Revinge...

... here we come!

Idag ringde Lena klockan 10.30 och frågade om jag & MOR ville hänga med till Revinge på lite bus klockan 12. Klart vi ville det, för att inte missa dem så sprang jag direkt till fönstret och spanade efter dem, men MOR sa att jag kunde lägga mig en stund till för att det skulle dröja ännu en bra stund innan det var dags. Men det dröjde inte så länge tills Lena ringde igen och ville tidigarelägga turen, Guinness kunde inte bärga sig ända tills klockan 12, 11.20 var vi på väg. Vi åkte VOFLO idag, det är riktigt mysigt att åka VOFLO, Guinness har en biabädd även i sin bil och den är så himla behaglig att ligga i, den prasslar inte alls så som min Beanbädd. Tycker ni att jag oförskämd om jag redan nu börjar att flagga för att jag hemskt gärna skulle önska mig en sådan när jag fyller år (trots att julen knappt är förbi)?

Vilken lycka när bagageluckan öppnades och vi släpptes ut på grönbete, vi sprang som om vi aldrig tidigare fått springa lösa. Upp & ner i vattenpölar/vattendrag, jag hann nästan testa några mysiga kobläddor (men MOR var där hela tiden och hindrade mig, ibland är hon snabb hon), Guinness tog sig dock ett par små smakprov (till 2-beningarnas stora förtret), detta kan innebära ett visst pussförbud för honom.

Efter en timmes bus så hoppade vi in i bilen utan några protester alls.

Så här såg det ut när jag bjöd upp Guinness till lite dans så här på självaste Annandag Jul:
image376
Jag höll mig snällt intill Lena, Guinness ville bara åt MORS kamera och väntade bara på bästa tillfälle:
image377
Nu vill jag hem sa Guinness vilket han visade tydligt genom att springa tillbaka till bilen. Jag avvaktade lite:
image378
Vilken himlans tid det skulle ta att komma ifatt oss, lika bra att lägga mig ner och vänta:
image379 
Jag borde ha badats innan jul men det hanns inte med, men idag fanns inget alternativ, det var ett måste. Jag blev väldigt grundligt rengjord, fick äntligen pröva mitt nya färgschampo och sedan blev jag vältorkad innan jag fick lämna badkaret. Täcket åkte såklart på sedan, men som belöning för min duktighet fick jag en av smaskigheterna som jag fick av Nelson i julklapp. I 20 minuter smaskade jag sedan knoppade jag in i nästan 3 timmar.

När jag vaknade var det dags för en tur tillsammans med Tyrus & Camilla. Denna runda blev betydligt lugnare, vi är så vana att bara vara ute och promenera tillsammans. Men fan vad dom börjat smälla raketer, dom smällde en precis när jag skulle bajsa, det var inte snällt , dom smällde inte nära mig men ändå, det räckte för att jag skulle komma av mig och att jag fick välja ny plats lite senare.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det ser härligt ut! Ser fram emot en tur till Revinge ganska snart. Där är toppen att springa!

2007-12-27 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback