Höjden av...

... taskighet utsattes jag för idag av MOR.

Klockan ringde trots att det var söndag och jag ställde in mig på att något roligt skulle hända även idag.

MOR fixade matsäck och packade ryggan och slutligen klädde hon på sig ytterkläderna och så böjer hon sig ner och klappar mig och säger: "Hej då gubben... MOR kommer snart igenm du får stanna hemma idag och ta hand om FAR & LILLMATTE".

FY FARAO vad taskigt... det kommer att ta tid att smälta det här. Även om MOR berättade när hon kom hem att hon varit och tittat på hur ett jaktprov går till och att hon gjorde det för min/vår skull, dvs för att hon inte helt skall göra bort sig OM vi kommer att starta någongång framöver. Hon har noterat idag att vi har mycket att jobba på... fotgåendet, vattenapporteringen (framförallt avlämning innan skakandet), hålla fokus och orka hämta in 5 fåglar på söket. Våren är lång och så även sommaren så vi får väl ligga i lite extra och så får vi se vart det barkar.

MOR fick låna LILLMATTES kamera och hon hade inte riktigt full koll på den, några bilder blev svart/vita och några är i färg, men ganska fina. Jag publicerar några på mina träningskompisar som varit i farten idag.
Sandy:
image470
image471

Pang! Träff!:
image473
En uppmärksam Tess:
image472
Där kom den:
image474
image475
MOR stiftade oxå bekantskap med Shiva & hennes matte Carina idag och här kommer några bilder när dom oxå jobbade.
Skall inte den där skytten flytta på sig tro... jag tänker faktiskt ta mig upp där:
image476
Skit i ett då, jag får väl gå runt dig:
image477
Inte är väl det din matte Shiva:
image480
Nä nu blev det rätt:
image481
Sista bilden idag får bli på en "Fågelskrämma", nej jag menar på en glad "Fågeltransporterare":
image482

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det blev väl riktigt bra bilder ;-)

Hoppas att allt är bra med er - alla!!!
Stora kramar

Postat av: Vittra

Psst....det var ju inte JAG som jobbade igår ju ;-)Jag var oxå deporterad till hemmet *suckar* Det var ju min svarta "syrra" Shiva. JAG är ju vackert brun *fnissar* Men jag hade gjort det bättre än henne är jag faktiskt övertygad om! *nickar bestämt*

2008-04-07 @ 07:06:32
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Wallander

Vittra/Shiva förlåt att jag blandade ihop er, det borde inte vara möjligt. Men jag lovar det var MOR som sa fel nman åt mig. Men jag har rättat till misstaget nu.

2008-04-07 @ 07:20:57
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Shiva

Det gjorde inte mej något...jag slipper gärna skämmas för igår *flinar listigt*

2008-04-07 @ 07:23:26
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback