Dom stoppade oss...

... bara sådär utanvidare igår, POLISEN alltså!

Vi hade lämnat av LILLMATTE hos den långe smale på Linero och plötsligt så stod dom där och vinkade in oss. Jag blev lite rädder ett tag, jag hade inte märkt att MOR kört för fort, kört mot rött ljus eller kört på fel håll in i en rondellen eller så... det första jag tänkte på var att skulle det bli böter så skulle nog mitt nya spårsele ryka.

Först fick MOR visa sitt körkort, sedan fick hon blåsa i någon manick som skulle kontrollera om det fanns någon alkohol i MORS blod och slutligen så kontrollerades det om vi betalat skatten på bilen. Detta var alltså allt, MOR hade inte gjort något som hon inte fick, jag kunde tryggt lägga mig tillrätta igen när Polisen tackat för sig och önskat oss GOD FORTSÄTTNING på julen.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Du det var ju en himla tur att det inte handlade om fortkörning. Matte har varit med om något liknande och då körde hon faktiskt för fort men blev inte stoppad för det utan bara för vanlig kontroll. Hon pustade ut kan jag säga... Nu kör hon ganska lagligt.

2007-12-27 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback