Det sägs att...

... det skall hårdtränas nu inför vårens eventuella jaktprovsstarter. MOR har gått med på att vi skall göra ett tappert försök i alla fall.

Igår morse plockades det ut en massa vilt i från frysen, jag kollade hur upptiningsprocessen framskred flera gånger. Fåglarna tog inte så lång tid att bli upptinade men den där kaninen, det var mig en långsam jäkel, den var fortfarande frusen när jag gick till bädds igår natt. Men när jag steg upp på morgonkvisten så var den färdigtinad. MOR säger att hon verkligen hoppas att jag visar samma intresse för alla sorterna när vi om en stund skall köra ett träningspass i Lomma. Jag kan inget lova... för lovar jag och jag inte kan hålla det så blir det inget bra.


Jag rapporterar när jag är åter någongång efter middagstid om ni är intresserade av hur det hela avlöpte.


Kommentarer
Postat av: ia & Kelly

Det ska bli intressant att se hur det gick. Vi håller tummar och tassar.

2009-01-11 @ 10:07:43
Postat av: Elenor och flatten Zidane

LYCKA TILL Wallander! Träning med vilt är SUPER kul ju, så det kommer gå galant!!!!

Postat av: lotta, Juni o Cola

lycka till wallander med jaktandet!!! självklart e vi intresserade:) tittar in lite senare för att kolla hur det ska gå till;)

2009-01-11 @ 14:33:01
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Vilja

Mmmm Wallander, lyllo dig som fått köra med vilt idag....visst är kaninerna mysiga?! Hälsa din matte och tacka för att hon har fixat så min matte ska få köpa kanindummies till mig :-) Pussar från Vilja!

Ps kan vi länka till dig!? D.s

2009-01-11 @ 20:41:43
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Mia o Viggo

Hoppas det gått bra idag! Jag tror att ni kommer att göra mycket bra tappra försök på jaktprov! Kommer att bli en spännande vår - Viggo och jag ska också försöka göra ett tappert försök att starta, men det har jag ju sagt förr,,, vi får väl se!

Ha de bra!

2009-01-11 @ 20:51:33
Postat av: Clara

Tjena

Hur gick det idag?



Clara

2009-01-11 @ 22:14:47
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: niño

Oj, vilka delikatesser ni har i er frys.

Fåglar o kaniner... har jag bara sett i skogen!

I min frys finns bara mamma Scans köttbullar... men de är goa för all del. (o;

Var gång matte råkar säga -"Köttbulle" i någon mening går jag till frysen o sitter fint, då brukar hon förbarma sig och öppna dörren till godbitarna.

vov o gonatt Zzzzzz....

Niño

2009-01-11 @ 23:28:27
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback