Spåra, spåra ...

... det tycker jag e kul!

Det var helt OK att åka långt i buren också. Det är nog som alla säger, man vänjer sig.

Dagen började med lite Puss- & Kramkalas bland några av de 2-benta. Tydligen var det någon matte som fyllde år! Efter den inledningen så drog 2-beningarna ut i skogen för att lägga alla spår. När de kom tillbaka var det dags att fika. Efter ett litet tag så fick jag & Guinness komma ut ur buren. MOR klarade inte av att höra att Guinness var lite ledsen, så vi fick båda komma ut. Jag tyckte faktiskt fikan var ovanligt lång idag, men det berodde kanske på att det blev lite paketöverlämning till Marie (från MOR & Ann) och sedan också lite skönsång, vad dom 2-benta säkert själv skulle kalla det, men jag låter helst bli att kommentera det.

Idag fick Guinnes, jag & Henke också gå samma spår, det var ett långt spår men det gick jättebra för oss alla 3.
Trötta var VI men också våra mattar!!

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!
När jag kom hem fick jag ett märgben. (Jag har nog din MOR att tacka för det.) Det var nog det godaste jag har ätit/gnagt på i hela mitt liv. Trots att jag var dödstrött efter dagens långa spår så kunde jag inte släppa benet. När det blev sova-middag-dags tog jag benet med mig i sängen, men det blev inte så långvarigt. Jag tror jag störde matte lite väl mycket för helt plötsligt kom husse och tog benet ifrån mig. Sedan sov matte och jag i två timmar. Det behövde vi båda.
Härlig hundhelg har det varit!!!! Fler sådana tack.
SIP! GBM

2007-04-22 @ 18:07:33
Postat av: Wallander

Vad roligt att du också gillar märgben, synd bara att MOR inte tipsat din matte om detta tidigare. Men bättre sent än aldrig...

MOR & jag sov också lite middag, dock blev det bara ca 1 tim för oss, men behövligt var det innan vi var tvungna att ta hand om tvätten.

Det har verkligen varit en kul helg och definitivt vill att helger skall vara så!!!

2007-04-23 @ 09:32:03
Postat av: Enzo

Tjena brorsan!
Vill bara ge ett livstecken från mig. Ni är ju så flitiga och duktiga med träning att jag tror matte får lite dåligt samvete. Som tur impade jag lite på henne i lördags när vi tränade sök i skogen. Hon verkade väldigt nöjd i alla fall när alla satt och fikade efter träningen och gick igenom hur vi vovvar skött oss. Sedan har jag lärt mig något själv också som är rätt kul. Jag kan hoppa upp på lill-mattes studsmatta alldeles själv! Fast hon blev jättesur idag när jag hoppade upp för att hoppa med henne och hennes kille. De som verkade ha så kul!

2007-04-23 @ 21:25:54
Postat av: Wallander

Det var allt ett tag sedan brorsan Enzo. Jag tycker inte att din matte skall ha något dåligt samvete, jag tycker att hon ser till att du får gott om träning du också.

Du det där med studsematta låter himlans kul, men akta dig bara, jag har hört att det är väldigt lätt att bryta något ben i kroppen. Men visst lockar det att få kivas lite med de 2-benta.

Men du, jag hoppas att du någongång får träffa Guinness så att du får se när han hoppar fyrfota. Han behöver definitivt ingen studsematta!

2007-04-25 @ 00:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback