Imorgon fredag är det....

.... dax för badning. Det är ingenting som jag ser fram emot med förtjusning. Men man måste badas och göras fin innan man ställs ut säger "de" med mer utställningsvana än MOR och mig. Risken är stor att fönen också kommer fram och den gillar jag inte alls. MOR säger att det bara är jag som tramsar mig. Vad tycker ni andra om att bli fönade? Vad gör det om man ser lite rufsig ut? Jag tycker det kan vara lite charmigt, men det kanske inte domaren tycker.

Elliot jag vet att du gillar det, men du gillar det mesta som har med ditt utseende att göra, du gillar ju t o m att din matte borstar tänderna på dig, det gillar jag inte heller så värst. Ibland blir jag tvungen att borsta, men då har jag mig själv att skylla för då har jag stoppat något "oaptitligt" i munnen och MOR vill inte ha någon puss förräns jag är ren & luktar gott i munnen igen. Att inte få pussa MOR, klarar jag helt enkelt inte av, så det är bara att bita ihop, nej jag menar att öppna upp gapet.


Idag har varit en alldeles lugn & bra dag. Har varit ute med FAR flera gånger i parken och träffat polarna. Ikväll tog MOR och jag kvällsrundan tillsammans med Tyrus och hans matte. Det skall bli skönt när det blir ännu ljusare längre om kvällarna för då är chansen stor att vi får ta en tur till rastgården i Pildammarna och det stället vi mer än gärna upp på.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej Wallander
Det är Rufus här, måste ju säga att jag inte heller tyckte om fönen i början. Men Mamma vart ganska smart.
Vi två gick upp på backarna och sprang väälidgt långt tid så man blev aldeles yr av alla hundar. Då var man ju självklart inte en ljus Golden längre. Då fick man snällt stå i badkaret och bli av med all grus. Mamma säger att det inte ska ligga på parkettgolven och riva upp dom. Och jag måste nästan hålla med henne för det blir så mycket halare då. Svårt att gå serru.

Hoppsan nu surfade jag visst bort från ämnet.
Jo! Då är man ju i alla fall väldigt trött. Då vill man bara ligga ner och sova lite. Och om man har blivit badad i lite kallare vatten så är det väldigt sövande (mamma låter mig ligga ner) med värmen. Jag orkar liksom inte bry mig om att fönen morrar på mig.

Lina: Det kanske inte lurar Wallander men Rufus är ganska lättlurad fortfarande :)

Har ett annat tips!
Vi har kommit fram till efter mycket provande att leverpastej funkar aldeles utmärkt som lockbyte för att få mig att stå. Den kan Mamma liksom kontrollera hur mycket jag får. Så hela biten räcker den tiden jag ska stå upp och se fin ut.
Vet inte hur långt ni har kommit i stå träningen. Men det hjälper oss i alla fall.
Nu precis i början så måste jag ha godis hela tiden. Annars är det inte något lönt, då sätter jag mig hellre ner.

Ja ush nu blev detta ett långt medelande.
Hoppas i alla fall att det går bra i morgon.
Kramar Från Rufus Och Lina

2007-03-16 @ 10:00:33
Postat av: Elliot

Jaaaa det stämmer att jag gillar att bli fönad och att borsta tänderna.Det låter ju som om jag är alldelses förskräckligt fåfäng.Men de stämmer inte alltid ska du veta.Hade du sett mej o Lakrits igår så hade ni förstått vad jag menar.Däremot så gillar jag inte att bada dvs.när jag inte själv får bestämma var.

Nu har vi börjat att prova eltandborste oxå.Fy vad den killar i munnen alltså,värst är det på framtänderna(vet inte varför)o de känns som man har en borrmaskin i ansiktet.Matte skrattar o tycker att jag ser jätterolig ut när jag gör en grimas o rycker lite med huvudet.Konstigt nog så känns det ok på kindtänderna.
kramizar från lille E

2007-03-16 @ 10:12:13
Postat av: Zappy

Vill bara önskar dig lycka till på utställningen imorgon. Eftersom inte jag är med vet jag att du (eller Elliot) kommer att vara finast av alla. Ingen kan slå Nattkullen!

2007-03-16 @ 14:34:46
Postat av: Wallander

Hej på er, Rufus & Lina!

Tack för tipsen, det finns tydligen massor av knep att ta till både för det ena och det andra.

Jag tror faktiskt att jag har en liten fördel, alltså när det gäller badandet. Eftersom jag är kolsvart då syns det inte så mycket att jag blir smutsig och därför behöver jag inte bada så ofta, ofrivilligt alltså!

Min "stå-position" har inte riktigt fallit på plats, trots att MOR försöker dagligen. Jag måste erkänna att jag tycker det är jobbigt att behöva stå, det är förbaskat mycket skönare att få sitta.

Sedan förstår jag inte riktigt varför jag skall lära mig att stå, innan har det varit så viktigt att jag skulle lära mig sitta, konstigt värre att vara hund! Köttbullar använder MOR när hon försöker lära mig och jag har kommit på att ju mer svårlärd jag gör mig desto mer köttbullar får jag, smart va?

Hur som helst, såg förresten i Ringfördelningspappret att du kommer att vara i Ring 9 och jag i 7, så det bör vara i närheten. Jag hoppas att vi ses och du lycka till imorgon!

2007-03-16 @ 23:14:33
Postat av: Wallander

Elliot, jag vågade inte ta ordet "fåfängd" i min mun, var rädd för att du kanske skulle ta illa upp. Men det är kanske så att det inte alltid är du själv som får bestämma utan bara får finna dig i vissa saker. Eltandborste låter absolut inte lockande för mig. MOR har en som hon använder på sig själv och hon säger att tandläkaren har rekommenderat den, men jag trodde bara det var för människor. Men det verkar som om man kan vänja sig vid de flesta konstigheter trots allt. En sak är nog säker, du kommer att ha dom finaste/renaste tänderna av alla imorgon! Jag hoppas inte att du misstycker om jag tar mig en extra titt i din mun imorgon.

Förresten, du kan väl fråga om inte din husse kan ta en bild när din matte borstar tänderna på dig, jag skulle gärna vilja se det och framför allt när du grimatiserar!

2007-03-16 @ 23:25:56
Postat av: Wallander

Zappy, det är verkligen tur för oss (mig, Ellitotten & Lakrits) att inte du ställer upp, för nu ökar våra chanser jätte mycket!

Hoppas att du håller tassarna för oss imorgon, vi behöver allt supportstöd som vi kan få.

2007-03-16 @ 23:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback