(R)Apportering...

... del 1 av 6.

Så har man då ikväll varit iväg på apporteringskurs. När vi började närma oss dammarna så öppnade sig himlen och MOR satt och suckade i bilen, hon hade åkt ifrån sina regnkläder och tänkte... att vi nog snällt fick stanna kvar i bilen. Men med lite hjälp från ovan så blev det uppehållsväder precis minuterna innan utsatt starttid, vilket givetvis blev väldigt uppskattat av såväl 2- som 4-beningar.

Vi fick gå i samlad trupp till den plats där kvällens övningar skulle utövas. Några mingelövningar och lite störningsmoment i grupp startade vi med, sedan delades vi upp i 2 grupper, flattar & labbar lite blandat. Gruppen vi hamnade i bestod av nästintill bara flattar, Skott & Emma, Zolo & Malin, Enzo & Camilla, Calla (om det stavas så) & Ann-Sofi samt en labbe med husse (som jag förtillfället tappat bort namnen på). Vi fick börja hos Kent och där utöva en hel del markeringsövningar. Vid första markeringsövning lade Kent ner en dummie på en stig inte så långt ifrån oss, sedan utökades avståndet 2 ggr. Vid andra övningen så stod Kent först gömd bakom en buske och så dök det plötsligt ner en dummie på stigen, sedan stod Kent på ängen och kastade en dummie in i gräset på andra sidan stigen. I dessa övningarna så hade jag lite dålig fart (kan jag få lite fart av dig Enzo, för du råkade nog få min fartdel oxå när vi tillverkades) men skötte avlämningarna klart godkänt. På tredje övningen så kastade Kent 2 enkelmarkeringar upp över en slänt. Farten var lite bättre då, men jag tog en stunds betänketid innan jag plockade upp dummien på första försöket, jag fick nämligen syn på löpande Lakrits som befann sig där på andra sidan slänten, men för husfridensskull så tog jag rätt beslut, dvs att greppa dummien och bege mig tillbaka till MOR.

Sedan blev det fikapaus, jag spanade in Ingelas vetebulle... men hon delade inte med sig inte, och min MOR som bjöd henne på kladdekaka för ett par veckor sedan, ja ja....

Efter fikat så var det vår tur att gå iväg med Gert för att stadgegrillas. Första övningen gick ut på att alla ekipage utom ett befann sig på ett led och skulle därifrån få observera vad som hände för ekipaget som befann sig framför oss andra. När man observerat t ex en dummie som kastats så skulle man avledas genom att vändas ifrån händelsernas centrum och då fokusera på sin matte/husse istället. Gjorde man inte det fullt ut så blev det till att gå längre ifrån tills fokuseringen släppt och sedan vände man om igen och så fortsatte övningen tills alla ekipage hade varit en gång i händelsernas centrum. Detta fungerade inte fullt ut... men med en daglig träningsdos så hoppas vi att det skall falla på plats. Andra övningen gick ut på att Gert kastade en massa dummiesar frömför och bakom oss och vi fick hämta vars en. Jag hade inte varit helt uppmärksam, för när det var min tur att hämta så visste jag inte var den hamnat och inte blev det bättre när MOR försökte dirigera mig och gjorde det helt galet. Men det kastades en dummie till och när jag skulle hämta den fick jag den andra i nosen så jag tog den istället, visst var det väl rätt... det var ju den som var ämnad för mig!? Tredje övningen gick ut på att vi fick sitta kvar på ett led medans våra förare gick bakom oss och blandade sig huller om buller medans Gert kastade omkring en massa dummiesar. I detta moment  hade jag full koll på MOR och brydde mig inte ett dugg om vad Gert höll på med.

När vi var klara hade mörkret börjat infinna sig och när betalning var utförd och lite skitsnack avklarat så var det riktigt mörkt, klockan var 21.20.

Det var riktigt kul att börja på kurs, men nu måste vi ligga i träningsmässigt för man måste visa framsteg mellan varje kurstillfälle sades det. Det här blir en utmaning som heter duga!!!!

Kommentarer
Postat av: Enzo

Matte säger att hon gärna tar delar av min fart och ger till dig...

2008-08-21 @ 08:35:43
Postat av: Wallander

Härligt Enzo... kan vi träffas lite tidigare nästa onsdag och fixa överföringen tror du?

Postat av: Ingela

Du ska få bulle nästa gång Walle jag lovar! Visst var det en givande träning längtar till nästa onsdag

2008-08-21 @ 09:16:23
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Carina

Det verkar som det varit en rolig träning! Tycker du går från klarhet till klarhet Walle. Visst är det väl bra med en viss fart. Men förr kallades ju flattarna "fort-men-fel" Du är ju den nya tidens flat! "Lagom-fart-och-rätt"!

2008-08-21 @ 10:20:23
Postat av: Enzo

Fort men fel.... Det är en kommentar jag hört från matte. Har aldrig förstått den riktigt.



Walle, matte är en hejare på överföringar så det ordnar vi :-). Även om nu matte inte jobbar med det längre dagligen så ska hon nog få till det.

2008-08-21 @ 12:02:00
Postat av: Camilla (Enzos matte)

Wallander, Enzo har lite fel här. Jag har jobbat med överföringar av pengar och det är inte riktigt samma sak. Sedan är det nog bra att du snabbat det här med att farten ska vara lagom så hjärna och näsa hinner med. Det har inte Enzo fått riktigt koll på ännu.

2008-08-21 @ 12:05:05
Postat av: Wallander

Men allt kan väl köpas för pengar!? Mitt konto är: SHB xxxx xxx xxx xxx så bara för över.

2008-08-21 @ 21:47:37
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback