Sova borta ....

... skall jag göra inatt. Men det har jag gjort förr hos ÄLDREMATTE & CHRILLI så det kommer inte att bli några som helst problem. Faktiskt lite skönt att få komma hemifrån lite, ombyte skadar inte då & då.

Ni undrar säkert varför jag skall sova över hos dem så där en vanlig vardagskväll. Jo så här ligger det till, imorgon var det tänkt att MOR skulle promenixa med mig till ÄLDREMATTE för att hon skulle passa mig på dagen. Men så kom ÄLDREMATTE hem till oss ikväll och behövde hjälp med lite klädsömnad och då kom MOR på den smarta idén att jag kunde följa med ÄLDREMATTE hem redan ikväll så att MOR kan få lite sovmorgon imorgon. Det hade varken jag eller ÄLDREMATTE något emot.

Däremot har jag lite väl stora problem med att hantera ÄLDREMATTES bärbara dator. Allt är så mycket mindre och det har tagit mig himla lång tid att skriva detta korta inlägg.

Nä, nu ger jag allt upp, jag tror att det är bättre att jag går och lägger mig på täcket som även SESSAN brukar ligga på när hon är på besök. Jag tror att jag kommer att sova jätte gott och drömma fina/trevliga drömmar.

Ps. MOR jag hoppas att du kan sova fastän din lille gulleplutt inte är hemma. Men jag är lite orolig över att du inte kommer att komma upp imorgonbitti. Jag är ju inte där och kan pussa dig godmorgon, men jag sa till FAR innan jag gick så jag hoppas att han kan stå till tjänst med att  väcka dig på samma sätt som jag brukar göra!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag håller med om att de där små tangentborden är ett elände för oss hundar. Ännu värre var det när jag försökte knappa på mattes mobiltelefon. Det var helt omöjligt. Nä, tacka vet jag mattes stora tangentbord som har ordentliga knappar. Men jag befarar att det blir bärbar dator när vi ska till Värmland en vecka i sommar på kurs. När vi ska till fjällen blir det ingen dator alls för matte vägrar att bära den. Så det får väl kameran med och ett långt reportage när vi kommer hem istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback