Igår kväll/natt fick jag...

... följa med ÄLDREMATTE hem för jag var i piggaste laget  när hon skulle gå hem... detta för att vi, hon & jag tagit oss en tupplur tillsammans alldeles för sent på kvällen. Det är fler än jag som börjar gilla min Bia-bädd skall jag be att få tala om, så nu får jag väl inte ha den ifred heller när hon kommer på besök:

Ikväll blev det en liten stunds träning i Lomma, lite lydnad och några dummiemarkeringar. MOR ville gärna testa mig lite tror jag för sist hade jag stor beslutsångest idag hade jag bara pytteliten beslutsångest, tog upp första bästa, sneglade bara pyttelite innan jag sprang tillbaka för att avleverera. Sista "testet" blev ett lite sök i buskarna, en dummie hittade jag bakom busken och den andra hittade jag inuti en annan buske. När jag tog mig in för att få tag i den som hamnat inne i busken så väckte jag några små kaniner, men kaniner får man inte ta, det lärde jag mig i Pärup, så jag sprang direkt tillbaka till MOR. Jag skötte mig med andra ord ganska så bra ikväll.

Sist men inte minst så måste jag berätta att jag överraskade MOR i garaget ikväll. Jag följer numera frivilligt med en bra bit mot bilen nuförtiden, stannar ca 2-2,5 meter ifrån och väntar på att MOR skall säga till mig att hoppa in. Ikväll så öppnade MOR bagageluckan + blibursdörren och sa att hon bara skulle sätta in ryggan först och då slog jag till, jag hoppade in utan att bli "beordrad". MOR trodde att jag hade stuckit iväg i garaget, när hon får se mig i buren utbrister hon: "Oh vilken duktig kille du är" och så får jag lite korvbitar. Vad lärde jag mig av detta? Jo att det lönar sig att vara duktig!

Kommentarer
Postat av: Mia

Helen - du är för go! Tack så mycket för överraskningen i brevlådan idag! Precis som Carina skriver - jag kommer att bli coolaste bruden i Karlskrona i helgen!!

2008-07-17 @ 22:50:12
Postat av: Lakrits

Det ser en smula trångt ut i din biabädd Walle. Kanske skulle ni tagit största modellen ändå om den är så populär. Fast det är mysigt att trängas också.



Imorgon ska vi trängas i min bur!

Postat av: äldrematte.

du lakrits, finns det hjärterum så finns det stjärterum. du får också plats och mysa i bian om det så önskas :)

2008-07-18 @ 00:08:26
Postat av: Carina

Så härligt att han hoppade in alldeles av sig själv! Kan tro att det kändes varmt i bröstet!

2008-07-18 @ 09:41:39
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback