FY VAD TASKIGT...

... av MOR & LILLMATTE att gå iväg utan mig imorse.

Jag hörde dem stå och prata nere på gatan men jag såg dom inte när jag ställde mig och tittade ut genom fönstret. Däremot ser jag Guinness och Lena komma på andra sidan gatan och strax ser jag också MOR & LILLMATTE komma över. De går tillsammans vidare bort mot Davidshallstorg. Förstod direkt då att de skulle hämta bilen.

Det var inte mycket jag kunde göra åt saken just då så jag passade på att umgås lite med FAR. Vi lekte lite, sov lite och var ute lite tillsammans.

Jag hann tänka en hel del också under alla de timmar (ca 7) de var borta. Jag hade bestämt mig för att nonchalera dom helt när de kom hem. Men det blev inte riktigt som jag planerat, FAR och jag var inte hemma när de kom hem. Så när jag kom in i hissen och kände vittringen av dom så glömde jag bort min plan. Jag rusade överlycklig ut  i köket för att konstatera att dom inte övergett mig. Efter puss- & klapp kalaset så bad jag MOR berätta var dom varit.

Jo mer hon berättade desto ledsnare blev jag, tror också att ni blivit det, eller?

Det var så här: Guinness & Lena skulle på apporteringsträningsdag hos uppfödare Kia. Hade inte MOR (& LILLMATTE) följt med så hade det inte blivit något av träningen för Guinness. Så långt kunde jag väl acceptera det hela. Men sedan får jag höra att det var "min" Margareta som höll i träningen och att Bell & Spot också var med. Inte nog med att deltagarna fick träna på mycket land-apportering så fick de dessutom träna på vatten-apportering.

Hur kunde NI åka utan mig MOR & LILLMATTE? Snälla LOVA MIG att aldrig mer åka på träningar utan mig fler gånger.

Kommentarer
Postat av: MOR

Förlåt Wallandergubben, men ibland måste man ställa upp för sina kompisar, det vet du ju också att man måste. Du vet att jag inte skulle göra något bara för att vara taskig mot dig. Men jag lovar jag lärde mig också lite nytt som jag tror att både du och jag har nytta av när vi skall träna apportering framöver. Jag lovar att gottgöra dig!

2007-07-01 @ 23:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback