Så här lugnt ...

... har det aldrig varit på en f-dag i vårt hem förut.

Pga olika anledningar så bestämde MOR sig för att inte ställa till något släktkalas idag. Dom som blev inviterade var Sara & Christoffer förutom oss själva & Niklas förstås. Sedan fanns det dom som bjöd hit sig själva!

MOR höll på ganska länge i köket, ville bjuda på något som hon ej tidigare hade tillagat, så lite receptläsning blev det allt. Det blev kassler med äpple & dragon serverat med ris. Det verkade falla alla i smaken och det var kul. Sedan är blåbärs- & jordgubbspaj med vaniljsås ett säkert kort som efterrätt. Detta gick också ner utan någon större ansträngning.

Tyvärr blev det inget över till oss 4-beningar, men vi fick vara med och det räcker faktiskt ganska långt.

MOR blev uppvaktad och fick följande presenter (och även jag fick vara med på en litet hörn):

Elektrisk parmesanrivare
5 + 2 trisslotter (en vinst 2x25:- sedan tyvärr inget mer)
Salladsskål med salladsbestick
Ett fint skrivet brev med pengainnehåll
Ett hundförkläde, en pins, en gullig hundskål med godsaker till lilla mig
En blomsterampel, en namnbricka med mitt namn & telefonnr (om jag skulle komma bort), en parkeringshållare med boll, en frisbee i ätbart material

Trots denna lugna dag så känner jag mig lite sliten, lika bra att krypa till kojs. Vilan under dagen har blivit lite si så där, telefongratulanterna har avlöst varann stup i kvarten. MOR är allt väldans populär (tydligen).

MOR, jag hoppas att du haft en bra & mysig f-dag!





Kommentarer
Postat av: MOR

Walle-balle, jag har haft en jättebra dag. Jag tackar alla så hjärtligt!

2007-06-03 @ 23:25:41
Postat av: äldrematte.

Mamma, Walle uppskattade ju inte när man kallade honom Walleballe. :)

2007-06-03 @ 23:41:59
Postat av: MOR

INTE?

2007-06-03 @ 23:47:32
Postat av: äldrematte.

Ne, det har han sagt till mej en gång.

2007-06-04 @ 00:14:47
Postat av: MOR

OK, jag har bett om ursäkt till honom och det godtog han om jag inte upprepar det fler gånger.

2007-06-04 @ 18:51:55
Postat av: Christoffer

Kan den elektriska rivaren även riva parmesan?

2007-06-05 @ 23:04:01
Postat av: Wallander

Oj då, hade jag råkat stava fel (det är tillrättat nu).
Chrilli, har du bara sådana här kommentarer att komma med så tycker jag att du lika bra kan ...

2007-06-05 @ 23:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback