Varning på stan...

... Malmöbor!

Idag har LILLMATTE, MOR & FAR varit på elev-/handledarkurs på Erikssons bilskola, vilket betyder att LILLMATTE snart skall börja lära sig manövrera  "Gråben".

Så Guinness, Sigge, Tyrus med mattar & hussar och alla andra som läser denna uppmaning, lova att se upp ordentligt när ni närmar er ett övergångsställe häromkring. 

Ni andra som bor runtomkring Malmö med omnejd, Åkarp, Lund, Lomma & Skabersjö var lugna, jag lovar att rapportera när LILLMATTE skall börja bege sig ut på landet.

Ps. Camilla, vad tror du, kommer du eller LILLMATTE ha "lappen" i handen först?

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Tur att man inte bor i Malmö...till "min" skog hittar hon nog inte. Förresten måste man ha nycken för att komma in genom grinden. Det tycker jag är bra för då kan inte så många köra in här och parkera. Det gör inget att folk går här men en del plockar inte upp skräp efter sig utan slänger glas och annat skräp. De har inget skogsvett. Tycker att någon borde lära dem det. Matte går och samlar skräp ibland när vi är ute på promenad. Jag hoppas att det inte är folk med hund som gör så för då tycker jag det är ännu mer bedrövligt. Vi vill ju ha rena och fina skogar att gå och nosa runt i. Inte behöva gå och vara rädda att få glasbitar i tassarna.

Postat av: Wallander

Säg inte det, säg inte det... hon kanske kikar i MORs HITTA-RÄTT-BOK. Men du har ju i och för sig helt rätt, in i din skog kommer hon inte om hon inte får bilen att lyfta dvs.
Där du spårade igår, du vet där du gick ner för backen, där såg inte för vackert ut. Hur kan 2-beningarna komma dit om dom inte kan köra bil in, går det att komma in något annat håll? Det skulle vara roligt att ligga på lur på sådana natursabotörer och rusa fram när de bara reser sig och lämnar skräpet kvar på marken. Jag tror aldrig de hade kommit tillbaka till din skog fler gånger i alla fall, vad tror du?

2007-09-02 @ 23:09:17
Postat av: Lakrits

Det vore något...
Natursabotörerna parkerar utanför bommarna, går in i skogen och lämnar skräp för att sedan trava tillbaka till sina bilar. Det finns ingen gräns för hur fräcka folk är.
Jag såg hur skräpigt där var nedanför backen, matte har sagt hon ska plocka upp där inom det snaraste. Något djur kan ju skära sig i fötterna!

2007-09-02 @ 23:33:42
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Guinness

Hälsa din LILLMATTE att det är bara att tuta och köra. Det gör ju alla andra i den här staden. Jag vet inte hur många gånger jag och matte har fått springa över övergångsstället vid Maggan för att bilarna inte stannar.

2007-09-03 @ 08:26:55
Postat av: Elliot

Lakrits,skriv en lapp vet ja och sätt den på bommen med text:Ifall du hade skit/sopor med dej in i skogen - var då snäll att ta det med det samma väg tillbaka;0)
Å vad gäller Lillmattes övningskörning så tror jag att ni överdriver lite.Det kommer att gå finnemang och titta på alla dårar som har haft körkort i åratal o ändå kör som sopor - Vad har dom för ursäkt?!!

2007-09-03 @ 14:51:18
Postat av: Wallander

Lakrits, din matte är en sann djurvän hon!

2007-09-03 @ 23:50:00
Postat av: Wallander

Guinness, jag tror inte att vi skall uppmuntra LILLMATTE att INTE följa lagar & förordningar. Jag tror det är bättre att vi uppmuntrar henne till att alltid stanna och med ett vänligt leende visa oss gångtrafikanter att det är för oss hon stannat.

2007-09-03 @ 23:54:11
Postat av: Wallander

Elliot, tror du verkligen på det själv, dvs att "domma där" kan läsa, nej knappast.
Angående LILLMATTES ö-körning, så är jag egentligen ganska lugn, med MOR som "Lärarrinna" så kan det bara sluta på ett sätt, MKT BRA ALLTSÅ!

2007-09-03 @ 23:57:47
Postat av: Elliot

Nä egentligen inte men det skulle vara en förbaskat bra lapp i alla fall =D
Angående det där sista så har jag faktiskt ingen aning ....hmm tror inte jag har åkt med din Mor.Men min matte....hon kör så det "glor"i däcken säjer min husse hihi!!Å det betyder att hon har en inte alltför mesig attityd till omgivningen .....

2007-09-04 @ 16:33:08
Postat av: Wallander

Jag har inte heller åkt med din matte, men min MOR har och hon hälsar att hon nog kan hålla med din husse...

2007-09-04 @ 22:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback