Guinness, ja då är vi...

... i samma bransch.

Jag har Wallanders B&B och du har Guinness Drop in.

Hur har det varit att få in en sådan liten gosig 5 månaders  "SNORVALP"  vid namn Biglos i ditt hem? Jag hoppas att han sköter sig ordentligt och att du lär honom veta hut om han skulle göra något som varken du eller jag får göra.

Jag träffade honom i parken med din matte och jag måste säga att han var en riktigt mysig liten krabat. Dock tyckte jag att han luktade TIK, jag fick undersöka honom extra noga för att bli säker på att det verkligen var en kille.

Men var höll du hus? Jag hade förväntat mig att få se dig också ikväll.

Hörde förresten talas om att våra 2-beningar varit och shoppat loss riktigt ordentligt i eftermiddags, ja i alla fall din matte. Hon handlade så mycket att hon fick anlita en egen bärare, det säger inte lite...  Jag hoppas verkligen inte att det var dina hamburgarpengar hon satte sprätt på. För det har inte levererats någon mat till våran frys ännu. Så för säkerhetsskull kolla upp detta.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Vad säger ni om att få en Zeb Macahan med i ert gäng. Jag menar, det är visserligen ingen whiskey MEN han dricker säkert massor av varan, eller hur?!?Fast, nu stavar ju Matte mitt namn Sebb. Hon tycker jag är en mjukis och ingen tuff westernhjälte och då ser Sebb gulligare ut på print. Ja, det kan man kanske köpa - men, tuff det är jag! Ni skulle se mig smyga på kaniner och duvor. De blir alltid lika rädda för mig och hoppar iväg eller lyfter mot himlen. Jodå. Jag, en mjukis? Nja, kanske när Matte vill gosa och ärligt talat då njuter jag rätt mycket. Tur att ingen av kompisarna ser mig då!

2007-07-06 @ 10:57:36
Postat av: Wallander

Sebb, du vet väl att kär hund kan ha många namn. Jag tror nog att du får heta Zeb i vårat gäng, är det OK?
Jag tvivlar inte en sekund på att du inte skulle passa in i vårat gäng. Vi är också lite tuffa utåt, men så gosiga inåt.
PS. Jag tycker att du skall använda ditt namn istället för din mattes när du skriver kommentarer.

2007-07-06 @ 12:00:38
Postat av: Sebb

Men självklart! Jag är så stor nu så jag kan ju skriva själv. nä, jag vet inte om jag vill heta Zeb, faktiskt, Har vant mig vid mjuka Sebb och Matte är så noga att tala om för alla att jag stavar S E B B. Fast det är klart, det påminner kanske mer om en bank!?

2007-07-06 @ 13:58:26
Postat av: Wallander

Klart att vi skall använda Sebb, det är ju så ditt namn stavas. Hade det stavats SEB så hade nog risken varit stor att jag bett om ett litet hundlån.

2007-07-06 @ 15:56:41
Postat av: Sebb

Men du kan få låna ett hundöra - nej, jag menar grisöra. Tycker du opm sådana? Jag ÄLSKAR dom. Kan faktiskt gå till skåpet och berätta att "nu tycker jag det är dags för mitt daglia grisöra". Ibland lyckas jag faktiskt säga till om två och Matte kan inte låta bli att ge mig när jag pratar så mycket och ser söt ut...Förresten, du kan FÅ ett när du hälsar på hos mig. Matte har berättat att ni kanske ska komma hit.Ibland tycker jag det kan vara kul med nya kompisar, men inte alltid.Hoppas att jag gillar dig.

2007-07-06 @ 16:07:37
Postat av: Wallander

Jag tror jag föredrar grisöra... och du jag tycker också att dom är väldigt smaskiga.
Du verkar kunna smickra din matte rätt bra, både genom snack och bedjande ögon du. Jag kan sitta och stirra på min vattenskål hur länge som helst om den är tom utan att säga ett pip. Likaså om jag vill ut på balkongen och balkongdörren är stängd, då sätter jag mig bara och stirrar på dörren. Rätt korkat om jag får säga det själv, men sån är jag!
Mm, det skall bli kul att få träffa dig och jag tror att du kommer att gilla mig, jag är en snäll kille. Ett grisöra tackar jag aldrig NEJ till!!!

2007-07-06 @ 18:00:15
Postat av: Elliot

Då är vi två som ser korkade ut!För så gör jag oxå,alltså sätter mej vid dörren utan att säja något alls....de e nog för att vi är så fantastiskt snälla o väluppfostrade....tror jag i varje fall.
Tråkigt att jag inte kunde komma o gå med dej idag =( men vi kunde inte riskera liv o lem...ens för dej.Ni var ju "invattnade"i Malmö.
/Broder Elliot

2007-07-06 @ 20:43:05
Postat av: Lakrits

Jag gör likadant, sätter mig vid dörren alltså... Kommer mig inte för att skälla ens när jag blir utestängd. Det är ju också lite dumt. Sitta där och bli blöt och känna sig bortglömd när man kunde skällt till och blivit insläppt. Vad är det med oss flattar egentligen?

2007-07-06 @ 21:29:06
Postat av: Wallander

Va, gör du likadant Elliototten? Ja, det är klart att det beror på att vi är så väluppfostrade, tänkte jag inte på.
Mm, det var trist att du inte kunde komma idag, men vädrets markter kan vi inte styra över och man skall absolut inte äventyra bara för att träffa sin brorsa. Dom har lovat bättre väder i nästa vecka, kanske kan vi göra ett nytt försök då någon dag?
I Malmö kan man bli både det ena och det andra... givetvis beroende på årstid.

2007-07-06 @ 21:31:57
Postat av: Wallander

Lakrits, Elliot, vad tycker ni, bör vi tuffa till oss lite, eller skall vi fortsätta "mesa oss?

2007-07-06 @ 21:48:05
Postat av: Elliot

Nä,jag tycker att vi ska vara mjukisar även i fortsättningen.....för det behöver vi inte vara mesiga utan vi besitter bara social kompetens som vet hur man uppför sig o så....OJ vad jag fick till det.

2007-07-06 @ 22:54:53
Postat av: Wallander

Precis, kunde inte sagt det bättre själv Elliot!

2007-07-06 @ 23:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback