Fredag & lördags-...

... rapportering:

Igår var det en massa bus med FAR både inne & ute för han öppnade nämligen inte skolböckerna på hela dagen till min & Guinness stora förtjusning. LILLMATTE kunde tyvärr inte vara så aktiv för hon hade ont i varendaste del av kroppen, men det är smällar man får ta om man håller på med sådana tramsigheter som att åka skidor utför.

På kvällskanten kom ungdomarna hem och underhöll oss. När de åt smarrig kycklingrätt så fick jag & G vars ett smarrigt grisöra. När vi senare på kvällen skulle följa ungdomarna hem så fick MOR & ÄLDREMATTE ett hysteriskt skrattanfall när FAR trampade fel och ju mer han gnällde ju mer skrattade dom. Jag lyckades hålla mig för skratt (om än att det verkligen såg roligt ut), tyckte det var lite taskigt faktiskt att hålla på som dom gjorde. Tror inte MOR & ÄLDREMATTE tyckt att det hade varit lika roligt om det var någon av dem.

Idag lördag och äntligen chans till lite sovmorgon, men vad sker då... jo Gunniess försöker få liv i oss alla. Han börjar med att pussa på MOR utan större framgång, sedan går han runt om till FARs sida och efter 2 försök så har han lyckats få upp honom. 10 minuter senare var vi ute med FAR på morgonpromenix. Efter frullen och liten morgonlur så var det dags att åka till Lomma och träna lite apportering i goda vänners lag, alltid lika trevligt! LILLMATTE hängde oxå på men FAR & Guinness stannade hemma, de ville hålla lite koll på skidtävlingarna av alla dess slag på TV:n.

Idag var vi följande träningsekipage: Förutom oss själva så var det Margareta, Bell & Spot, Ann-Sofi, Sandy & Calla, Ulrika & Molly, Marie & Lakkan samt Lotta & Jazz..

Dagens glada gäng:

Vi började med lite stadgeövningar... alla skulle sitta lösa medans det kastades markeringar som vi fick hämta en och en. Därefter fick vi sitta och se när en markering kastades och därefter vändes vi ifrån skickades på en dirigering. Klarade man dirigeringen så fick vi man hämta markeringen som belöning. 

Kolla vad Calla gör när ingen ser:

Men hon kom strax på att det nog inte var tillåtet:

Syrran hennes tycker bättre om att göra snöänglar:

Sedan anordnades det 2 viltstationer, ett närsök & ett storsök. Jag fick börja på storsöket. Idag apporterade jag totalt 14gånger och tro det eller ej, av dessa så kom jag ända in till MOR med viltet, men att MOR sedan inte är snabb nog att ta emot det kan ju faktiskt inte jag rå för... hon får öva upp sin reaktionsförmåga tycker jag. Men hur som helst, det var ett fall framåt idag i alla fall.
Stolt matte... duktig hund:

Lilla goa Sandy skönk nästan ända ner i snön:

Som ni redan vet så är inte kaniner det bästa jag vet, men alla sätt att bära är bra utom de dåliga:

Men man vänjer sig:

och kan t o m sitta och hålla fast länge länge (om man blir tvingad) och har något varmt att sitta på:

Finns det hjärterum, så finns det stjärterum:

Bell & Spot var för snabba idag eller så stod Margareta ivägen när dom apporterade, men någon bild blev det i alla fall:


... och en på Molly:

Så här vilt kan det gå till när Lakkan är i farten:


Mitt närsök, sökning 1:

Sökning 2:

Sökning 3 (på väg in med kaninen):

Se, jag håller fortfarande:

Sökning 4:

Innan vi lämnade Lomma så fick ta oss en tur i skogen, snacka om flatteröra emellanåt. 

När vi kom hem så tog jag & MOR oss en välbehövlig eftermiddagslur och efter den så fick jag & Guinness oss en "omgång" av saxen. Men när Guinness såg klotången så drog han iväg och kom inte fram förräns tången var tillbakalagd i necessären... lite synd för MOR hade tyckt det hade varit bra för honom att bli av med lite päls under tassarna nu när snön bara vräker ner här.

Så här mysigt hade Guinness det sedan hos FAR:

Om vi inte är totalt insnöade imorgon bitti... så skall det bära av till lite träning imorgon oxå.
 

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

shit vad kul ni haft. man får liite komplex när man läser här..men försöker vända det till inspiration o längtan till cola blir äldre! ni e ju jätte duktiga:)

fast de där döda djuren tycker jag fortfarande e läbbiga..tur att det inte e jag som sköter jaktträningen..;)

Postat av: Helena & Vilja

oj va ni är duktiga med viltträning......avis....här blev det ingen träning alls idag pga snöstorm :-( Om Vilja fick välja så skulle hon göra både som Calla OCH som hennes syster!!!! KRAM

2009-02-22 @ 10:33:51
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Enzo

Vad kul ni verkar haft på träningen! Själv var jag i vår stuga med matte, husse, lill-matte och hockeykillen fredag-lördag. På sjön är det is och då kan man gå ovanpå vattnet där vi tränade vattenapportering. Häftigt! Människorna klagade på att det var för mycket snö på isen för att få till bra skridskoåkning. Men jag tyckte det var bra för då slapp jag vara som Bambi på hal is :-). Det är lite läskigt det där när husse och hockeykillen har skridskor på fötterna (detta gäller absolut inte matte och lill-matte, hi, hi) för man kan inte springa från dem!!! Hur snabb jag än är så kommer de i kapp. Tur det bara är på is och när de har de där skridskorna på fötterna, annars hade min självständighet varit i fara...

2009-02-22 @ 10:53:39
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vad flitiga ni är!!! Här tar vi snön som ursäkt för att hoppa över lite träningar. Vi vilar oss i form så att säga. Här blir det anmälningar till Nkl i vår förstår jag! Walle blir ju bara säkrare och säkrare syns det dessutom på bilderna!

2009-02-22 @ 12:36:02
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Ja NKL måste vara nära nu....När ska du starta? Vilken stor härlig grupp ni är? Gillar du någon av tikarna bäst eller?????

2009-02-22 @ 15:37:23
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Det var kuligt igår fast kaninen är äcklig. Åkte på den inomhus ikväll igen fast det var inte så dumt för jag fick massor med godis när jag hade hållit den och sprungit över köksgolvet med den. Men nu ligger den i tunnan!



Matte tackar för lånet av rumpdyna, hon tyckte det var skönt att sitta ner lite också.

2009-02-23 @ 00:09:28
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Ja här är snön verkligen inte borta!! Snacka om sportlovsväder :-) Jag mådde bättre så det blev träning ikväll men det blev mest flams och trams eller vad är det du brukar kalla det fart coh fläkt! Kram kram

2009-02-23 @ 22:03:37
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback