159...

... poäng mer än så lyckades jag inte skrapa ihop :-( 
(tänk att det skall vara så attans svårt)

Så här tyckte Kurt att jag uppförde mig idag:

Platsliggande          10
Tandvisning            10
Linförighet                7       Släpar, sitter sakta
Läggande                 7       Sitt-ligg, nosar
Inkallande                6       Tempo, sitter snett
Ställande                  8       Släpar, tar steg
Apportering              9       Vill knappt hålla apporten
Hopp över hinder      8       DK, tempo
Helhet                    10

Är det inte vid vänsterknä man skall hålla sig?

MOR försökte liva upp det hela, men det blev tyvärr inte till någon större lycka:

Men jag sitter lydigt kvar när MOR lämnar mig:

och jag står stadigt kvar när jag väl stannat:

Men jag får väl ta på mig detta, MOR gjorde inga större fel... hon försökte peppa mig så gott hon kunde men genomgående hänger det hela på mitt tempo. Hade jag sedan inte glott på tjejen åt höger istället för på MOR när jag skulle hoppa så hade MOR inte behövt ta ett DK och då hade vi haft ett första pris till. Ja ja, nu har vi prövat på detta ännu en gång och den där andra ettan får jag nog snart se mig i stjärnorna efter.

Men våra bloggkompisar Clara & Björn, gick det betydligt bättre för.
Så här ser den nyblivna LYDNADSCHAMPIONINNAN ut:

och tillsammans med stolta husse:

Stort GRATTIS igen säger vi till dem båda!

Bell & Margareta... att ni kommer igen det vet vi!

Nu går vi och hejar på DI BLÅE istället...


Kommentarer
Postat av: lotta med juniocola

men ååååh, attans så nära.NESLIGT!!! små marginaler är det...det vet vi med som missat de avgörande poängen 2 gånger på rak nu. men husse har gett sig DEN på att 1a priset ska komma.å har nu anmält juni till 3 tävlingar i maj;)det får ni oxå göra anmäl till ett helt gäng;)för självklart fixar ni det där..såå nära ju!!kram

Postat av: Helena & Vilja

Sååå retligt med 159 poäng.......men 10 på helheten måste ju betyda att det såg riktigt trevligt ut :-) Jag vet hur det känns för precis så var det ju för mig och Vilja i ridhuset (159 poäng och 10 på helheten). Det är ju helt klart retligt att vara 1ynka poäng ifrån ett 1:a pris men att få 10 p på helheten är ju verkligen inte fy skam!!



Vilja skickar pussar till Walle!!



Ps ja bilden är verkligen somrig....den är tagen i Lomma i lördags! Ds

2009-04-13 @ 15:11:28
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Mia o Viggo

Nä, en poäng!! Stolpe ut! Men det är bara att kämpa på, och nästa gång blir det säkert stolpe in istället.



2009-04-13 @ 15:33:02
Postat av: Agneta & Tyra

Grattis till 2:a priset!!! Även om det var snöpligt attans nära till 1:a priset!!! Går ju knappt att komma närmre ju!!!!



Det är ju inte långt borta så nästa gång sitter det där!!!!



Vi har anmält till en tävling nu i april men sedan är det anmälning till, jag tror det var 4 st i maj!!! Det är bara att kämpa vidare!



Kram och grattis ändå!!!!



/Agneta Tyra & Kenzo

2009-04-13 @ 18:16:33
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Sara & Salsa

Tack för gratulationen, den värdiga damen bockar och bugar ;) Så bra ändå med en tvåa, men var målet en etta så är det ju lite snöpligt förstås... Men det går ju fler tåg! Kramar Sara & Salsa

2009-04-13 @ 21:49:27
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Lakrits

Ja det var allt nesligt med ett fjuttigt poängför lite men ni kommer igen, det vet vi! Och det var roligt att komma och titta och "bara vara" idag i Burlöv.

Tass&kram

2009-04-13 @ 22:03:04
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Ja det är klart att det blev en bra bild med en sån mästerfotograf :-) Tyckte den passade bra som presentationsbild men det var så många bra actionbilder på Vilja som jag måste lågga in på vår hemsida sen!! På tal om hemsida.....vad hände med din hemsida som du snickrade på förut?? Kram

2009-04-13 @ 22:35:19
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Det borde vara förbjudet att få 159 poäng. Även om det är en väldans massa poäng så är det ändå inte den summan man vill ha. Skönt ändå att Walle är så stabil på lydnadstävlingarna, det har han ju visat flera gånger nu.



Ha det gott!

Lena

2009-04-13 @ 22:47:30
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

"....mer än så lyckades jag inte..." 159 poäng är väl skitbra??? Det är ju snubblande nära en etta. Hur kan du då "ge upp" att någonsin få ett förstapris till?? Ibland förstår jag inte hur folk tänker ;-)



Grattis till ett MYCKET starkt 2:a pris för bövelen!!!!

2009-04-14 @ 07:13:33
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Retfullt nära, javisst. Men, jag tycker Carina ovan har en poäng. Se det från den positiva sidan - ett bättre 2:a pris kan det inte bli - jo kanske 159,5, men det hoppas vi aldrig vi ska behöva uppleva.

GRATTIS till en bra prestation!

/H&Z

2009-04-14 @ 09:54:05
Postat av: Anonym

Walle, glömde att skriva om dig på min blogg.Var så inne i mitt eget och så valparna förstås. Nesligt med bara en poäng kvar till ett första pris. Tror att jag någon gång fått 159.5, det känns surt. Och inte kan man få göra om det heller. Häng inte läpp för det det är bara på det igen. I dag har alla valparna fått ett litet bad. Dom hade kissat i sängen, och jag som tyckte att Beck var så duktig och kravlade ut på tidningarna och kissade för att sedan kravla tillbaka. Men han kanske inte alls var inblandad. Har lagt ut några ny bilder på min blogg.

Kram Margareta

2009-04-14 @ 11:19:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Elliot

Jag säjer i varje fall Grattis till ditt 2:a pris ;D

Ni e så duktiga och kämpar på och jag håller med om att en 10:a på helheten är bara KANON!!!

pussingar

från E med matte

2009-04-14 @ 12:54:36
Postat av: Clara

Tjena

TACK för igår o för de fina bilderna. Attans förargligt med en saknad pinne men häng läpp först o kom igen till den anmälda tävlingen.



Husse hälsar.



Clara

2009-04-14 @ 16:41:15
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Agneta & Tyra

Ja tro det eller ej men det har tinat bort jättemycket snö nu. Vägarna är bara och även i skogen där de har plogat så börjar vägen titta fram, det är också mjukt där så det verkar som om tjälen har gått där också! BRA!!!



Ha en toppenkväll!!!



Kram från en som har träningsvärk!!!



/Agneta

2009-04-14 @ 19:11:14
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Anonym

Klok domare du träffade på som såg att du är världens bästa kille och gav dig en 10:a som helhet :-).

2009-04-14 @ 19:30:01
Postat av: Elenor och Zidane

En YNKA poäng. Typiskt! Men då tar ni ju det nästa gång. !0 på helheten är kul. Kram

2009-04-14 @ 19:44:14
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback