Allmän lydnad II

Så heter kursen jag börjat på idag. Ja, det var inte bara jag, det var en himla massa andra doggisar också. Det fanns många gamla bekantingar, Elliot, Lakrits, Vira, Zappy, Alex, Singo & Sandy men också 8 nya intressanta ekipage.

Jag hade verkligen sett fram emot kvällens övning, men det blev inte riktigt som jag förväntat mig.

MOR och jag kom tidigt, så att jag skulle hinna springa och rasta av mig ordentligt.

När vi sedan kom in på klubben så var det inte länge jag fick vara ute i "friheten", strax efter kom Lotta ut och sa att alla hundar skulle sitta i bilarna under genomgången. Jag trodde inte det var sant vad jag hörde, men det var det. Märkte på MOR att det inte var något att bråka om så jag hoppade snällt in i bilen. Nästa gång jag fick komma ut, ja då skulle jag kollas i öronen av instruktörerna. MOR sa att de skulle göra det på alla för att se så att alla hade tvättat öronen, detta för att ingen sedan skulle kunna skylla på att dom inte hört instruktionerna och begära pengarna tillbaka efter kursens slut (för att dom inte lärt sig något). Detta måste vara en nymodighet, detta gjordes inte inför förra kursen, men dåkanske inte kraven var lika höga på oss..

När vi en stund senare kom in på Apellplan så fick vi köra kontaktträning i två långa omgångar. Jag tyckte MOR & jag hade ganska bra kontakt, bättre blev den när jag fick låna en av Elliotottens roliga leksaker.

Lakrits fick vara med & träna trots att hon löper, jag ville inget hellre än få kontakt med henne men se idag var MOR på sin vakt hela tiden. Jag bestämde mig också för att acceptera att inte få snusa på henne idag, jag blir så konstig i kroppen/knoppen så det är nästan bättre att låta bli helt.

När vi körde hem berömde MOR mig extra mycket och sa att jag varit en jätte duktig kille idag. Man blir rätt stolt då över sig själv faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Zappy

Visst ska det bli roligare att träna "själva" på tisdag? Men vi var alla jätteduktiga igår, det lilla vi fick göra. Ha det så bra tills vi syns på träningen.

2007-03-28 @ 17:08:31
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Vad roligt ni verkar ha det, du och dina syskon. Jag har inte träffat mina syskon sedan i somras. Kanske kommer det några systrar och bröder till "kennelhelgen" i sommar. Hoppas det!
Guinness

2007-03-28 @ 17:24:12
Postat av: Wallander

Zappy, jag tror det blir bättre nästa gång vi skall träna, "de" behövde nog bara titta och se lite på vad vi kunde igår för att få en uppfattning på vilken nivå kursen kan läggas.

Jag tror också att det kändes lite konstigt för oss för att vi dels var så många och också för att det var många nya hundar. Men på tisdag kör vi det gamla goa gänget, hoppas att Fille också kommer då!

2007-03-28 @ 22:29:39
Postat av: Wallander

Guinness varför har du inte träffat dina syskon sedan i somras, bor ni för långt ifrån varann? Jag är väldigt glad över att mina syskon finns så i närheten, förutom Västerhaninge-grabben Castor.

Men jag ser faktiskt både dig & Tarzan som mina bröder, ni en speciell plats i mitt hjärta.

2007-03-28 @ 22:35:48
Postat av: Lakrits

Jag kommer rusande på tisdag med matte hängandes i kopplet. Jag tyckte också det var lite snålt i tisdags med träningen. Bara det där eviga kontaktandet. Men det kommer väl bättre tider.

Jag såg nog att du spanade åt mitt håll Walle. Fast jag längtar faktiskt tills allt är som vanligt igen och jag kan busa och leka med mina polare utan att det blir sånt rabalder. Busa är ju trots allt det viktigaste.

2007-03-29 @ 23:27:38
Postat av: Sigge

Jag undrar bara om intstruktörerna kollade att de tvåbentas öron också var tvättade?!? Det är ju faktiskt lika mycket en kurs för dom, kanske nästan mer... Det är ju inte alla kommandom som dom tycker att vi ska kunna som man som hund förstår nyttan av. Fast det klart när dom innebär att man får godis för att man lär sig kan man ju offra sig....

2007-04-03 @ 15:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback