Ingen lydnadsträning idag...

... himlans tjaskigt av FAR att byta till sommardäck just idag på förmiddagen. Men tydligen så var det nödvändigt och då fick MOR & jag rätta in oss i ledet efter det.

Så istället blev det bilstädning både inuti & utanpå. Jag hjälpte till med att se till att alla mina saker kom tillbaka in i bilen (väldigt viktigt). När vi lämnade garaget såg det på håll ut som om vi köpte en ny bil, som den blänkte :-)

Annars flöt eftermiddagen på. Balkongdörren står nu öppen hela dagarna och jag njuter i fulla drag av att få ligga på min favoritplats igen. Kl 16 fylldes huset av folk, FAR hade köpt hem MFF matchen av Telia och det var ett himlans gnällande på 2-beningarna fram till det avgörande 1-0 målet kom. HEJA MALMÖ... nu har segertåget startat! (undras om HIF tänker hänga på?)

Ikväll har jag äntligen fått träffat Lakkan igen. Först tog vi en stadsrundtur, med stopp i korvakiosken på Värnhemstorget. Vi satte i oss korvarnarätt snabbt men satt kvar på piazzan och njöt en stund i solkenet innan vi traskade hemåt. Det var så mysigt att återigen få lov att umgås och ha trevligt. När det var dags att ta förväl, så blev det inte riktigt så för Lakkan & Marie följde med på våran kvällerunda först så vi fick ytterligare en stund tillsammans.

För ett bra tag sedan så anmälde vi oss till Flatteklubbens inofficiella jaktprov som skall gå av stapeln imorgon. Både jag & MOR trodde nog att vi skulle ha kommit längre än vad vi har gjort... men vi prövar och ser var vi står och så passar vi på att samla på oss tävlingserfarenhet (nog så viktigt det oxå).

Nu några bilder från gårdagens jaktkurs och dagens korvaätning.
Tessie & Ingela in action:

Andra vilade sig i form:

Här tog även jag & Tessie oss en välbehövlig paus i skuggan:

Lakkan har mumsat i sig sin nästan innan jag ens hade fått börjat:

innan jag nästan ens hade hunnit börja:

Sedan var det full fart hemåt för att hinna med lite mys oxå:

Kommentarer
Postat av: Helena & Vilja

Åhh va spännande med jaktprov imorgon! Lycka till......det kommer säkert gå jättebra men vi håller tummar och tassar iallafall för säkerhets skull! Kram

Postat av: Agneta & Tyra

Vad roligt! Vi ska hålla tummar o tassar för er! Hade gärna varit med!



Kramar



Agneta o T_yra

2009-04-05 @ 07:59:23
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

å så kul med jaktprov. håller tummarna för att du överträffar dina förväntningar(å mattes)med god marginal;)

2009-04-05 @ 09:42:43
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Spännande med jaktprovet, lycka till!



Ang fjärrdirigeringen. Jag håller på att träna Wilma i ligg till stå och sitt till stå så att hon inte ska hoppa upp som hon gör. Hon hoppar iofs upp bakåt, men jag vill ju att hon ska köra den där fällknivsvarianten så att hon har baken kvar och kliver upp med framtassarna. Men hur sjutton får man till det?

2009-04-05 @ 10:51:41
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: mimio

Ack, jaaaa

jag såg målet och eran sambaklack som inte visste några gränser.... ooo va di kan hoppa o sjunga! :)

(hemskt när de e på olympia för då hörs ju inte vi hahaha)

KLAAAAAAAAAART Hif hänger på.

Vi har Blåvitt imorgon!

Nu är våren här!

Kram

m

2009-04-05 @ 14:26:37
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Tack för en mysig kväll Walle. ÄNTLIGEN får vi träffas igen! Och nu är våren här och vi ska ha många härliga rundor tillsammans!

2009-04-05 @ 22:49:52
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback