Tiden går fort...

...och idag var sista heldagen med min "semesterflock". Vid lunch ringde MOR till Marie och berättade att allt var väl och att MOR och FAR är på svensk mark igen. Det blev jag glad att höra. Imorgon ska jag få återse dem igen och det ser jag fram emot även om det också innebär att jag får lämna lantlivet och återgå till att vara stadshund.

Idag åkte vi till Bjurkärrs naturreservat och gick en annan runda än i förrgår. Där hittade Marie och Syster Yster en väldigt mystisk men rolig skylt.


Som vanligt hade vi också full fräs i skogen. Här är en bild där jag faktiskt tycker jag ser riktigt vild ut.




När vi kom tillbaka till Bastudden igen blev det både inne och ute aktiviteter, bad, ätande, godistugg mm. Marie hade simträning med mig igen, ja mest med mig för Lakkan simmar som en delfin. Men jag behövde lite mer träning tyckte Marie. En vattenleksak har gått lite sönder men Marie säger att hon kan laga den igen.

När det gäller bilen har det gått bättre att hoppa in än igår. Det blir enklare om jag går med på att hoppa in på en gång har jag insett. Jag vill inte bli ifrånåkt och idag kändes det riktigt bra när Syster Yster satte sig ner och pratade väldigt vänligt till mig och klappade om mig innan jag hoppade in.

Sista kvällsdoppet blev precis när solen hade gått ner. Jag stod alldeles själv ute i vattnet för Lakkan kände inte för att hoppa i plurret just då.



Ja, det blir tufft att lämna detta underbara ställe. Men flocken kallar på mig och jag längtar efter återseendet. Mycket roligt väntar också på mig, det känner jag på mig.  Men det har varit en härlig vecka tillsammans med min allra bästa vän och hennes flock.

Till sist en vy över Åsnen från ikväll...



Med detta önskar jag God Natt och jag sänder särskilda tankar till min MOR och FAR som återigen är tryggt hemma Sverige och Malmö. På återseende imorgon!


Kommentarer
Postat av: MOR & FAR

Ja grabben nu är vi hemma igen, vi lämnade Sicilien, maffian och den 35 gradiga sommaren tidigt imorse. Skönt att vara hemma igen, men OJ vad tomt det var att komma hem och så fanns ingen Wallander här och tog emot oss. Men endast en natts sömn och er hemresa skiljer oss nu. Snart ses vi och du, du kan väl höra med Lakkan & Marie om de har lust med att följa med upp på en fika när ni anlänt till Malmö imorgon em.



Förresten, se nu till att skärpa till dig imorgon när det är dax att hoppa in i bilen igen, annars finns nog risken att du aldrig mer får chansen att hänga med någonstans på egen hand och det vill du väl inte riskera, eller? Glöm inte att pussa & tacka Yster ordentligt imorgon när ni lämnar av henne vid tåget.

2008-08-15 @ 00:03:23
Postat av: Enzo

Jippiiiii! Vi ska gå kurs tillsammans. Vad kul det ska bli att få träffa dig och MOR varje vecka. Får se om vi triggar varandra till stordåd...

2008-08-15 @ 17:50:21
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Japp! Jag är med på "plötsligt händer det"! Köp 2 trisslotter så betalar jag den ena. Blir det vinst så delar vi ...... låt Wallander skrapa :D

Vi kan väl ses i veckan, så att jag kan betala min skuld och så kanske vi kan träna lite lydnad också :)

Välkommen hem till Svedala förresten. Walle har vi haft koll på, men vad ni har gjort är ju dolt i dunkel .... Värvade av maffian????

Kramar

Heléne

Postat av: Wallander

Enzo, vad kul att du oxå klarade inträdesprovet! Jag tycker det skall bli skitlajbans... MOR hoppas på att poletten skall trilla ner lite längre, på vem kan man ju undra?

2008-08-15 @ 23:58:22
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander

Heléne, trissisar inhandlas imorgon och jag skall försöka lukta mig till högvinsterna och sedan skrapa dom lugnt & sansat för då tror jag att det "plötsligt händer" och då blir det hundträning och roligheter alla dagar framöver säger MOR.

2008-08-16 @ 00:05:18
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback