Gåsalydnad...

... i Skanör-Falsterbo på självaste 1:a advent kunde vi varit förutan med facit i hand.

Klockan 8.30 stack vi hemifrån trots att våran grupp 1B inte startade förräns 12.30 men så klart ville vi heja på Sigge & Lena som startade i klass 1A. Det gick toppenbra för dem, stort GRATTIS till 1:an, 170 poäng, 3:e placering samt uppflyttning så klart!
Lite bildbevis, tyvärr inte lika skärpta som ekipagen:


Mellan klassstarterna var jag och MOR ute och tränade lite och busade lite och allt kändes jättebra.

Halv ett var det så dags för klass 1b att starta, vi drog startnummer 5 vilket var lika med platsliggning i 1:a grupp. Det har aldrig förut hänt något när jag legat på platsliggning men idag reste sig ekipage 7 och gick fram och ställde sig över ekipage 6 och sedan blev det slagsmål dem sinsemellan. Jag reste mig men ville absolut inte bli inblandad så när MOR kom tillbaka så kände jag migg trygg igen. Vi fick gå ett par vändor och sedan var det dags för ett nytt försök, denna gång hände inga incidenter men stackars ekipage 6 vågade inte ligga kvar trots att ekipage 7 fått utgå.

För den braiga platsliggningen belönades jag med en 10:a = totalt 30 points.

Dock blev det bara en 9:a på tandvisningen  (domaren tyckte att jag visade lite oro) = totalt 9 points.

Sedan efter en stunds väntan så började jag & MOR att ladda upp genom att göra kontaktövningar och när jag bara hade ögon för MOR så var det dags att gå in i ringen.

Dagens linförighet var det bästa jag presterat hitintills och jag belönades med en 6:a (domaren tyckte att en massa var kasst i alla fall, tur att jag spottat upp mig lite för annars hade det blivit totalt bottennapp förmodligen) = totalt 24 points.

Läggandet, ja ja det gick lite sakta... jag belönades med en 7:a = totalt 14 points.

Inkallandet,  ja ja det gick inte jättefort här heller...men en ynka liten pinne till kunde jag väl ha fått, jag utövade ju faktiskt resterande delmoment utan anmärkning. Det blev bara en 6:a = totalt 18 points.

Ställandet, bara ett steg och dagens andra bekräftelse på att hårt jobb ger utdelning. En 9:a = totalt 27 points.
 
Apportering, (tvekade jag verkligen? inte likt mig). En 7:a = totalt 7 points.

Hopp, (domarens kommentar tempo?) men en 9:a = totalt 18 points.

Helhetsintryck 10:a = totalt 10 points.

Ni som är attans snabba på huvudräkning har så klart räknat ut att jag idag bara lyckades skrapa ihop 157 points. Tills nästa vecka måste vi nu få bort min "oro", min förbaskade långsamhet samt min "tveksamhet" till apporteringen.

Men vi träffade många andra glada/trevliga ekipage och "tävlingspersonal" och det gjorde att dagen ändå skrivs in i "historieboken" som en lyckad/rolig dag.

Kommentarer
Postat av: Enzo

Näääää, så får man inte säga om min bror. Du tvekar väl aldrig att apportera? Tur ni har er etta och bara gör de andra tävlingarna för att det är kul :-). Jag ska se om jag kan skramla ihop lite tempo och ge till dig i julklapp. Matte säger att jag har mer än jag behöver av det...

2008-11-30 @ 21:56:17
Postat av: Wallander

Ja tack snälla Enzo... jag skulle bli överlycklig om du skulle vilja ha den stora vänligheten att avstå ifrån lite av din fart och ge den till mig. Det börjar att bli lite pinsamt när det skrattas åt mig för att jag är så långsam och lugn och att det t o m ifrågasätts hur gammal jag är och om jag är en "riktig" flatte.

Postat av: Enzo

Du är världens bästa bror och du ska inte bry dig om vad folk säger. Klart att du är en riktig flatte för om inte du är det så är ju inte jag heller det!

2008-11-30 @ 23:39:53
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Det var ju tusan att han fortfarande var snål med sina poäng o det retar en ännu mer då man är så nära.

Vi håller tummarna nästa helg.

Björn med Clara

2008-12-01 @ 08:42:46
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Zico-Bus

Snål domare (dummare) verkar det ha varit! Har för mig att dom inte ska dra så mycket på ett långsamt tempo, ifall det är långsamt hela tiden. Man ska ju inte utgå från Border Collie hastighet, utan från individen.

Men bra jobbat - kul att ställandet fungerar - det ger ju många goa points!

Bara på det igen!

Tassar och Kramar

H%Z

2008-12-01 @ 09:18:29
Postat av: Guinness

Jag tycker i alla fall att du är jätteduktig!!!!!1 Fy vad läskigt med hundslagsmål på platsliggningen. Det är väl inte så kontigt om man blir lite orolig efter en sån upplevelse.



Snart är det dags för fart och fläng igen, säger morsan. Ska bli kul!



Grattis till Lena och Sigge som bärgade sin första etta idag!

2008-12-01 @ 09:21:54
Postat av: Lakrits

Bra jobbat Walle. Tycker domaren var en snålis. Fy vad jobbigt med platsliggningen. Förstår att du inte ville ligga kvar när det var slagsmål. Håller tassarna inför nästa helg!

2008-12-02 @ 11:53:54
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Boll o boll, min eller ännu ej min boll. Vad är det för skillnad? Clara tog givetvis med sig en innebandyboll hem tidigare ikväll. I förrgår hittades dwr wn plastboll som hon "dödade" direkt.

Domaren på lördag har jag iongen erfarenhet av. Vet ej vem det är. E han bra?

Björn med Clara

2008-12-02 @ 21:46:32
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Björn & Clara

Tjena igen.

Jag hörde att du fick HINKEN flyttad i söndags.

Björn med Clara

2008-12-02 @ 21:50:03
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Wallander

Ha ha, jag hoppas domaren tar på sig poängspenderbyxorna på lördag. Det är nog hans sista tävling då och då kan han lika bra göra slut på poängkvoten som han hållt inne med i alla fall i söndags. Gällande resultatet på inkallningen i söndags så hade det kanske varit bättre om HINKEN stått kvar där den stod från början som ett lockbete!!!!!

2008-12-03 @ 00:07:49
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lena & Sigge

Tusen TACK för er support i söndags! Himlans snällt att ni tog er dit så tidigt för att heja på oss!! Och tack för gratulationerna och bildbevisen. Det är förstås kul med vår första etta men med tanke på den lite oklara bedömningen av vår något osäkra start på inkallningen känns det inte riktigt "på riktigt". Vi får helt enkelt försöka göra om det på lördag och det blir inte någon uppflyttningstårta förrän vi har en till....lördag eller nästa år, vi får se.



Retligt med dom där få poängen som saknades för er! Men vi såg i alla fall att ni bl.a. hade en väldans fin linförighet och ett säkert ställande - det tycker vi ni ska ta med er framåt, trots snåla poäng! Ni fixar det nästa helg! Kramisar från oss båda

2008-12-03 @ 23:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback