STUDSEBOLL

När MOR och jag var på väg hem från morgonpromenade i morse så hittade MOR en ganska stor studseboll åt mig i parken. Jag tyckte/tycker den är skitrolig.

Först tappade jag den i parken och då studsade den iväg en bit men inte längre än att jag själv kunde hämta den. 2:a gången tappade jag den på övergångsstället, då fick vi snällt vänta att hämta den tills alla bilar kört förbi. 3:e gången rullade den under en bil på "min gata", MOR fick lägga sig ner på alla fyra, men hon kunde inte hitta den. Liten ledsna gick vi vidare ett par steg och då hittade jag den under bilen bakom. 4:e gången studsade den iväg och hamnade i ett bilnav. Efter denna gång bestämde MOR sig för att ta hand om den tills vi kommit innanför gårdsgrinden för att inte bli av med den ännu en gång.

Jag hade jätteroligt med den på vägen upp i hissen, sedan tog MOR den ifrån mig och sa att det bara är en uteleksak och att den nog blir en jättebra belöningsleksak (vad hon nu menar med det?), men det återstår väl att se. Dock sa MOR att vi nog måste träna lite på att jag skall hålla kvar den i munnen lite bättre för annars är risken stor att jag inte har den i min ägo så speciellt länge till.

Kommentarer
Postat av: Marie & Lakrits

Hej hej!
Vi är i Stockholm hos mattes syrra. Hon har varit lite sur på mig för jag smet till två roliga irländska setters idag. Annars är det ganska kul. På tåget fanns det några knasiga djur, en som luktade jättemycket. Matte säger att det var någon slags pungråtta. och sen en katt som satt i bur (där passar den bra tycker jag fast man kan ju inte jaga den och det är ju lite synd). Igår var det skogstur och det gillar jag. Men stan är lite trist, mest betong fast där vi bor är det fint, nära till skogen och så. Men lite trist att gå i koppel vilket jag måste när det är bilar i närhetn. Matte är så sur när jag drar men det är inte så lätt att vara lugn. Jag vill ju busa och rusa när jag inte äter eller sover. Jag saknar er såklart och tycker det var synd att vi inte kunde komma till träningen i tidags. Men jag kommer med rasande hastighet nästa gång.
/Lakrits

2007-03-01 @ 12:20:23
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Visst är det kul med studsbollar. Jag har en massa hemma hos mig som jag har hittat i trädgården där jag bodde innan (på din gata). Det dumma är bara att de jämt trillar in under sängen eller soffan och då skäller jag och så blir matte sur.
Guinness

2007-03-01 @ 12:40:05
Postat av: Elliot

heeej Lakrits-råttan!Va kulit att du oxå har hittat hit till Walle´s fina blogg där vi alla kan prata lite ostört med varandra(annars brukar våra människor lägga sig i eller hur?).
Du Guinness,jag tror nog att du vet nu vad du kan ge Walle i 1-årspresent.

2007-03-01 @ 13:59:05
Postat av: Guinness

Hej Elliot!
Vi måste nog skriva med någon slags kod om vi ska diskutera Walles 1-årspresent, för risken är ju stor att han läser vad vi skriver.
Vad önskar du dig själv förresten, för ni har väl samma födelsedagsdag?
Guinness

PS! Hnkjbkjkgj käajhdnj öaköjh ldnlghjsdb. Äbdfka zjbkzjd cjfieflmg ccbhgh.

2007-03-01 @ 17:21:11
Postat av: Elliot

Tänkte inte på de....min platta lilla skalle innehåller inte så mycket.

Själv har jag sååå mycket saker att min matte inte tycker att jag borde få fler.Men jag kan nog gissa hur det blir hihi!

2007-03-01 @ 18:52:38
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Vet du vem jag träffade idag i våra kvarter? DIN SLÄKTING TARZAN!!!!!
Helt plötsligt dyker det upp en stor svart flatte i hörnet Rönngatan/Fersens väg. Jag måste naturligtvis kaxa mig lite, reser ragg och blir lite stel. Matte frågar om det är en tik men det var det ju inte. Matte säger "lugna dig, Guinness" och då vet den andra flattens husse vem jag är. Kan du fatta? Tarzan här på Fersens väg.
Han blir själaglad av att se mig och sedan blir jag överöst med pussar. Det är nästan lite kusligt för du och han pussas likadant. Men som tur är kunde jag ju inte vara arg på en flatte som är så snäll och go som Tarzan. Jag la mig ner på trottoaren för jag trodde att han också lekte som vi gör men han fattade inte riktigt vad jag ville. Kul var det i alla fall att träffa honom..
Guinness

2007-03-02 @ 12:21:10
Postat av: Wallander

Halloj Lakrits & matte Marie.

Det tog allt lite tid innan ni också hittat in till min lilla sida. Bättre sent än aldrig som man säger.... men jättekul.

Vilken globetrotter du är, får vara ute & resa tåg och dessutom till Kungliga Huvudstaden. Lite avundsjuk är jag allt på dig. Jag skulle också vilja se mig om lite mer. Min MOR har berättat hur fint det är i Stockholm.

Jag tycker inte alls det är konstigt att du beter dig lite "ouppfostrat", det måste man få ibland och när du dessutom måste gå i koppel, ja jag förstår dig. Men dom där mattarna/hussarna tror att allt skall vara som vanligt oavsett var man befinner sig. Beter din matte sig likadant som hemma? Nej, tror inte det...

Vi saknade också er i tisdags + några till, vi var bara 4 doggisar (tur att Sigge följde med mig), det är lite tråkigt att utöva saker när vi är så få, alla övningar går så fort.

Men dagarna bara springer iväg och snart är det tisdag igen och då ses vi.

Ps. Hoppas du klarar/klarade hemresan utan att stöta på fler konstiga varelser. Det där med pungråttor tyckte jag inte lät trevligt. Katten hade jag nog överlevt, brukar skrämma bort dem i parken när de står och äter av "min" mat i buskarna.

2007-03-02 @ 23:04:54
Postat av: Wallander

Guinness, jag har aldrig sett någon studseboll hemma hos dig, men du kanske har gömt dem när jag skall komma för att du vill ha dom roliga bollarna för dig själv eller så har Lena tagit bort dom för att vi kanske skulle bli lite för uppstudsiga...

2007-03-02 @ 23:08:17
Postat av: Wallander

JAG BARA ÄLSKAR HEMLIGHETER SÅ SKRIV INTE MER OM PRESENTER PÅ MIN BLOGG!!!!!

Det är alldeles korrekt kommenterat av Guinness, att risken är stor att jag ser vad ni skriver. Men vilket språk är det du skrivit på Guinness? Jag förstår inte... gör du Elliototten?

2007-03-02 @ 23:15:18
Postat av: Wallander

Elliototten, du har helt klart för dig, du kommer att få massor av paket när du fyller år, du är ju så bortskämd!!!

Men en sak är säker din skalle är inte platt, det finns massor av klipskhet och man kan inte alltid tänka på allt man säger/skriver.

2007-03-02 @ 23:19:23
Postat av: Wallander

Oj, vad mycket kommentarer det kommit idag. Men det är skitroligt och jag kommenterar mer än gärna tillbaka.

Guinness, vad roligt att du äntligen fått träffa Tarzan. Tänk vilket sammanträffande, att du skulle komma precis då han var där och att hans husse kände igen ditt namn. I och för sig inte så konstigt, vi pratar om dig jämt när vi är hos dem.

Vilken tur att du upptäckte att han också e en riktigt snäll kille, men det är ju du också (även om du försöker tuffa till dig lite ibland).

Vårt sätt, ditt & mitt sätt att leka är väldigt speciellt och jag vill gärna att vi behåller det för oss själva. Är det OK för dig också?


2007-03-02 @ 23:28:49
Postat av: Elliot

Höru du du Walle-palle,jag e inte alls bortskämd.Eller du kanske jag e en sån där "bratz-hund"(om de ordet nu finns)?
I så fall e du inte så långt efter,jag tycker din a människor ligger i ganska bra o min matte gör oxå så gott hon kan att "hjälpa till".
/E

2007-03-03 @ 12:30:17
Postat av: Guinness

Hej Walle och Elliot!
Jag är jättesugen på att få åka till skogen och spåra någon dag. Vill ni följa med? Söndag nästa helg hade passat finfint. Min matte vill inte åka till skogen själv, det vet jag.
Guinness

2007-03-03 @ 13:37:31
Postat av: Wallander

Elliot, har påstått att jag INTE också är bortskämd va, har jag det? Nej, det har jag inte...

"bratzhund" lät himla häftigt, men jag tror kanske att du då även måste stoltsera i lite glitter & glamour, men det kanske du gör hemma?

Men jag gillar att bli bortskämd och det är många som gärna ställer upp på det har jag märkt.

Men jag tror att våra mattar nog är superbäst på det, eller hur?

2007-03-03 @ 19:57:31
Postat av: Wallander

Guinness, jag skulle också gärna vilja spåra men det är just nu så att jag varken har klöv eller blod,så jag får nog snällt vänta tills nästa spårkurs börjar. Men vi kanske kan åka till skogen och springa av oss bara, vad säger du om det?

2007-03-03 @ 20:02:45
Postat av: Elliot

Matte sa att vi kunde fundera på om vi har tid o möjlighet att lägga spår kanske på lördag men vi får nog återkomma med de....

2007-03-03 @ 20:26:30
Postat av: Äldrematte.

du Elliot, om du vill ha lite "brat" tips så kan du fråga Christoffer (ja du vet han med fotobloggen) han e nämligen expert ;)

2007-03-03 @ 22:26:34
Postat av: Elliot

Å de han med dom fina bilder!Ja honom frågar jag gärna om tips.Kan ju vara bra att veta ifall han skulle vilja ta nåt fint foto på mej...
Hej då från lille E

2007-03-04 @ 12:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback