Summa...

... summarum av året som nu snart är tillända.

Året 2008 har faktiskt varit året då det hänt ganska så mycket roligt för mig (och MOR med hoppas jag).

Januari:
Hellugnt i början av månaden, sedan lite mjukstart med apporteringsträning de två sista helgerna.

Februari:
3:e   - Dagen då jag kom ända in och höll dummien kvar - hela 6 ggr skedde det!!!        (här fick MOR ett halleluja moment)
10:e - Dagen då jag både var på min första & sista TEMA-träning med en viss herre.
24:e - Dagen då jag blev SVCH:are!

Mars:
13:e - Dagen då jag påbörjade min rabies-vaccinering = spruta + hemmalagad köttbulle (det var värt sticket, jag lovar)
24:e - Dagen då jag fick stifta bekantskap med de trevliga prickarna Göran & Bea för första gången.
30:e - Dagen då jag tog ytterligare en 1:a i viltspåret.

April:
19:e  - Dagen då jag MH-testades - och jag var nog t o m fegare än vad alla trodde.

Maj:
24:e - Dagen då jag blev uppvisad för tredje gången i mitt liv - placering som 5:a       (tack vare att Margareta visade mig, men tyvärr var det en innofficiell utställning)
25:e - Dagen då jag startade på mitt 1:a WT på Frostavallen - 22 poäng!!!

Juni:
Lugn mellanmånad - bara lite spridda träningspass av olika karaktärer.

Juli:
6:e   - Dagen då jag besökte Pärup för första gången - Hundplugget - Gud vilket kuligt stadgeträningsställe.
29:e - Dagen då jag bara skulle träffa Tessie och Milla med deras matte Ingela & husse Johan - men istället stadge/apporteringstestades jag av Kent inför höstens jaktkurs. Helt oförberedd, men det var kanske därför det gick så bra att vi godkändes :-)

Augusti:
3:e   - Dagen då jag besökte Pärup för andra gången - Lika roligt då som första gången.
4:e   - Dagen då jag besökte Pärup för tredje gången - Ännu roligare, vilken fantasi Marie & Tonie har.
7:e   - Dagen då jag för första gången fick åka på semester själv - till Stockholm & Bastudden med Lakrits & Marie.
20:e - Dagen då jag började min första jaktkurs med Gert & Kent.
25:e - Dagen då jag besökte Pärup för fjärde gången - Trodde inte det kunde bli roligare... men det blev det.
27:e - Dagen då blodprov togs på mig för att få svar på om jag bildat några rabies-antikroppar.

September:
2:a   - Dagen då jag för första gången kom i kontakt med en klicker - gillade läget direkt.
4:e   - Dagen då jag fick svar på Rabies-blodprovet. Svar: Positivt!
10:e - Dagen då jag fick mitt Pass och blev redo för att möta "världen utanför".
14:e - Dagen då jag fick åka utomlands för första gången. Resan gick till Danmark och jag fixade Brugsprövet (för att få lov att starta på jaktprov någon gång i framtiden.

Oktober:
12:e  - Dagen då jag var i Pärup för sista stadgeträningen - jag hade svårt för att acceptera att det var slut på det roliga :-(
26:e  - Dagen då jag gjorde premiär i lydnadsringen, ett 2:a pris i Lkl 1 lyckades jag skrapa ihop (och MOR som sa att tävla i lydnad skulle vi aldrig göra heller).

November:
2:a   -  Dagen då jag startade på ytterliggare ett WT, denna gång i Arrie - Poäng 69!!! (det tar sig sa... MOR)
16:e  - Dagen då jag prövade lyckan i lydnadsringen igen, denna gång i Svedala, YIIIPIIE - här kom en 1:a.
22:e  - Dagen jag fick följa med MORFAR på praktisk jakt för första gången - behövs bara ett ord att beskriva det: SKITKUL!
26:e  - Dagen då jag började ta privata lektioner i lydnad hos "Fart & Fläkt" - Lisa berättade att man skall ha roligt på apellplan och fick mig direkt att se annorlunda på det hela.
30:e  - Dagen då jag återigen gav mig in i lydnadsringen, denna gång besökte vi Skanör/Falsterbo och åkte därifrån med ett 2:a pris.

December:
6:e   - Dagen då jag hade tänkt att fixa ett 1:a pris till i Lkl 1, denna gång i Veberöd - men tyvärr, det blev bara en 2:a till.
13:e - Dagen då jag fick komma ut på praktisk jakt igen med MORFAR - och det var dagen då jag apporterade min första stora feta hare (men förhoppningsvis inte den siste).
15:e  - Kvällen då jag utsattes för första friseringen av självaste MOR.
16:e  - Morgonen då jag fick vara med om ett jordskalv i självaste Skåne.

Det var oxå året som jag drabbades av vattensvans 2 gånger och det vill jag inte drabbas av igen!!!!

Ja det var nog allt - ja förutom alla våra roliga & mindre roliga träningar med alla våra goa träningskompisar (mindre roliga = de träningar som jag & MOR inte riktigt var kompisar).

TACK ALLA FÖR ETT HÄRLIGT TRÄNINGS- & TÄVLINGSÅR - VI SER VERKLIGEN FRAMEMOT ÅR 2009, HOPPAS ATT NI OXÅ GÖR DET!

VI ÖNSKAR ALLA VÅRA TRÄNINGSKOMPISAR & VÅRA BLOGGLÄSARE ETT RIKTIGT GOTT SLUT & ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Bamsekramar från Wallander & Helene

Kommentarer
Postat av: Agneta & Tyra

Vilket spännande och roligt år 2008 ni haft!!! Kul att läsa sammanfattningen!



Hoppas ni får ett minst lika roligt och framgångsrikt år 2009!!!!!



Kramar



Agneta & Tyra

Postat av: Carina

Snart kommer väl arton av mina meddelanden upp. Men jag FÖRSÖKER skriva Gott Nytt År!!!!

2008-12-31 @ 11:08:28
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Enzo och Camilla

Gott Nytt År till er båda! Vi ses på lördag då vi kör igång 2009 års träning :-)

Nospussar och kramar från oss.

2008-12-31 @ 12:45:04
Postat av: Emma & gossarna

GOTT NYTT ÅR!!! Vilket år ni haft!!! Hoppas att 2009 blir lika fyllt med spännande upptåg!

kramar från oss

2008-12-31 @ 13:46:54
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Vira och Berit

Gott Nytt År!

Hoppas 2009 blir lika innehållsrikt!

Vi ses på lördag!

2008-12-31 @ 14:10:39
Postat av: Helena & Vilja

Hej! Kul att du kikat in på min blogg :-) Vill passa på att önska er ett Gott Nytt År med många trevliga framgångar på hundfronten!!

2008-12-31 @ 16:36:43
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Vilket år ni har haft. Då gäller det att leva upp till det o ev mer under 2009.



Vi önskar er ett GOTT NYTT ÅR.



Björn med Clara

2008-12-31 @ 17:52:54
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

GOTT NYTT ÅÅÅÅÅÅÅR!! vilket häftigt år ni haft!!lycka till 2009!!

2008-12-31 @ 18:16:31
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Malin på jubb:(

GOTT NYTT ÅR på er oxå:)



Vi ser också verkligen fram emot nästa år och de utmaningar som står för dörren.



KRAM på er

2008-12-31 @ 19:45:25
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Lakrits

Oj så mycket ni har hunnit med under året. Och en del har ju jag också varit med på. Hoppas ni har en härlig kväll och jag och Matte önskar ett GOTT NYTT ÅR!!!

2008-12-31 @ 20:43:06
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Vad är Pärup för något? Ett ställe eller ett namn på någon kur´s? Grattis till ett framgångsrikt 2008 och lycka till 2009.!!

2009-01-01 @ 12:11:12
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Mia o Viggo

Viggo och jag önskar Er ETT GOTT NYTT ÅR! Hoppas vi ses på massa roliga aktiviteter och övningar i år!

2009-01-01 @ 16:42:20
Postat av: Helena & Vilja

God fottsättning och ett lika spännande och händelserikt 2009 önskar vi er! Kraam

2009-01-01 @ 17:36:50
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Vilket roligt år ni har haft. Vi önskar er en God fortsättning på det nya året och ett framgångs rikt tränings år.

/Ia & Kelly

2009-01-02 @ 09:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback