Det står en cykel utanför vår dörr...

... blå, faktiskt t o m jeansblå metallic, jättefin. Jag var framme och snusade lite och undrade varför den stod där. Jo det visade sig vara MORs nya cykel, den skall stå där i lite extra säkerhet i helgen tills MOR erhållit en nyckel till cykelgaraget på Måndag. MORs andra cykel har någon okänd lånat utan att fråga om lov, taskigt va?

Nu är jag rädd för att pengarna inte skall räcka till min bur, men det får vi verkligen hoppas. Tycker faktiskt att det är viktigare, det gäller min säkerhet. Jag får väl ta ett extraknäck om det skall vara nödvändigt.

Kommentarer
Postat av: Elliot

x-traknäcka som puss-gurka vet ja!Det måste ge massor av slantar.Eller så kanske du kan hjälpa gamla (hund-)damer över gatan.
Eller varför inte sätta dej ute på något lämpligt ställe med värsta "svältande-hund-minen"och en skylt om halsen:Jag får så lite mat hemma,skänk en slant.....

2007-03-31 @ 11:47:02
Postat av: Wallander

Kompis, tack för alla tips.

Pussas gör jag gärna utan att få betalt, men det är kanske dumt, det skulle kunna vara en kanonbra inkomstkälla. Men tar jag betalt kanske ingen vill ha mina blötisar och den risken vågar jag nog inte ta.

Kan vara svårt att ta betalt av gamla hund-damer, pensionen är inte så bra nu för tiden, jag tror att dom hellre lägger pengarna på annat, t ex tassikyr, hundspa m m.

Tigga, nej det skulle inte fungera, jag får absolut inte göra det, det har jag lärt mig sedan valpsben.

Jag har en bättre idé: Ni mina nära & kära kanske kan skramla ihop ett litet bidrag till mig, "Alla bäckar små..." kan hjälpa så att jag min bur får!!!

2007-03-31 @ 22:57:59
Postat av: Guinness

Du kan ju lära dig några fräcka cirkuskonster så kan du uppträda på stan. Utanför Triangeln t ex. Då tror jag att både unga och gamla hade plockat upp börsen. Vad tror du om det? Jag kan komma och hjälpa till ibland och hoppa mina jämfotaskutt. Det brukar gå hem.
Guinness

2007-04-01 @ 13:58:50
Postat av: Wallander

Guinness, om du skall hjälpa mig, kommer du inte då att vilja ha en del av "inkomsterna" eller gör du det helt ideelt? Jag vill gärna veta innan vi drar igång, jag tror nämligen att du kommer att dra in de flesta stålarna, för du är helt fenomenal på att hoppa jämfota.

2007-04-01 @ 21:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback