Så paff...

... man kan bli.

När vi varit ute på förmiddagsturen och kom hem så förväntade vi oss att ingen skulle vara uppe (FAR sover alltid till minst kl 13, idag sover han fortfarande trots att klockan är 13.40). Vi kliver in genom dörren, stannar i hallen som vi brukar, för att få en liten godbit. Men så plötsligt får jag syn på ÄLDREMATTE som bara sitter där i soffan utan att säga ett ljud. Jag blev så glad att jag rusade till henne och Guinness efter. Hon blev väldigt välkomnad kan man lugnt säga. 

MOR då, ja hon blev inte riktigt lika glad från början, hon blev mest lite skrajsen, trodde det var en inkräktare...

Tyvärr fick vi inte rå om ÄLDREMATTE så länge. Hon kom bara för att låna bilen så att hon och några kompisar kunde åka och bada. HYGGLIGT ATT INTE JAG FICK FÖLJA MED, hon vet att jag älskar att bada ju!!!

Kommentarer
Postat av: Sebb

Hmmm, jag kan inte fatta att din FAR får sova så länge? Arbetar han natt? Matte väcker min Husse ganska tidigt på morgnarna har jag märkt. Matte är nog ganska morgonpigg och så vill hon ha sällskap och börjar killa Husse på näsan eller fixar med hans hår lite. Du vaknar han! Och då får jag komma ut på ganska tidiga morgonpromenader,det är ganska bra faktiskt.Matte är lite smart, tror jag.

2007-07-18 @ 15:40:50
Postat av: Wallander

Sebb, du förstår min FAR är studerande och då måste man sommarjobba för att få familjens ekonomi att gå ihop under sommarmånaderna. Han arbetar klockan 20.50-05.40 sön-tor. När han kommer hem så går han ut med mig (Guinness oxå nu denna vecka såklart)sedan äter vi frukost tillsammans, innan vi går och lägger oss igen. Han sover dock lite längre än vad jag gör.

2007-07-18 @ 18:22:19
Postat av: Elliot

Som ni ju vet vid detta laget så är jag lite ...olik...om man säjer.För jag sover exakt lika länge(lr blir i varje fall liggande)som min matte gör.De tycker hon är jättebra eftersom hon arbetar olika tider varje dag o måste få sova lite längre ibland.
Morgonpigg...hrmf...de kan inte min matte stava till ens...

2007-07-18 @ 18:34:30
Postat av: Sebb

Oj, vad duktig din FAR är, Wallander. Dom tiderna han arbetar natt vet ingen i denna familjen var dom har sin rumpa ens. Och Elliot, lite längre får jag sova på lördagar och söndagar men inte så värst. Nej, Matte är för pigg, det kan man lugnt konstatera.Antagligen tycker hon själv att det är jobbigt att alltid vakna så tidigt!

2007-07-18 @ 18:58:41
Postat av: Wallander

Elliot, du "olik", nä jag tycker bara du är förbaskat "foglig" och snäll som tar hänsyn till din matte. Då vet inte din matte om att "morgonstund har guld i mun"?

2007-07-19 @ 00:10:50
Postat av: Wallander

Ha ha Sebb, det är inte bara i din familj som man inte vet var rumpan är den tiden på dygnet!!

2007-07-19 @ 00:15:47
Postat av: Elliot

Guld i mun....nä jag tror faktiskt att hon ski..r i guldet just då ;D

2007-07-19 @ 11:10:08
Postat av: Wallander

Hoppas bara att hon då har rumpan åt rätt håll...

2007-07-19 @ 16:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback