En helt vanlig...

... ganska tråkig lördag.

Vi startade dagen med att promenixa till bageriet som bakar de supergoda ostbullarna i Slottstaden. Jag fick bära bullpåsen hela vägen hem och när jag får hjälpa till att bära så blir jag Malmös stoltaste flatte.

Sedan blev det frukost i lugn & ro innan det blev lite aktivitet i huset. MOR frös och bestämde sig för att ta ett varmt bad i bara värmesljusen sken, jag tror minsann att hon somnade där för hon höll sig inlåst i badrummet i nästan 1 1/2 timme.

Jag tog sedan en tur ut i staden med FAR och därefter fick jag vila mig hemma ett par timmar medans flocken satte sprätt på lite money money och som vanligt var det LILLMATTES som bar på flest påsar när de kom hem.

På eftermiddagen blev det en hel del klickerträning... men tyvärr kan vi inte visa upp några filmsnuttar som många andra... för våra hade inte roat någon eftersom att det inte händer så himlans mycket. det är som om det är något spel mellan MOR & mig... vi förstår lixom inte riktigt varandra. Men vem vet... en dag kanske.

I eftermiddags testade jag att bokstavligen smyga upp i soffan när det tittades på tv och kan ni tänka er, det tog jättelång tid innan MOR upptäckte det... och då åkte jag ner så klart. Men man får vara glad så länge någonting varar ibland!

Nä nu skall jag gå och ta en sista titt på viltet som ligger för upptining tills imorgon då det skall fraktas med till Blentarpsskogen.

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

vilken duktig kille som kan bära bullar..jojomän, skulle va cola det, då fick vi inga bullar...;) skönt med långa varma bad..din matte njöt nóg kan jag tänka:)

Postat av: Elenor och flatten Zidane

Att du lyckades smyga dig upp i soffan Wallander...det var kul!(he, he). Jag tycker du kan hjälpa din matte lite med klickerträningen så att hon inte sliter bort allt sitt hår:(.

Kram

2009-01-18 @ 18:13:35
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Malin m flock

Hej på er.



Det kommer snart att landa för er hur ni skall göra, MOR lär sig hur hon skall höja kriterierna och med mer träning får du Walle lättare att hänga med i svängarna.



Ha en bra vecka ni också och tack för grattiset det skall bli spännande.



KRAM

2009-01-18 @ 20:02:49
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Lakrits

Ni verkar ha haft det mysigt i alla fall även om det inte hände så mycket. Hittade de ingenting till dig på stan?



Fick du inte ligga i soffan ett kort tag? De får ju bestämma sig de där tvåbeningarna?

2009-01-18 @ 20:21:39
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Dultigt att ni kämpar på med klickerträningen.....helt plötsligt kommer Walle förstå att det är jättekul! Vilja & jag har ju bara använt klicker som förstärkning i träningen tidigare och det är kanske drygt ett halvår till ett år sedan vi började "klickerträna" på riktigt och frisheipa fram beteenden och nu tycker hon det är så kul att hon inte vill sluta :-) Igår la jag klicker och godisburk på bordet när vi var klara och då gick hon oich hämtade klickern och kom med den till mig! Kram på er

2009-01-18 @ 20:38:33
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Tänkte förtydliga mig lite om soffan. Jag menade så att har du inte fått ligga i soffan ibland tidigare utan att bli nerkörd. I så fall är det ju helt omöjligt att veta när man får och inte får.

2009-01-18 @ 20:56:34
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: niño

Vov, jasså du får bära bullpåsen du. Blir du inte sugen på att äta upp dem? (o;

Imorse, var jag o matte också på promenix till konditoriet. Men, de hade semesterstängt... matte blev sur hon tyckte det var så jädrans blåsigt men jag blev glad för det blev lååång-runda! till en annan fralla-affär.

Jag,

skällde allt vad jag orkade medan matte var inne och handlade (o:

2009-01-18 @ 21:17:19
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback