En liten flicka...

... som var lite rädd för hundar träffade vi på idag.

Vi stod på en bits avstånd ifrån henne. Hennes pappa berättade för oss att hon var så rädd för hundar som var i hennes egen höjd, för dom ville alltid slicka henne i ansiktet och det gillade hon inte.

För att hennes rädsla skulle släppa lite så frågade MOR henne om hon ville se när jag & MOR pussades. Det ville hon. MOR böjde sig ner mot mig och bad att få en puss, vilket jag mer än gärna delade ut. Då skrattade flickan glatt och ville att vi skulle göra om det. Långt efter att vi gått därifrån kunde vi höra henne berätta för sin mamma som anslutit sig att hon träffat en hund som kunde pussas. Gulligt va?

Om det hjälpte speciellt mycket mot hennes rädsla tvivlar jag på, men hennes tankar skildrades för en stund i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback