Vilken start...

... på 2008!

I eftermiddags kom Lakrits med matte in till storstan igen. Jag blev först lite besviken för MOR gick iväg själv när hon fått en signal om att de hade anlänt. Men besvikelsen gick ganska snabbt över, för snart var MOR uppe igen och sedan fick jag följa med. Snacka om att bli glad när tjejen sitter utanför ens grind och väntar på en. Idag blev det en riktig stadstur. Turen sträckte sig över både gator & torg. Starten gick på Jörgen Ankersgatan via Holmgatan, Davidhallsgatan vidare in på Kärleksgatan (där vi så klart stannade och pussades lite), Södra Förstadsgatan över Gustav Adolfs Torg vidare till Södergatan. Framme vid Stortorget stannade vi till och kikade lite på de som roade sig med att åka skridskor så här på självaste Nyårsdagen. Turen fortsatte via Hamngatan, Norra Vallgatan, Djäknegatan, Östergatan och väl framme på Drottningtorget fick vi en välbehövlig vilopaus och inte nog med det, vi fick vår TJOCKKORV med bröd och det var inte vilken TOCKKORV som helst det var dessutom en Bamsing. När MOR bad korvagumman att dela den i 2 delar så såg hon lite frågande ut, men när MOR förklarade att det var till oss hundar så sken hon upp som en sol. Hon t o m erbjöd sig att göra bitskåror som hon ibland gör åt gamla 2-beningar för att det skall bli lättare för dem att bita av korven. Detta avböjde MOR snällt men bestämt och sa att våra avbitningar är det minsann inget fel på.
 
Titta själv det syns så väl på bilden (som Marie tog och som jag lånat från Lakrits blogg):
image388
Med lite mat i magen så drog vi vidare, en bit ner på Stora Trädgårdsgatan smällde det rejält (jag brydde mig inte så mycket jag hade bara ögon för en stjärna). När vi gick på Södra Promenaden blev det en brandkårsutryckning uppe på Drottninggatan och brandbilarna tutade på ordentligt. När vi precis tagit oss över Studentagatan så fick Lakrits syn på något i buskarna och drog iväg med sin mobilpratande matte, som parerade väldigt bra. Vad var det som lockat Lakrits? Detta diskuterades sedan en stund, Lakrits trodde det var en STADSPRINS, jag tror det var en KANALRÅTTA. Diskussionen avslutades plötsligt när det dök upp en FLATTEKILLE vid Södertull som blev väldigt intresserade av oss, han följde oss med blicken lika länge som vi följde honom (undrar om han tittade längst på mig eller Lakrits?). Sedan blev det gågatan hemåt igen, ytterligare en liten puss på Kärleksgatan så klart. När vi kom till min grind så tvekade inte Lakrits en sekund, hon var helt säker på att hon skulle få följa med upp, vilket hon så klart fick.

Vad som hände uppe hos mig... berättar jag inte om... men kul hade jag... ja Lakrits var nog oxå rätt nöjd när hon åkte hem till skogen igen.

Jag säger bara: Vilken HÄRLIG START på mitt nya år.


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag är väldans imponerad av namnen på alla gatorna, att du kan dem alltså. Jag har inte den blekaste aning. Matte kan orientera sig hyfsat för hon bodde ju i Malmö ett tag men hon kan inte så många gatunamn.

Jag var väldigt otålig att du skulle komma ner till porten. Matte trodde inte jag skulle känna igen mig så säkert som jag gjorde. Tror hon att jag har fel på näsan eller? Klart jag luktade att det var din port. Dessutom såg jag ju din mor som hjälpte matte med parkeringen, vilket nog var behövligt...

2008-01-02 @ 00:07:03
Postat av: Elliot

Oj vad ni "gådde"...(lr heter det "gickte")lång runda.Perfekt med tjockkorvspaus o allt.
Tror du det var en råtta som Lakrits såg?Förstår att hon blev nyfiken för jag såg en mus igår(som f.ö.nästan sprang över mattes fötter),å den var åxå himla intressant=)....tyckte jag asså.

2008-01-02 @ 14:30:15
Postat av: Lakrits

Men en råtta har ju inte långa bakben som den liksom släpar efter sig. Dessutom luktar råttor råtta och det gjorde inte denna. Nä...jag tror det var en jättegroda men den var jädrans snabb.

2008-01-02 @ 16:47:11
Postat av: Wallander

Om man har en FAR som är jätte intresserad av staden man bor i så får man lära sig mycket bl a gatunamn.

Klart att du har koll på var jag bor och angående parkeringshjälpen till din matte så såg jag uppifrån mitt fönster att fickan vara ganska så liten...

"Råttan" var väl en groda då!

Postat av: Wallander

Gådde & gickte? Jag har kollat med en "blivande svensktlärare" och han säger att dessa ord inte finns, men det kommer ju hela tiden nya så...

2008-01-02 @ 22:48:50
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Buhu...hade skrivit en kommentar och så försvann den :=(

Nåväl, om inte matte var nöjd med parkeringen så var jag glad att vi fick en plats så nära ert hem i denna myllrande stad.

Det enda jag tyckte var lite skralt igår var att det fanns så lite gräs och det fanns definitivt itne när jag behövde det...

2008-01-02 @ 23:47:58
Postat av: Wallander

Du innan jag "postar" mina kommentarer så brukar jag klistra in dem i ett worddokument ibland skriver jag direkt i Word oxå och klistrar in därifrån för att slippa råka ut för försvinnande.

Vi får väl ta en runda med lite mera gräs nästa gång då.

2008-01-02 @ 23:58:56
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Äsch...det är okej. Jag trodde inte att man fick göra ifrån sig på stenlagda gator, trottoarer mm, trodde det var nödvändigt med gräs eller i alla fall grus och kände mig allmänt pinsam men sedan förstod jag att det tydligen är tillåtet ändå...

2008-01-03 @ 20:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback