Konstigheter...

... på maten.

Igår kväll när jag skulle äta så låg det något konstigt ovanpå mitt torrfoder. Jag började med att äta torrfodret runt om, prövade på det konstiga men spottade ut det igen för att fortsätta på det andra. Men skam den som ger sig, jag testade på nytt och då smakade det helt OK.

När jag får annat än torrfoder i min matskål så blir jag lite orolig över om dom försöker lura i mig något skumt, så oxå denna gång. Men jag hade inte behövt oroa mig, MOR hade bara lagt dit en helt vanlig bit falukorv.

Jag är en ganska försiktig typ, så jag går inte på vad som helst... men prövar gärna falukorv fler gånger!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag gör tvärtom...dvs äter godsakerna först, sedan kanske torrfodret. Jag har lärt av min matte som hellre äter efterrätten först för att hon inte ska bli för mätt och inte orka den.

2007-10-07 @ 13:01:03
Postat av: Wallander

Eller så kanske jag skall säga så här: "DEN SOM SPAR HAN HAR"

2007-10-07 @ 14:50:51
Postat av: Enzo

Apropå mat och vara försiktig, vad tycker ni om rått kött? Matte envisas med att när hon lagar mat ge mig sådant som hon skär bort från kött, men inte att jag äter det inte. Jag har provat men då kräkte jag upp det. Tacka vet jag korv, påläggsskinka, köttbullar och sådant som är tillagat på något sätt!

2007-10-07 @ 20:56:14
Postat av: Wallander

Va försöker din matte pracka på dig sådana slamsor Enzo? Örk, fy förstår att du avstår, det hade jag definitivt oxå gjort.

2007-10-07 @ 22:19:53
Postat av: Enzos matte

Men Wallander då, oxfilébitar borde väl duga att äta tycker jag! Även om det är "slamsor" så ska det väl gå att äta? Men Enzo äter inte fläskfilébitar heller så han är nog en jordnära kille som inte vill ha några extravaganser.

2007-10-08 @ 09:14:15
Postat av: Elliot

Min matte brukar låta det där avskurna steka med lite innan jag får det.Å då...då smakar det TOPPEN!

2007-10-08 @ 09:47:30
Postat av: Wallander

Enzos matte, försöker du inderekt säga att Enzo är kräsen kille, eller?

2007-10-08 @ 22:59:48
Postat av: Bell

Jaså du är också en försiktig kille. Det är jag med. Vilken tur förresten, i morse låg där något som inte skulle vara där. En stor konstig tablett.
Det var en avmaskningstablett sa matte, men jag vägrade att äta upp den så nu ligger den på en tallrik och väntar på att några köttbullar skall tina så matte kan mosa in den i dom. Himla synd på köttbullarna. Jag tänker vara på min vakt så vi får väl se hur det går.
Bell

2007-10-09 @ 10:10:09
Postat av: Wallander

Bell, det är rätt man skall vara på sin vakt för man vet aldrig vad 2-beningarna hittar på. Men jag har lärt mig att det är inte lönt att försöka undvika det som MOR bestämt sig för skall ner i min mage. Hoppas du fick flera köttbullar!

2007-10-09 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback