Jag har träffat en Lord idag...

... nämligen Lord Nelson i egen hög fyrbening.

Vi promenerade en bit bort från den hårt trafikerade Föreningsgatan och hamnade tillslut i Rörsjöparken och dess hundrastplats. Där vi fick springa av oss lite av vårt spring i benen. Nelson hade inte så mycket spring kvar, han gör av med det på dagarna när han är på sitt dagis. Vi var båda lite reserverade från början när vi träffades men sedan var det som om vi varit bästisar i hela vårt liv.

Två bilder hanns med innan batteriet i kameran tog slut, för ovanlighetsskull så är MOR med på en ev dem. Jag tror inte bilderna behöver någon närmre beskrivning, tror ni kan lista ut vem som är vem:

image230

image231

Det var himlans kul att äntligen få träffa Nelson och hans matte Jenny, som oxå är en sådan där braig matte med en massa gott i fickan. Jag fick oxå i ett par minuter stifta bekantskap med Nelsons Plastmatte Annika, men av personliga skäl så valde hon att inte följa med oss, hon har lite svårt att ta sig från en plats till en annan i rimligt tempo pga att hon går i väntans tider.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Kul att du äntligen fick träffa Lorden. Och kul att ni kom bra överens. Också roligt att se din MOR på bild någon gång. Tycker annars att våra tvåbeningar undviker kameran, de tar bara bilder på oss.

2007-11-01 @ 23:44:47
Postat av: Plast matte

Walle, äntligen fick jag träffa dig också!! Din matte och jag pratar om dig varje dag här på jobb, må du tro. Hoppas vi kan träffas snart igen och att du tyckte det var kul att träffa Nelson.
Det var synd att jag inte orkade gå med men jag tror att er runda hade tagit halva natten, för jag kan inte springa och skutta så som ni kan. Men snart nog så kan jag det också. Vi får ta och ses snart igen, eller hur?

2007-11-02 @ 08:10:17
Postat av: Wallander

Lakrits, jag blev lite förvånad oxå skall jag säga, MOR brukar vänligt men bestämt avstå från att vara med på bild, men men hon kanske har börjat tänka om...

2007-11-02 @ 09:26:33
Postat av: Wallander

Oj, pratar ni mig om mig på dagarna... hoppas det är positiva saker!!! Du, Nelsons plastmatte vi tar igen denna missade tur tillsammans när Busiga Bebben sett dagens ljus. Men bara träffas kan vi absolut göra snart igen.

2007-11-02 @ 09:35:25
Postat av: Mormor till LordNelson

Hej Wallander,

Jag blir glad av att du min favis "barnbarn" (än så länge) gillade varandra. Det är alltid roligt att göra nya bekantskaper eller hur? LordNelson kommer till oss på Bjärehalvön ikväll, längtar såååå efter honom. Hoppas att du och MOR kan titta upp någon gång. Till våren är det jättefint och mycket dofter här, allra helst nere längs skåneleden i Ingelstorp. Där kan ni bada i bäcken.
Ha en trevlig weekend
Hälsningar mormor Helén

2007-11-02 @ 15:08:49
Postat av: Nelson

God kväll Walle! Det blev ju ett par finfina bilder. Inte konstigt så snygga som vi e:) Som sagt jättekul att äntligen träffas o det får vi definitivt göra om snart va? Nu har vi precis kommit upp till Morfar o vi ska snart ut o busa - JIPPIEEE o kanske kanske fjäskar jag till mig nåt grisöra lite senare (han brukar inte vara så svårflörtad) Ha en riktigt god helg!

2007-11-02 @ 18:30:33
Postat av: Wallander

Hej "Mormor till Lord Nelson",
Lite intressant att du heter precis som min MOR (men med lite annorlunda stavning).

Ja du kan vara stolt över ditt favvis "barnbarn", kan tänka mig att du kanske oxå har haft ett litet finger med i hans väluppfostrande.

Vi nappar givetvis på vår-inbjudan, låter urmysigt med dofter (nya sådana) och inte minst möjligheten till bad, jag bara älskar att bada (utomhus alltså).

Ta väl hand om er alla i helgen, men allra mest Nelson.

2007-11-02 @ 19:38:09
Postat av: Wallander

Nelson, vad härligt du har det som så ofta får åka och hälsa på din Mormor & Morfar som verkar älska dig jätte mycket. När det gäller att du skall få ett grisöra så tror jag inte heller att du behöver anstränga dig så himlans mycket.

Ha det bus-kul i helgen kompis och glöm inte att pussa matte!

2007-11-02 @ 20:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback