Restaurangbesök...

... igår kväll.
 Inte visste jag att det kunde vara så trevligt, hade jag visst det hade jag velat följa med flera gånger tidigare. Men MOR berättade för mig att jag bara kan få följa med när det är uteserveringssäsong, annars får inga 4-beningar visa sig på restauranger, väldigt taskigt tycker jag. Men hur som helst, jag, MOR & äldrematte hade det hur mysigt som helst. Jag låg och spanade på allt & alla och höll full koll på om någon råkade missa att maten hamnade i deras mun. Restaurangägaren behövde inte städa runt borden som jag höll koll på, för den städningen skötte jag alldeles utmärkt.

När man är ute & ränner på kvällen så får man sova lite längre på morgonen efter vilket jag gjorde idag, jag väckte inte MOR förrän 8.20. 

Efter de vanliga morgonsysslorna så var jag tvungen att fixa till EM-tipset som skall ge mig ett extra klirr i kassan. Denna gång kommer jag att klå Chrilli (även om han är säker på att ta hem vinstpotten även denna gång). Så klart kommer SVERIGE att stå som slutsegrare, dom vinner över Frankrike med 2-1!

I eftermiddags blev det en lång härlig promenadtur tillsammans med Sigge, Lena & Linus. Vi gick genom Kungsparken ut till Västra hamnen där vi tog en ben-fika-paus. Det bästa med promenaderna till Västra hamnen genom parkerna på somrarna är att man kan svalka av sig på flera ställen på vägen.

Jag förstår att MOR inte kunde låta bli att gulla med gullungen Linus idag... han blir bara gulligare & roligare för varje dag. Vilka glädjetjut han gav ifrån sig när MOR busade med honom:

Närgångna Sigge:

Jag hade mitt nya kylhalsband på mig och det var jätteskönt i värmen:

Imorgon fm blir det träning vid sjöarna.Ryktet säger att det blir många kända ansikten där. Kul, undrar hur många som skall dit för att träna fotgående?

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Schysst att få gå på restaurang. Vilken var det? Kan inte du visa mig så kan jag locka dit Matte någon gång?



Jag håller tassarna för att tipset blir rätt!

Postat av: Smilla

Hej Walle!

Jag är ibland inne och läser din blogg. Du skriver så bra om allt du är med om, tycker jag!

Nu undrar jag var du har köpt ditt kylhalsband någonstans? Jag ska be att min matte också köper ett sådant till mig, det verkar skönt i värmen.



Hälsningar från Smilla

(Vi gick spårkurs tillsammans för läänge sedan...)

2008-06-01 @ 17:12:48
Postat av: Wallander

Hej Smilla,

Kylhalsbandet är jätteskönt, jag hade det på mig idag oxå efter träningen och jag njuter ordentligt, det svalkar så skönt. Just detta halsband är inköpt i Dog Fun butiken i Malmö http://www.dogfun.se/. Den storlek som jag drar kostade 91:-

2008-06-01 @ 18:24:47
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Wallander

Lakrits, klart jag skall visa vilken restaurang vi var på, vi tar det nästa gång som du kommer till stan.

2008-06-01 @ 18:26:27
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback