Tisdag = träning

Idag var det övervägande tjejer faktiskt och absolut inte mig emot.

Lakrits, Zappy, Vira, Sandy och vi grabbar (jag, Elliott & Zingo) hade alla tagit oss ut i vårvädret.

Idag var det en lite annorlunda träning, först och främst så tränade vi inte på vår vanliga plats, vi höll till bakom huset vid agilitybanan istället. Miljöombyte lär tydligen vara bra. 

Istället för köttbullar, så lades det ut blodpudding på konerna, ni som inte var där kan nog inte föreställa er hur gott det lukatade när man skulle promenera genom/förbi konerna. Zappy kunde inte motså att ta sig en smakbit redan på första försöket, det gäller att hålla sig framme tror jag att hon tänkte.

När det blev alldeles för mörkt bakom huset så fick vi flytta fram i "rampljuset". Där tog Ann-Sofie (Sandys matte) över träningen. Konstiga saker hittade hon på, bl a så fick vi "nya mattar". Jag fick Marie (Lakrits matte) och jag måste säga att även om det var lite konstigt så var det väldigt lärorikt och kul. Jag höll ett lite öga på MOR hela tiden så att hon inte försvann med Lakrits istället. Men efter en stund så fick vi springa tillbaka till våra riktiga mattar igen.

Jag var på ett tiktigt lekhumör och efter träningen så fick jag leka av mig med Lakrits & Zingo. Vad kul vi hade i skogen. Lakrits hade det inte lätt mot oss två ihopgaddade killar, men hon verkade gilla det så.... Även idag var jag duktig när MOR kallade på mig, jag kom och fick på så sätt sedan springa iväg och leka igen. Det går framåt kan man säga. Vi tog oss också ett rejält bad också innan det var dags att bege oss hemåt, det gäller att passa på när möjligheten infinner sig.

Fick reda på att lydnadskursen snart skall starta, nämligen den 27 mars. Det forsätter att vara tisdagar vilket är helt OK, det är en bra invand träningsdag. Skall bli kul att få lära sig lite nya saker (förhoppningsvis).

Elliot, jag hade en liten sak till dig, men den låg kvar hemma, jag tar med den på lördag istället.

Kommentarer
Postat av: Zappy

Visst var det kul på träningen igår! Men det ni hittade på efteråt lät ju ÄNNU mera kul. Synd att min matte hade så bråttom hem annars hade jag kanske också fått vara med och busa lite. Det låter som om Lakrits hade behövt lite hjälp....

2007-03-14 @ 08:16:04
Postat av: Elliot

Vad kan det vara?Kanske lite överbliven päls eller?
För jag kanske inte behöver den.Dels börjar det bli varmare o sen så tyckte Sandy´s matte faktiskt att jag ser "trevlig"ut(?!)Undrar om de e bra hmmm...

2007-03-14 @ 10:58:00
Postat av: Wallander

Zappy, det kommer fler tillfälle att få busa runt lite.

När det gäller Lakrits har hon inte beklagat sig, kanske uppskattade hon "den intensiva uppvaktningen" utan konkurrens.

2007-03-15 @ 11:24:26
Postat av: Wallander

Elliot, den som väntar får se..... på lördag alltså.

Jag tycker du är fin som du är, men visst lite päls till skulle kanske inte vara till någon nackdel.

Ordet "trevlig" har jag också hört, jag tror faktiskt att det är ett posistivt ord. Så Sandy's matte har säkert rätt i sin "bedömning".

2007-03-15 @ 11:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback