Alla tjatar...

... och undrar när min julklappsönskelista skall publiceras så det är väl lika bra att jag gör det idag (nu är vi ju en bit in i julklappsmånaden).

Jag skulle gärna vilja ha...

... ett nytt spårsele , gärna i skinn
Mitt gamla bara åker omkring efter en stunds spårande, vilket faktiskt stör mig en hel del. Nu undrar ni säkert varför det gör det, jo det gör det för att jag först blåser upp mig när jag skall börja spåra och då sitter selet hur bra som helst (jag har vittne), sedan efter ett lite tag så är jag inte uppblåst längre och då blir selen för stort och då sitter det inte där det skall längre. (Lakrits, hon har ett fint MOR, kolla gärna in det).

... ett nytt älghalsband
Ett sådant som jag hade tidigare, för jag vill gärna ha kvar min päls på halsen.

... gott träningsgodis
Massor av gott gott gott träningsgodis så att det kan bli lönsamt att komma tillbaka till dig MOR när du kallar.

... en leksakslåda/korg
Som kan rymma alla min leksaker & ben mm så att du slipper klaga att dom ligger utanför MOR.

... Nya matskålar som står på stativ
För att jag får så ont i nacken när jag står böjd över mina matskålar som idag är placerade nere direkt på golvet.

Det finns säkert mera jag kan tänka mig, men jag kommer inte på mer just för tillfället...

När MOR såg att jag satt och plitade ner min julklappsönskelista så undrade hon om hon kunde få lägga in sin här oxå och det är helt OK tycker jag.

MOR skulle gärna vilja ha...

... En tjockare vinterjacka
Med synliga reflexer skulle inte sitta helt fel, det finns inget värre än när MOR går och fryser då vi är ute på våra hundpromenader.

Kommentar från Walle, t ex denna, jag såg när MOR spanade in denna på
www.skoterdelen.com/ProductPopup.aspx?filename=57-7113-X-06_6462.jpg

... stor härlig fleece-tröja
Denna måste gå ner om hennes rumpa, hon är medveten om att det kan bli lite svårt att hitta, men...

... en timer
Så att hon kan hålla tiden på mina torkade leverbitar.

... ett par raggsockar
MOR är alltid frusen om sina fossingar.

... en stor telefonbok
Den gamla har blivit för liten efter alla nya bekantskaper som 4-beningägare.

... Carolas nya Jul-CD
Vacker sång är ju aldrig fel...

... en necessär
till alla mina pedikyrsaker

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Du skulle ju kunna prova min sele. Om du inte ska ha en större storlek än jag alltså men det är ju värt att prova. Så kan du känna efter och din MOR se hur den sitter. Jag är jättenöjd och matte också.

Är du av med päls på halsen. Fy så hemskt. Om älgskinn kan hjälpa så fram med det fort. Kanske du inte ens kan vänta till jul?!

2007-12-06 @ 01:21:37
Postat av: Wallander

Jag prövar gärna din sele Lakrits, då kan man undvika att köpa "grisen i säcken" så här i juletider.

Min halsbandsstorlek är slut överallt, MOR har jagat & jagat i alla tänkbara affärer. Men det lär vara i tillverkningsbanan har jag hört...

Postat av: Lakrits

Ser att det har tillkommit en sak sedan igår, nämligen en necessär.

Vi får väl se vad "tomten" kommer med. Det kan ju hända att man hittar på andra saker också, det hoppas jag är okej. Du kan ju behöva eller bli glad för sådant som inte står på listan som du helt enkelt inte har tänkt på.

2007-12-06 @ 11:37:51
Postat av: Anonym

Hoppas förresten man slipper bli utklädd nu när det närmar sig jul. Jag vill vara som jag är, inga rosetter eller annat trams. Men matte verkar inte vara så förtjust i "utkläderi". Fast jag ska nog fotas med en tomteluva i munnen. Matte vill nämligen ha bilden som avslutning på sin presentation av examensarbetet. Det kan jag ju ställa upp med.

2007-12-06 @ 11:50:24
Postat av: Lakrits

Hoppsan...såg nu att mitt namn försvann från min kommentar.

2007-12-06 @ 17:57:52
Postat av: Elliot

menar du så som jag hade förra året Lakrits?Alltså med luva i munnen....

2007-12-06 @ 19:42:29
Postat av: Lakrits

Ja, precis så.

2007-12-06 @ 19:50:47
Postat av: Wallander

Alltså dessa, min & MORS önskelistor är lixom
interna inte alls menade för vänner & bekantingar. Men eftersom att vi vet att våra familjemedlemmar smygläser på bloggen så tyckte vi det var ok att använda detta forum... och kanske tänkte vi att ni skulle tycka att det var kul att se vad vi önskar oss.

2007-12-06 @ 23:02:20
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Det finns inget roligare/spännande än att få paket och desto roligare om man inte ens har någon aning om vad det kan vara.

På tal om utklädning, förra julen fick jag ha fluga på julen, har jag otur så åker den nog på i år igen, men har jag tur så passar den inte längre... jag har ju blivit en stor kille!

Men en tomteluva i munnen, jag det kan ju inte vara hela "världen". Hoppas du lägger ut bilden även på din blogg!

2007-12-06 @ 23:09:17
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Alltså...jag och matte undrar en sak och det är hur man kan höra sig för så att det inte blir dubbelt av något om man nu skulle vilja titta lite extra på något i önskelistan (och då menar jag inte godis för det kan man aldrig få för mycket av). Vad har tex din LILLMATTE för mobilnummer så kanske man kan höra lite med henne om det skulle behövas.

2007-12-07 @ 00:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback