Vad dagarna springer iväg

Igår var Tarzan här när hans matte & husse åkte till Danmark och handlade. MOR & LILLMATTE tog oss med till fältet för att rasta av oss ordentligt. Det första vi hittade var en jätte pöl, vattnet stod härliga till när vi sprang fram och tillbaka. Jag såg hur Elliot betedde sig i vattenpölen i torsdags när vi tränade och det såg väldigt kul ut och det VAR väldigt kul. Tack brorsan, du lär mig mycket du!

Sedan hittade vi en ny pöl och bakom den fanns ett riktigt gottebord, jag stannade där länge och väl. Jag hörde mycket väl att dom kallade på mig, men varför skulle jag springa till dom, jag hade det så bra så. Till slut tröttnade LILLMATTE och skrämde mig genom att säga att MOR gått hem. Då blev det fart på mig, för jag såg en skymt och hörde henne kalla. Sedan höll jag mig inom räckhåll. Tarzan däremot var som en kalv på grönbete, det tog en bra stund innan vi fick honom i koppel och kunde gå hem. Men roligt hade vi, Tarzan tog sig även ett dopp i det riktiga vattnet, det avstod jag ifrån, ville inte bli mer blöt.

Jag var väldigt trött resten av dagen, mös lite här och där och bara tog det lugnt.

Idag har jag varit med Ellitotten och spårat. Hörde MOR säga till Ann att hon trodde jag glömt hur man spårade bara för att vi haft en månads uppehåll. Men jag visade minsann henne att så inte var fallet. Visst kom jag lite ur spåret men jag hittade själv tillbaka igen och fick massor av beröm som jag gillar att få.

Titta så fina vi är jag & Ellitotten:

110274-63

och titta så stolt jag är över min klöv:

110274-64

Kommentarer
Postat av: Elliot

Var e vi????Ja kan i varje fall inte se oss!
Vi kanske inte fastnade på fotot eller?Ja vi var jätteduktiga idag.Även jag sa matte o e hon nöjd så e ja nöjd =).

2007-01-07 @ 19:31:13
Postat av: Elliot

Så ja,nu ser jag oss!Jag måste säja att vi gör oss väldigt bra på bild.Fast vi ser lite väl ordentliga ut.Dom skulle se oss när vi hoppar i pölar!

2007-01-07 @ 20:09:39
Postat av: Svärmor

Förlåt, det blev lite strul med överföringen. Men skam den som ger sig. Ser att du redan upptäckt att vi finns där nu.

Man skall se präktig ut på sådana här bilder. När vi hoppar i pölar måste ses i verkligheten annars är det ingen som tror på att vi kan vara ena riktiga busfrön.

Visst var du också duktig. MOR berättade för mig att du lyckades jättebra idag. Hon sa också att du var jätte gullig när du bar din klöv på tillbakavägen, dvs när du försökte "döda" den och då slog dig själv i huvudet med den.

2007-01-07 @ 20:29:37
Postat av: Wallander

Hoppsan, nu blev det allt lite fel i förra inlägget. Visste inte att MOR också börjat kommentera på Chrillis fotoblogg. Senaste inlägget var givetvis skrivet av mig, Wallander.

2007-01-07 @ 20:41:07
Postat av: Elliot

Vilken tur att du skrev det där sista inlägget!Blev lite nervös,trodde vi hade gift oss.Oj så tokigt det kan bli.....
visserligen är du väldigt gullig Walli-ott men jag har ju ett par tjejer redan.

2007-01-14 @ 22:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback