Det händer...

... roliga saker runtomkring mig nuförtiden, igår bilkön och imorse detta:

LILLMATTE åkte iväg igår och snäll som hon var så hade hon bäddat sin säng åt mig och där hade jag gosat ner mig ordentligt när MOR kom in för att säga godnatt. Jag fick bara sova en lite stund innan jag väcktes av att FAR kom hem från jobbet strax efter halv 1. Somnade om igen ganska snabbt för att återigen väckas då ÄLDREMATTE plötsligt dök upp och ville dela LILLMATTES säng med mig klockan 4 (saknade hon mig så mycket tro att hon behövde komma vid denna tid på dygnet?) Vi däckade sedan ihop och sov gott tillsammans fram till strax innan 07.00 då vi hörde MOR säga utanför dörren: Ah, har Anders stängt in dig killen samtidigt som hon öppnar dörren för att släppa ut mig och då upptäcker hon att någon ligger i sängen och hoppar till av rena förskräckelsen, det skulle inte ligga någon kvar i sängen när jag hoppat ner. Hon säger till ÄLDREMATTE: Va, är du här? Svaret hon fick var: Ja, jag smög in tyst som en mus.

Ja så här kan det bli när nycklar till familjehemmet finns kvar i barnens ägo!

ÄLDREMATTE, för min del får du gärna göra om detta, för jag fick på så sätt rå om dig lite mera :-)
 

Kommentarer
Postat av: Enzo

Tur att äldrematte förstod att du kände dig lite övergiven av din lillmatte och behövde sällskap. Fast hon kunde ju kommit på det lite tidigare som sagt. Vi är ju i våra bästa år och behöver vår skönhetssömn så vi blir ännu mer muskellösa eller vad det nu hette.

2008-06-25 @ 22:11:36
Postat av: Lakrits

Aaah...låter mysigt att du fick dela säng med Äldrematte. Och kul att din Mor blev så överrumplad. Väldigt snällt av Lillmatte att bädda sängen åt dig och göra det fint.

Postat av: Ingela

Jag skulle vilja se ert liv som film!!!!!!! Tror det hade blivit en kanon serie med massor av skratt!

2008-06-26 @ 08:56:50
Postat av: äldrematte.

ha! jo familjen lindeblads liv på film, det hade kunnat bli en höjdare!

2008-06-26 @ 18:59:41
Postat av: Wallander

Vem vet det får ni kanske en dag, ligger just nu i förhandling med TV-kanalerna, dvs gällande vem som skall få rättigheten.

2008-06-27 @ 19:11:08
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback