Allt kul har alltid ett...

... slut!

Idag på morgonen lämnade jag och min semesterflock Bastudden. Ellinor skull skjutsas till tåget och tur var väl att 2-beningarna var ute i god för jag hade bestämt mig för att inte lämna Bastudden i första taget men efter en kvart var jag "övertalad" (när MOR fick höra talas om detta blev hon inte stolt över mig precis och kunde inte förstå varför jag inte kopplades och med bestämdhet fördes fram och in i buren betydligt tidigare).

Strax efter 13 så parkerade Marie bilen på J A-gatan och snart hörde jag MORS glada stämma och jag visste knappt hur jag skulle bete mig när hon öppnade bagageluckan och lät mig komma ut. jag behövde inte direkt skiljas från Lakkan & Marie för dom följde gärna med upp och åt lite lunch. Efter att jag hälsat lika glatt på FAR så intog jag min favvoplats på balkongen (måste erkänna att jag saknat den lite). Strax innan 15 var det så dags att ta avsked. Vi följde med ner för jag hade lust att checka av mina revir i M-parken. När buren öppnades och Lakkan hoppade in så tittade jag inte ens åt det burhållet, jag stod på trottoaren med blicken fast riktad upp mot parken. Det tog en bra stund att snusa av gräsmattorna i parken och på många ställen behövde jag förstärka reviret lite. Klockan 16 fick jag följa med FAR och hämta LILLMATTE hos den långe smale (undrar varför han hade koppel på mig när vi skulle gå till bilen?). Efter denna lilla biltur så har jag varit nästintill utslagen i flera timmar, fick höra av MOR & LILLMATTE att jag snarkat värre än FAR. Inte så konstigt, det har varit en fartfylld vecka och luften gick ur mig lite när jag kom tillbaka till min flock och min hemmaplan.

Lakkan, Marie & Ellinor, 1000 TACK för att jag fått tillbringa mer än en hel vecka tillsammans med er, jag kunde inte haft en bättre vecka när MOR & FAR valde att åka iväg själva.

Även om det tar emot lite så får jag väl återberätta lite om hur de hade det på maffiaön Sicilien:
I denna "by" bodde dom, dvs en bra bit ifrån "civilisationen" (fanns inte många möjligheter att ta sig kvällstid till eller från "byn" till någon annan stad utan att det hade ruinerat MOR & FAR).

Sett från stranden:

Vädret fanns det inget att klaga på, mellan 35 & 40 grader dagligen med en luftfuktighet vissa dagar på 70%. Så det har blivit mycket solbadande. Stackars FAR har fått ligga under parasollen nästan dagligen, undrar om han gillade det eller om han egentligen bara gjorde det för husfridensskull? Men att bada i vågorna och spana in snygga italienskor det gillade han.

Några utflykter åkte dom på, dom besökte en liten stad som hette Terrasini, den lite större staden Cefalù och den största av dem alla Palermo. I Palermo chockades dom lite, titta som dessa 4-beningarna hade det, valpisarna var bara 9 dagar gamla och fick ligga där direkt på marken för åskådning i en otrolig hetta och detta tjänade deras husse pengar på (som nog inte skulle användas för att köpa mat!). Men man får hoppas att några vänliga själar köper valparna när de är stora nog att klara sig utan sin mamma. MOR sa att det var väldigt nära att en av valparna åkt ner i hennes väska, det hade varit kul om hon haft en kompis med hem åt mig :-) eller kanske inte...



 
Denna lilla tikvalp bodde på hotellområdet och var en riktig "tiggemoster" överallt där det kunde vankas mat var hon. För det mesta blev hon bortkörd av sura resenärer, men MOR & FAR lekte så klart med henne:
 
Maten var ingen höjdare, 1500 2-beningar skulle utfodras mellan klockan 19.30 och 21.00 varje kväll, så ni kan nog förstå varför MOR & FAR ganska snabbt valde betalrestaurangen istället om kvällarna.

Men nu är vi återsamlade hela flocken, på måndag skall MOR & FAR börja jobba och LILLMATTE påbörja sitt sista gymnasieår så det verkar som om det mesta skall återgå till det normala igen. Men jag undrar om detta betyder att sommaren snart är slut och att hösten börjar krypa närmre och närmre. Men MOR har sagt att det skall hända mycket roligheter i höst så det kan väl inte vara så farligt om den redan är på väg, eller?


Nu har jag varit vaken en bra stund, hade egentligen tänkt hålla MOR sällskap tills LILLMATTE kommer hem från MF (Malmöfestivalen), men jag ger upp nu och går in och värmer LILLMATTES säng så länge. 


Kommentarer
Postat av: Enzo

Välkomna hem alla! Särskilt då till MOR och FAR som varit utanför landets gränser men även du Wallander som varit utanför Skånes gräns.

2008-08-16 @ 10:06:27
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Borta bra men hemma bäst? Låter som både du Walle, och MOR och FAR har haft en underbar semester. Men visst är det skönt att komma hem igen. Hitta sin vanliga plats och veta var man har hela flocken.



Vi tror oxå du kommer få en kulig höst!

Postat av: Lakrits

Kul att höra lite om hur din MOR och FAR har haft det. Men förfärligt med hundarna. Matte klarar inte av sånt, inte jag heller. Alla hundar ska få ha det bra och en del människor är inte kloka och borde skickas i exil till ett ogästvänligt ställe.



Kul att du har trivts med mig och min flock Walle. Bastudden finns kvar för fler besök framöver när det nu blir.

2008-08-16 @ 22:27:58
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Pinnen

Ja det såg verkligen förfärligt hemskt ut att hundarna låg sådär. En stor filt och en parasoll är ju det minsta man kan begära. Vilka hemska 2-beningar!!! Fy och usch!

2008-08-17 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback