Så var man igång igen...

med lite spårträning.

Det var väldans kul på många sätt igår. Det var skitroligt att träffa alla spårkompisar igen och inte minst Ingvar & Anita.

Anita ligger väldans bra till hos mig vill jag berätta. När Ingvar skulle kasta en smörgås till henne vid fikat så hamnade den på marken med pålägget nedåt precis framför min superkänsliga nos. MOR var uppe på 2 röda sekunder så jag hann inte ta den. Anita kände dock inte riktigt för att få en massa grus mellan tänderna så hon delade med sig, jag fick skinkan och hon tog smörgåsen.  Jag hoppas det blåser lika mycket nästa Lördag så att Ingvar måste sätta sig i lä bakom trädet och även då kasta en smörgås till Anita. Dock är jag rädd för att MOR inte kommer låta det ske, hon reser sig nog gärna upp och hjälper till att lämna över den.

Vad som också skedde var att jag agerade fotomodell. Chrilli var med och vill träna att ta lite bilder på mig in action klart att man ställer upp på det. Jag har ännu inte fått tillgång till bilderna, men vill ni förhandskika lite så kan ni gå in på Chrillis fotoblogg, chrilli.blogg.se.

Sist men inte minst så var det dags för mig att spåra. Jag var riktigt laddad. Jag satte fart, inte så att MOR inte hann med, men fortare än jag gjort någongång tidigare (dock han inte Chrilli med att ta bilder, han får allt träna upp sin kondis lite). Jag måste erkänna att det var lite tufft, blåsten ställde till det lite för mig, men det gick bra tillslut i alla fall. MOR sa att hon koncentrerade sig så på mitt spårande att hon inte överhuvudtaget kollade var vimplarna satt, hon bara följde med mig och jag försökte gena lite, jag hade ju doften i nosen. Hon bad om ursäkt för detta till Ann, men se det skulle hon inte göra. Det var alldeles rätt, annars kan det lätt bli så att jag som hund styrs utav "följeslagaren". Nu är det bara 2 gånger kvar, lite trist men jag hoppas att MOR vill fortsätta spåra med mig. Har hört att man tydligen kan göra något prov också för att visa sin kunnighet, det hade varit kul att testa när jag fått lite mer "kött på benen". Får väl höra med Ingvar/Ann vad dom tror om mina framtida möjligheter. 


Kommentarer
Postat av: Elliot

Vilken tur du har som har en alldeles egen fotograf!Förstår att dom vill ta bilder på dej för du gör dig väldigt bra som fotomodell tycker jag.Vad det gäller spårandet så kommer det att gå alldelses utmärkt för dej.Du har de rätta takterna har min matte berättat.Jag själv är mer i otakt om man säjer så.Ingvar säjer att min matte har för stora krav.Vet inte vet som har rätt troligen är det lite av varje.Hej hej vi ses på tisdag.

2007-01-14 @ 21:54:47
Postat av: Elliot

Jag har minsann varit inne och förhandstittat på de fina fotona av dej....och jag e jätteavundsjuk kan jag erkänna.Kul för dej du,din lyckost som har en egen fotograf!Själv ser jag nästan alltid "mjäkig"ut på något vis på mina foto.

2007-01-14 @ 22:27:39
Postat av: Wallander

Om du e riktigt snäll så kanske fotografen även kan fota dig lite. Kanske följerhan han med redan på lördag igen. Kunde vara kul att få en bild på oss alla i gruppen tillsammans också.

Vad kul att din matte tycker det går bra för mig.

Beträffande dig och ditt spårande så tycker jag inte att du skall bry dig så mycket och inte din matte heller. Jag är helt övertygad om att du snart hittar de rätta takterna igen. Vi får kämpa på tillsammans. Oavsett så är du alltid Elliototten för mig.

2007-01-14 @ 23:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback