Sol, värme...

... och glass i stora lass!

MOR har trotsat värmen och varit ute i parken ett par timmar, hon säger att hon vill byta färg på sitt skinn, framför allt på benen och då får hon väl ligga där ute och svettas. Men trots att hon var borta i hela 2 timmar så tyckte inte jag att jag såg så mycket skillnad på benfärgen men dock på övriga delar. Jag tror allt hon får göra ett nytt försök imorgon. Jag behöver inte byta färg, jag är så nöjd som jag är med min, men jag har svettats rejält trots att jag mestadels bara varit inomhus med FAR & MOR under dagen kvällen.

När vi varit och handlat, så vek MOR av och jag fick inte följa med. Lite besviken blev jag så klart men då hon strax efter kom upp och hade glass med sig från Lilla Glassfabriken så sken även jag upp, för jag visste att jag skulle få smaka. FAR är dock lite konstig, han väljer bara en sorts glass (pistage) när det finns ett 30-tal att välja på, men MOR hon prövar lite nyheter hon och idag blev det deras nygjorda Lakritsglass och den gick inte av för hackor. Kanske kan jag be MOR bara välja den sorten nästa gång så blir hon lika konstig som FAR :-)

Imorgon går MOR in på sin andra semestervecka och jag hoppas verkligen den blir lite mer innehållsrik än förra veckan, jag har i alla fall fått vissa indikationer på att så kan det förhoppningsvis bli.

Kommentarer
Postat av: Enzo

Verkar som om MOR och matte har samma tankar när det gäller sina kroppar. Jag hörde husse och lill-matte fråga matte om hon kunde se skillnad på sitt och det vita trädgårdsbordets ben när de satt ute och fikade igår. Det tyckte jag inte var snällt! Särskilt inte av lill-matte som varit tre veckor på Malta och blivit brun.

2008-07-28 @ 10:03:44
Postat av: Wallander

Enzo, fy vad tjaskigt sagt, så skulle aldrig någon ur min flock ens våga säga till min MOR.



Men idag är banne mig inte MORS ben vita längre, det är det ingen som kan påstå, men jag undrar om den färgen hon har just nu verkligen är den färgen som hon tänkt sig!?

Postat av: Lakrits

Glass är gott! Fick du smaka Lakritsglassen? Påminde den om mig?



2008-07-28 @ 23:23:10
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Wallander

Nej det var bara namnet som påminde om dig.

2008-07-28 @ 23:29:05
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback