Roliger dag...

... har det varit från morgon till kväll idag!

Nästan direkt efter frullen så drog vi iväg till Lomma för att träna. Idag var Margareta med Bell & Spot, Marie & Lakkan, Ann-Sofi med Sandy & Calla, Eva & Kid samt Lotta & Jazz-gossen.

Vi började med stadgeträning, först lekte vi "följa Margareta" sedan inkallning genom alla och stadgeträningen avslutades med att vi gjorde en walk up där vi fick hämta dummiesar som kastades efterhand till var och en.

Därefter gick Ann-Sofi iväg och var borta en bra stund. När hon kom tillbaka så fick vi vars en markering för att sedan förflytta oss och göra ett par linjetag.

Några av oss tränade sedan på höger/vänster lite innan dagens träning avslutades med ett sök.

MOR var inte helt nöjd med mitt uppförande... jag var lite lätt i rumpan och alldeles för tjej-fixerad. Sandy som satt bunden i ett träd bakom oss var ett enormt dragplåster (och hon löpte inte ens). Men jag fick i alla fall beröm för att jag satt kvar när MOR lämnade mig ett par gånger för att lägga ut dummiesar och att jag skötte mig jättebra på söket. Farten var bra både ut & in, sökningen var oxå bra och avlämningarna likaså.

Efter träningen så blev vi eskorterade av Marie & Lakkan till Satchmo's och så även därifrån ut på E22:an (tack snälla). Innan vi lämnade Lund för denna gång så åkte vi inom till Statoil vid Lund södra och köpte kanelbullar (det är ju kanelbullens dag idag) sedan åkte vi och våldgästade min fd Malmö-bästis Guinness och hans flock. Det blev ett kärt återseende och ett par trevliga umgängestimmar.

Under eftermiddagen/kvällen så har jag hjälpt MOR frosta av frysen. Lite kaninapportering hann vi oxå med och nu börjar jag minsann vänja mig vid den där lukten OCH "konsistensen". MOR gjorde som sist, dvs drog iväg den över köksgolvet, sa apport åt mig och sedan stack hon och gömde sig och ville jag hänga på henne så fick upptagandet ske snabbt minsann och lättast var att ta den över ryggen kom jag på. Hela vägen in till MOR höll jag fast den och då så klart  fick jag min belöning... ett gott grisöra när vi var klara :-)

Imorgon lär det bli lite vilodag som det ser ut nu... men man vet aldrig vad som händer.

Ha en fortsatt bra helg!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Kul att så mycket fallit på plats för dig "Walle", du får stötta din MOR och se till att hon alltid är steget före. Hon gjorde det riktigt bra igår när hon kom på hur hon skulle göra.

Funderar på att ta jazz-gossen till hans valpkurs på onsdag, hans matte kan inte själv. Du kanske dyker upp då också så man kan få se din viftande svans och din leende MOR. Om det blir lika dåligt väder på onsdag som det var förra veckan så vet i tusan om vi inte ligger på sofflocket. Vi kan väl höras

Kram Margareta

Postat av: Wallander

Jag är inte så bra på att stötta henne tyvärr. Jag lämnar med varm tass gärna över den uppgiften till andra. Även om det verkar som att jag trilskas med MOR på vilje, så är det inte så... jag kan bara inte riktigt styra över vissa handlingar.

2008-10-05 @ 16:29:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Det var trevlig träning och fint väder tycker jag. Vi tränar gärna i veckan som kommer, onsdag eller torsdag spelar nog inte så stor roll.

2008-10-05 @ 19:16:02
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback