Nu är ordningen...

... återställd!

Men innan jag börjar berätta om gårdagen så börjar jag & Beck i kör att säga:
HIPP HIPP HURRA till våran mamma & mormor Jizza som idag fyller 10 år!

Nu till gårdagsrapporteringen:
Margareta & med 4-beningar är nu hemma igen på de Skånska vidderna.

Vi passade på att ta en rastningsrunda tillsammans i Lomma igår på förmiddagen. Det är härligt att få vara i skogen och bara vara. Jag fick höra att jag är en liten enstöring för att jag gärna springer iväg för mig själv... men jag gillar det för då kan man hitta härliga ställen utan att bli upptäckt innan man hunnit njuta av hela härligheten. Men när man varit borta ur synhåll för länge så börjar man efterlysas och då är det minsann bäst att lulla tillbaka även om man vet att man inte kommer att bli så varmt välkomnad pga av diverse anledningar. Efter en liten dusch med hjälp av klubbens vattenslang så fick det bli en liten torkningsrunda även på gräsmattan och då åkte minsann kameran fram.

Spot i närbild:

Beck på spaning:

Gruppbilder, det tog ett litet tag innan Beck fattade vad som gällde och då hade jag tröttnat på att titta mot "fotografen":



Sedan skulle vi få till en stillsam stund med Beck och hans Mormor Jizza... men det lyckades inte så värst bra:

För kvällen var det planerat att vi skulle åka till Lakkan & Marie för att bl a inviga deras nya grill. Det var nära att det ställts in pga av eftermiddagens tilltagande regnande men 2-beningarna utrustade sig med regnkläder och så åkte vi iväg i alla fall. Det blev först lite hälsningsbus i trädgården, sedan blev det en härlig skogrunda till och efter bara ca 20 minuter så blev det uppehåll och våran premiärgrillning kunde genomföras som planerat :-).

Beck skulle tvunget ha med sig ett grisöra ut på promenaden, men efter halva rundan så var det inget kul längre att både hålla koll på det & MOR:



Vi lekte sedan följa Lakrits:

Hittade "hem" gjorde jag & Beck först oxå:

Grillen laddad &  Grillmäster i full gång:


Vacker utsikt med regnbåge och allt:

Då knotten/myggen gjorde sin entré så flyttade vi inomhus och framförallt Beck vältrade sig sedan i mys hos Marie och jag lovar att när hon sa att han fick gå så låg han bara kvar:


Vilken rolig/härlig dag/kväll vi hade igår :-)

Kommentarer
Postat av: lotta med juniocola

ja det såg verkligen ut att vart en riktigt lyckad o rolig kväll, :)härligt , gäller att njuta av sommarens grillkvällar sålänge det bara går:)

Postat av: Agneta & Tyra

Grattis till mormor som blev 10 år!!!! Hon såg väldigt bra ut!



Här har det varit shopping hela dagen, har precis kommit hem och Tyra fick ett ben så hon har legat på tomten och gnagt! Ja, nog har jag anmält oss till prov men vi får se om det blir start. Jag måste bli bra i benet först samt lite annat också. Jag hade hoppats att vi skulle kunna starta i år för hon har gått så bra i vår men sen då jag gjorde illa mig så har vi hamnat lite på kant..... hoppas det går över, då jäk.....!



Ha nu en skön kväll!



Kram



/Agneta

2009-08-22 @ 18:50:50
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Beck ser till att fixa det för sig! Ni ser ut att ha haft en härlig kväll allihop. Ibland får man ha vädrets makter med sig.

2009-08-22 @ 21:28:41
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Lakrits & Marie

Tack för en riktigt mysig grillkväll! Det gör vi gärna om.



Grattis i efterskott till Mamma och Mormor Jizza. Hoppas hon får vara frisk och pigg lång tid till!!!

2009-08-22 @ 22:12:21
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjena

Vill titta in o önska er en fortsatt trevlig helg.

Själv är jag lite låg just nu men kommer snart igen.



Clara

2009-08-22 @ 22:32:52
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Vilken supermysig kväll! Fina bilder där alla lakrits troll är samlade :) Grattis till en superfin mamma/mormor som fyllde 10 år



KRAM

2009-08-23 @ 14:49:09
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skönt att ni fick grillväder till sist!! Sicken go bebismage han har den där Beck...förstår att Marie snodde åt sig lite gos :) Kramar

2009-08-23 @ 18:31:37
Postat av: niño

Ååååå vilken mysdag ni haft!

Det var en tjuuuusig röööd grill o korvarna såg mer än läckra ut!

Jizza är en stiiiiilig madame minsann måste jag säga. Fin-Fina gener därifrån förstås.

Tihiii vad jag skrattade när jag såg gruppfotona! Inte lätt att få alla nunor att glo åt samma håll!

Sitter här o ser Hif -Gais... de ligger under med 1-0 ser iiiinte bra ut o hett går det till i åttionde minuten... Vi får se!

Kram på er

m

2009-08-23 @ 19:38:49
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Härligt!!!! De är så söta de där hundarna när man vill ha med många på bild. Det är alltid någon som hittar på något annat.

Kram

2009-08-23 @ 21:04:06
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Karin och Wilma

Inte lätt att få alla fnattar att titta in i kameran samtidigt :-) Mysigt såg det ut i alla fall.



Hittills inga fästingar med nya tic-clip :-)

2009-08-23 @ 21:08:16
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.sek
Postat av: Jizza, Spot och Bell

Det känns jätte skönt att vara hemma i Skåne igen och träffa alla nära och kära. Wallander ser riktigt stilig ut, skulle kanske behöva lite trimning under hakan eller skall han anlägga skägg månne. Beck har växt så att det knakar, det skall bli kul att se vad det blir av den grabben han är ju riktigt snygg.

Tack för grattis på födelsedagen

2009-08-23 @ 22:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback