Dagen...

... började med en morgonpromenad som avslutades med en liten lyckad apporteringsövning. Sedan bar det av hemåt för att inta lite välbehövlig frukost.

En timme senare bar det iväg igen, denna gång var det dax för en långis promis. Vädret hade kunnat vara lite bättre, det var ett hundans blåsväder, på vissa sträckor fick man banne mig kämpa mot vinden för att komma framåt.. Efter en sådan här långispromenix är det alltid lika mysigt att komma hem & inomhus. Jag tog mig en tupplur medans MOR pluggade.

Sedan blev tvättsortering från MORS sida och då hjälper jag gärna till och fördelar högarna lite. När jag tycker det är lagom mycket i varje hög borrar jag ner mig bland högarna och fullständigt myser bland all min flocks dofter.

Eftermiddagsturen var rätt tråkig, vi gick bara runt lite här & var och jag uträttade det jag skulle., mer än så skedde inte.

Men på turen innan kvällsmaten så blev det lite lydnadsträning på boulebanan i Pilstorpsparken trots regnandet. MOR körde igenom de flesta momenten med mig och det gick bra om än lite långsamt. Vilket himlans tjatande det är om min långsamhet... nu är det så att jag VILL vara långsam när det gäller denna typ av övning, att inte MOR kan fatta och inse det någongång. Huvudsaken måste väl vara att jag fixar alla de där momenten, eller?


Nä, nu skall MOR & jag ha mysstund, hörs imorrn!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja idag har det varit riktigt ruskigt väder, men ni är flitiga och tränar!!
När det gäller lydnaden bättre långsamt och snyggt och långsamt än snabbt och slarvigt ;-)

krameli kram från oss
ps: vi har lite bra snabbhets trick, hör av er om ni vill ha hjälp =)

2008-02-23 @ 21:20:00
Postat av: emma & skott

undra varför namnet försvann???? och långsamt kom in två gånger??? SKUMT....
det var iaf vi som skrev =)
kram igen

Postat av: Wallander

Ja ni Emma & Skott, bloggarna lever ibland sitt eget lilla liv och man fattar inte varför det blivit som det blivit.

Gällande min lydnad, ha ha, jag har svårt för att tro att det skulle se snyggt ut, men det gör kanske det när det nästan går i slow motion. Snabbhetstips, ja det kan nog vara på sin plats, så att det blir slut på MORS tjatande.

2008-02-23 @ 23:25:44
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Äsch, allt trillar på plats med tiden. Vissa saker går långsammare, andra snabbare. Tror inte vi ska oroa oss så mycket.

Har hört talas om att vi ska på utflykt imorgon. Men först ska vi jobba. Jag med apportering, du med spår. Lycka till, jag tänker på dig.

2008-02-24 @ 00:17:50
Postat av: Enzo och Camilla

Myset hjälpte nog till för idag satt sista 1:an där!

Grattis till SvCh Wallander och Helene!

2008-02-24 @ 16:54:11
Postat av: Ulrika & Isa

Grattis Helene och Wallander till SvCh!
Vi är så glada för er skull! Ha en fortsatt bra dag och hoppas ni firar ordentligt nu! Det är ni värda!
Kramar från oss, vi ses!

2008-02-24 @ 17:02:35
Postat av: Berit och Vira

Av kommentarerna att döma gick det jättebra för er idag! Stort grattis till er båda! Bra kämpat! Ni skriver väl och berättar lite mer!
Många kramar och slickar från oss!

2008-02-24 @ 18:12:03
Postat av: Ingela

Grattis till ettan och SVch, du gjorde visst som Ingvar sa och litade på Walle. Jätte Grattis

2008-02-24 @ 19:05:23
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför står det inget här om champinjoner och sånt. Är din mamma helt slut efter dagens övningar ... eller? Läste på Anthriscus hemsida något om VILTSPÅRCHAMPION-kan det var du?
Stor GRATTIS till den fina titeln!
/Zico-BB med matte

2008-02-24 @ 20:35:34
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Wallander

Oj, ryktet hade visst spridit sig innan jag hunnit blogga om min 1:a stora lyckodag!

Tack för ALLA grattis!

Kram från en trött men stolt nybliven SvCh

2008-02-24 @ 21:48:45
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Bröderna

Lita på din hund, det har man ju hört i spårsammanhang. Vi skall ta ett snack med vår matte, har hört henne mumla något om att prova på viltspår. Kanske man kan få några lektioner nu, du är ju proffs - du. Matte har sett att du använder näsan väl när du letar dummies oxå. Hittar du inte på direkten så ner med "näsan" i backen och vips så har du hittat den.
Vår mamma har sett lite mallig ut idag, det kan hon gott få vara.
Stor kram från oss
Bell och Spot

2008-02-25 @ 08:16:41
URL: http://anthriscus.se
Postat av: Wallander

Grabbar, klart att ni skall testa på detta oxå. Men något proffs är jag definitivt inte (inte ännu i alla fall), men jag har kommit en bit på vägen!

Näsan är bra till mycket, pröva skall ni se!

Aah, är mamsen lite mallig för min skull, nu blev jag allt lite rörd.

2008-02-25 @ 19:39:04
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback