Ha ha...

... det jag klarade av igår var det nog ingen som trodde att jag skulle klara, allra minst MOR.

Igår på förmiddagen fick jag lite lugn & ro för mig själv när MOR var på jobbet och FAR & LILLMATTE i skolan.

På eftermiddagen så förstod jag att det var dags för FAR att gå och jobba och jag väntade på att någon skulle komma hem för jag lämnas ju aldrig ensam mer än en gång/dag när jag måste vara ensam hemma. Minuterna tickade iväg och FAR vankade lite fram och tillbaka och så äntligen sattes en nyckel i låset. Vem skulle komma hem till mig? Det var MOR och lyckan var fullkomlig.

Klockan var bara tre och vädret var jättefint så vi bestämde träff med G&G i M-parken och så slog vi ihjäl en bra stund där.
Mat i magen fick jag redan klockan fem för att det var måndag vilket är lika med kursande. Vi åkte iväg redan klockan sex för att vi skulle hinna gå en liten runda innan kursen började. Jag fick stundtals vara lös & MOR prövade stoppsignalen som fungerade sådär lite lagom bra. På slutet av rundan fick jag göra ett 4-dummie-närsök som gick riktigt hyfsat.

Kursen idag startade med att all fyra 4-beningar fick sitta/ligga uppbundna medans 2-beningarna bara verkade stå och prata om en massa oväsntligheter. Efter en stund hämtade MOR mig & direkt handlade det om kontakt & åter kontakt. Hyfsat bra men framförallt bättre än tidigare och detta förmodligen beroende på att mina förväntningar höjts medans jag fick ligga och vänta. När vi var klara med vår lilla uppvisning så bands jag upp igen medans de andra fick göra samma sak. Innan pausvilan så fick vi tillsammans återigen köra kontaktövningar. Efter pausen blev det några hopp och inkallningar. Men vi fick oxå testa hur stoppsignalen fungerade för oss. Först ut blev jag och MOR skrattade och sa till dom andra att nu skall ni få se på något roligt. Bent går ut en bra bit ifrån oss, kastar en dummie en bit ifrån sig, jag får klartecken från MOR att hämta den. Jag sätter fart men hinner bara springa ett par meter då MOR blåser i pipan, jag stannar direkt, sätter mig ner när MOR kommenderat mig "SITT" sedan ber hon mig titta på henne vilket jag gör jätte snabbt och får då klartecken att få hämta dummien. Jag lämnar dessutom av dummien till MOR eftersom att hon lockar mig till sig på det där galna sättet, dvs liggande med armar & ben i luften. Ha ha, där fick MOR så hon teg en stund, där visade jag allt att jag kunde något som hon inte trodde att jag var kapabel till. Hon trodde nog bara att det var nybörjartur så jag fick bevisa att jag kunde ytterligare en gång och det gick inte sämre då. FAN VAD KUL att få överraska även positivt ibland.

Fotograf Eva var i farten under hela kursen, så det kommer nog några bilder här senare när jag varit inne och "snott" några. Nästa vecka blir kursen lärarlös (fattar inte att man kan välja Barcelona framför oss) men men vi får köra på själva... det är säkert någon som vill hänga på?

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vi ser framemot bilderna på MOR liggandes med sprattlande armar och ben ;-)

Postat av: Enzo

Och jag som tycker att det är pinsamt att min matte sprattlar med armar och ben när hon STÅR upp!!

2008-05-06 @ 17:24:32
Postat av: Lakrits

Man kan spana in en sprattlande MOR på min blogg. I söndags när vi var hos Vira och tränade var det nämligen också sprattlande.



Du var jätteduktig igår Wallander. Kanon!



Självklart hänger vi på nästa vecka, inga tveksamheter kring det!

2008-05-06 @ 20:41:04
Postat av: Wallander

Bildbevis kommer (även om det är skamsigt värre att visa) och jag tror din matte ligger i lä Enzo.

2008-05-06 @ 22:53:17
Postat av: Lakrits

Det är inte alls pinsamt. Tänk så mycket knäppa saker min Matte hittar på.

2008-05-06 @ 23:12:17
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback