Man tror...

... knappt det är sant att man kan ha det så bra som jag haft det i helgen.

Lördag:
Väl framme i Torsö mötte Sigge oss på altanen. MOR hade köpt en leksak åt Sigge, som vi hade dragkamp om direkt (den höll faktsikt ända tills i eftermiddags!).

110274-180

2-beningarna slog sig ner på altanen i solskenet, som snabbt övergick i regn och sedan till solsken igen.  Lite konstigt väder i Blekinge... Men dom kunde ändå sitta och njuta över den fina utsikten och sätta i sig lite av det nybakade brödet som MOR hade med sig.

Det blev sedan en tur genom kohagen på väg ner till Torsö hamn. Jag fick en oerhört god lukt i näsan som jag var tvungen att undersöka lite närmre.
image181 
Lika bra att jag erkänner direkt, ni kommer säkert ändå att fråga: I did IT again!

I Torsö hamn hade dom anordnat en egen hundbadplats, vilken jag mer än gärna fick pröva. Härligt här busade vi ett bra tag.
image182

Efter denna mysiga eftermiddagstur så var det dags för 2-beningarna att äta igen. Jag & Sigge fick vars en strutsbit och passade på att vila lite, men jag sprang mest upp & ner i vattnet. Tänk att kunna sticka ner och ta sig ett dopp bara så där när man känner för det. Men återigen, kom det förbaskade regnet. 2-beningarna blev tvungna att flytta in denna gång, för det började blåsa rejält och då åkte vi så klart oxå inomhus.

Lite senare blev det sightseeingtur i Sigges nya fina röda vovlo, som var utrustad med en bur som fungerade utmärkt för två.  

Väl hemma igen, vad tror ni skulle ske då? Jo, 2-beningarna förbereda för att äta igen. Men vi fick äta dessförinnan, vilket vi var väldigt tacksamma för (för dom hade faktiskt glömt bort oss lite).

Jag, MOR & FAR fick hela övervåningen för oss själva, snacka om lyxlantliv!

Söndag:
Det har varit lite mycket spring på MOR inatt. Hon blev jättekissig av att höra vattnet klucka sa hon (kan det verkligen vara så?). Men jag sov trots detta hur skönt som helst och sov faktiskt ända tills 08.40. Jag & MOR erbjöd oss att gå och hämta tidningen och givetvis tänkte vi ta Sigge med som vägvisare. Men se det kunde vi glömma, han gick bara en bit ifrån tomtgränsen, sedan satte han sig där och lät oss allt gå själva. Jag är allt lite förvånad, inte trodde jag att du Sigge var en sådan fegis!

Efter frukosten så hände det saker. Det togs fram klövar från frysen, snitzlar hämtades och så gick MOR & Lena iväg. Jag & Sigge förstod så klart att de skulle ut och lägga spår åt oss i skogen. 

När de äntligen kom tillbaka så blev det en strandturspromenad i ömsom sol & omsöm regn medans spåret skulle ligga tills sig lite. Vi blev inte direkt förvånad längre över vädrets snabba skiftningar.

När vi kom tillbaka hem så var det dags för en liten ny biltur, denna gång åkte vi iväg för att äta lite lunch på en restaurang där vi fick sitta med vid bordet. Vi hade nästan tur med vädret under måltidsintaget.

Väl hemma igen så hämtade MOR min spårsele & spårlina och så var det dags att bege sig ut i skogen. Jag kan inte säga att det började riktigt bra. Jag blev rädd för något som rörde sig när jag försökte börja spåra så jag sprang tillbaka med svansen mellan benen och sedan råkade jag backa in i en gren och då hoppade jag högt (dock icke så högt som Guinness). MOR fick lugnat ner mig & fick mig att bli fokuserad på min uppgift. Det gick ganska skapligt, terrängen var väldigt skiftande vilket alltid är nyttigt att få träna på.

Det tar på krafterna att spåra i ny terräng:
image184

Det kommer några filmer imorgon om ni vill se oss in action.

Naturligtvis så avslutades besöket med, ja vad tror ni? Helt rätt, en fika så klart. Strax innan 17.30 så tackade vi för oss och packade in oss i bilen. Det tog inte lång tid förräns jag & MOR snarkade ikapp. Tur att FAR höll sig vaken!

Vilken toppen trevlig helg, tack Lena, Fredrik & Sigge!

Ps. Kändes lite konstigt att komma hem och få ta kvällsrundan i M-parken, måste säga att jag saknar Torsö.

Elliot, idag äe det inte jag som har den där stackars/tycka jätte synd om-minen, det är MOR, hon den stackaren skall börja arbeta imorgon!


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Vilken härlig helg ni verkar ha haft. Vilken mysig badbild.Och att du hann med att spåra också. Inte illa alls.
Trist att din MOR ska börja jobba. Både för dig och henne alltså. Men vi ses imorgon kväll. Och vi kanske kan komma in till er i stan någon kväll framöver och gå på stadstur.

2007-07-30 @ 09:00:00
Postat av: Elliot

Ja det verkar ju ha varit jättekul där hos Sigge.Å du hittar ju vad du ska vart du än styr kosan hihi!Men angående det att Sigge inte ville lämna tomtgränsen så måste jag säja till hans försvar:Väluppfostrad!Han är helt enkelt väluppfostrad,det var därför som han satt kvar.
Usch ja de e säkert inte kul å börja jobba igen efter en månads ledighet =( Men visst e de fantastiskt konstigt att det ALLTID ÄR NÅGON I DIN FAMILJ SOM DE E SYND OM????!!!

2007-07-30 @ 16:48:25
Postat av: Wallander

SKIT-KUL faktiskt även där! Men jag har inte fått namnet Wallander för ingenting...
Sigge är väluppfostrad, men nja, jag vet inte om det var det som gjorde att han stannade, han hade fått tillåtelse...
Vi kan snart kallas oss SYND-iga familjen!

2007-07-30 @ 19:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback