Jag tappade min boll ...

.. som rullade ut i gatan. Den får sådan himlans fart nedför rampen.

Medans jag fick sitta på trottoaren och vänta så letade MOR febrilt under bilen som stod parkerad närmast. Läget såg faktiskt lite hopplöst ut, hon kunde inte finna den.

Men så på andra sidan gatan kom det ett par som verkade att vara lite väl "runda under skorna". MOR märkte att dom började sparka på något & leka, det var min gula fina boll som dom hittat! MOR tog sig raskt över gatan. Snällt och fint tackade MOR dem för att dom hittat  min boll. Dock ville inte riktigt mannen lämna den ifrån sig, men kvinnan i hans sällskap tog den ifrån honom och tackade för lånet!

Vilken tur att dom kom och hjälpte till att leta eller leka menade jag.

MOR sa sedan att om jag inte kan se till att hålla bollen i munnen tills vi kommit innan för grindarna så får jag allt vänta att få bära den. Jag tror dock att det kommer att bli bättre på den fronten när jag förstått lite bättre att jag skall hålla kvar sakerna i munnen tills MOR ber om att jag skall släppa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback