Inne...

... och ute träning.

Hm, nu är jag lite konfunderad (igen).

Dagligen så får jag mig numera en liten träningsdos både inne- & utomhus.

Inomhus så tränas jag bl a på att ta träapporten på MORS kommando samt att hämta dummiesar som skall snudda vid MORS hand innan dom får avlämnas.

Utomhus så går vi bl a fram & tillbaka, fram & tillbaka gång på gång längs konsthallens glasrutesida. Till vilken nytta har jag ännu inte riktigt förstått men det verkar ge utdelning när jag rör vid MORS vänstra hand för då kommer det ett klick och klick har jag ju lärt mig att det är lika med godis. Men jag tror att MOR vill att jag skall befinna mig vid hennes vänstra sida hela tiden, men finns det chans till mer godis så tror jag minsann att jag skall hålla henne på halster lite till, hon skall inte tror att jag är så lättköpt.

Imorgon är det sorgligt nog redan jaktkursavslutning... jag kommer att sakna dessa braiga/lärorika lärarledda onsdagskvällar. Men det sägs att allt roligt har ett slut... men jag hoppas att detta kommer att ha en fortsättning. Undrar om Gert & Kent är mutbara, någon som vet? Om inte så får jag väl testa själv!

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Tjena Walle!

Jag tycker faktiskt att din "MOR" är rätt kreativ. Du förstår när hon går utanför konsthallen, så ser hon hur du går, utan att titta ner och bakåt, utan kan istället hålla huvudet högt :D

Smart matte!

Hoppas ni får en trevlig avslutning med Gert och Kent .... och klart att de är mutbara - ett grisöra kanske????

/Zico-Bus med matte

2008-09-24 @ 19:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback