inte så bra för din Mor att visa att hon kan lägga så bra spår för risken är att hon kommera att anlitas oftare =).

Nu en nyhet:Jag har bestämt mej för att börja äta en del igen!(tror jag).Man får ju försöka att göra matte glad när hon gör så mycket för mej.Dessutom så får jag en bit lever ifall jag ätit upp!Inte så dumt kan jag säja(ska ta med ett smakprov åt dej imorgon).
Hejdå från lille E som snart ska blir LITE tjockare hoppas jag

2007-04-16 @ 11:18:37
Postat av: Lakrits

Det varväl tur att du börjar äta ordentligt. Du får inte bli för smal och lite mer hull kan säkert inte skada.

Jag såg ju inte er när ni spårade igår men min matte har nog ett och annat att lära när det gäller att lägga spår. Men hon försöker i alla fall och det är ju inte så lätt att vara nybörjare. Bra för henne att känna på det, ibland tycker jag hon glömmer att jag inte kan kunna allting hur snabbt som helst utan att saker och ting kan ta lite tid.

2007-04-16 @ 12:44:52
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Puh vad varmt det har varit några dagar nu! Jag är inte riktigt frälst i soligt sommarväder. Till mattes stora irritation slänger jag mig ner i gräset så fort jag hittar lite skugga och sedan vägrar jag gå vidare.
Tur att vi ska skoda* hädanefter på söndagarna. Jag ser fram emot både spaningsläget och svalkan med öppen bagagelucka. Jag förstår inte varför min matte inte också fixar till sin volvo. Hon kan ju önska sig en bilbur när hon fyller år. Smart tänkt va!!!
Walle,jag vet ju att du kommer att klara det där AnnLagtsprovet*. Men tror du att jag också kommer att göra det? Min matte skulle bli så oerhört stolt och nöjd och överlycklig då. Jag ska försöka skärpa mig ännu mer de sista gångerna på kursen. Vet du om det är snitslar i spåret när man gör prov? Jag kan nämligen inte riktigt låta bli dem.

Nu undrar ni säkert alla vad * betyder. Det är när jag har hittat på nya användbara ord eller har undringar över redan befintliga ord.

1. Att skoda (nytt användbart regelbundet verb)
skoda skodade skodat
JAg har skodat till Järavallen flera gånger.

2. AnnLagtsprov? Innebär det att det är Ann L som lägger alla de spåren när någon hund anmäler sig till provet? Stackars henne i så fall. Det måste vara jättejobbigt.

Nu får jag inte vara uppkopplad längre så Walle:
Vi ses i parken!
Guinness

2007-04-17 @ 15:18:00
Postat av: Elliot

Hej du Guinness!Du e skojig du!Jag gillar oxå sådana egen-tillverkade ord dom e lixom bättre på nått sätt och säjer mer.

Hujeda mej ifall min matte skulle lägga alla spåren,de tror jag inte att hon vill faktiskt.Men jag tror i varje fall att du oxå kommer att klara det där oavsett vad vi kallar det.Så de så!

2007-04-17 @ 21:19:10
Postat av: Elliot

....glömde en sak:det är inga snitslar på provet så du kan vara lugn för det.

2007-04-17 @ 21:22:24
Postat av: Wallander

Jag tror inte att MOR har något emot att anlitas som spårläggare fler gånger, jag tror att hon bara tycker det är kul.

Visst var det bra att MOR fick övertalat Guinness matte till att han också skulle få fortsätta spårandet.

Kul också att du tyckte det var roligt att spåra. Men allra roligast är faktiskt att du tagit ditt förnuft tillfånga och börjat äta igen, det är rätta takter... (att man sedan blivit lite mutad det räknas inte). Smakprov imorgon, tro det eller ej men det har jag inget emot! Ser verkligen fram emot att du lägger på dig lite, det kan du behöva om du skall möta mig & Lakrits i en tuff fotbollsmatch en dag framöver.

2007-04-17 @ 22:19:39
Postat av: Wallander

Du Lakrits, hälsa din matte att träning ger färdighet. Min MOR var urkass i början. Jag var inte heller någon supertalang men vid varje träningstillfälle så lossnar det lite här & lite där, vilket får en att sträva framåt lite efterhand. Jag tror att din matte, allas mattar vet att man skall skynda långsamt, men jag tror att dom så gärna vill att det skall gå bra & snabbare för det ger så mycket glädje även för dom när vi lyckas.

2007-04-17 @ 22:54:51
Postat av: Wallander

Ha ha, det var så roligt jag måste skratta, det kommer roliga kommentarer in....

Måste säga att jag gillar AnnLagtsprovsordet allra bäst, riktigt påhittigt!

Skit bra idé med det där att din matte kan önska sig en bur till VOVLON i F-present. Din husse blir nog väldigt tacksam för detta tips, han slipper då jaga runt på stan (av erfarenhet så vet jag att män inte har så bra fantasi alltid).

2007-04-17 @ 23:08:51
Postat av: Wallander

Förresten Guinness, jag glömde att säga:
KLART ATT DU OCKSÅ KOMMER ATT KLARA ANNLAGTSPROVET!

Kanske kan vi se om vi kan göra provet samma dag, det hade varit kul, eller vad tror du?

2007-04-17 @ 23:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback